В. о. генерального менеджера Glovo в Україні Євген Тришин. Фото: Shutterstock/особистий архів /Shutterstock
Категорія
Інновації
Дата

У Glovo з 10 000 курʼєрів залишилось 3700. Компанія змінила керівника і перебудовує роботу. Яка у неї стратегія виживання

3 хв читання

В. о. генерального менеджера Glovo в Україні Євген Тришин. Фото: Shutterstock/особистий архів Фото Shutterstock

З березня 2022-го у Glovo в Україні новий керівник – Євген Тришин, 48. Понад рік він розбудовував швидку доставку та відкривав даркстори, а тепер – відповідає за всю команду. Під час бойових дій ринок покинув один найсильніших конкурентів – дніпровська служба доставки Rocket. Сам Glovo втратив майже дві третини кур’єрів.

У якому стані компанія на другий місяць війни та яка стратегія виживання у нового генерального менеджера

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Що змінилося у керівництві Glovo

Дмитро Расновський – вихідець із Avon та LʼOréal – очолює український офіс Glovo з моменту запуску у 2018-му році. З 2020-го він грав на два поля – керував операційкою в Україні та паралельно відповідав за увесь регіон Східної Європи та Центральної Азії.

Під час війни серед топменеджменту пройшла ротація. Расновський і надалі опікуватиметься регіоном, у який окрім України входять Казахстан, Киргизстан, Грузія й Вірменія. Управляти київським офісом замість нього призначили керівника напрямку швидкої комерції Євгена Тришина.

«Це звичайна ситуація для будь-якої компанії, – каже Тришин. – Компанія росте, розвивається, завдання змінюються». Поряд із його позицією генерального менеджера поки є примітка «виконуючий обов’язки». Зона відповідальності Тришина – відновлення, підтримка та нарощування операцій на час війни.

До українського представництва іспанського єдинорога Тришин прийшов на початку 2021-го – розвивати департамент швидкої доставки продуктів із власних «темних магазинів» Glovo Express. Головний офіс планував інвестувати в розбудову напрямку €15 млн. Перший київський даркстор компанія відкрила в липні, а до грудня мала вже 20 у п’яти містах.

з особистого архіву

В. о. генерального менеджера Glovo в Україні Євген Тришин. Фото з особистого архіву

Перша серйозна посада Тришина – комерційний директор французького мобільного оператора Orange. Туди випускник КНУ ім. Т. Г. Шевченка влаштувався у 1997-му. Пізніше працював у корпоративному сегменті. У його резюме – робота в Ernst & Young, Western Union, lifecell у Франції, Румунії, Молдові, Канаді та Узбекистані.

«Водночас у мене був досвід роботи у стартапі», – каже Тришин. У деталі він вдаватися не хоче: давним-давно пробував продавати продукти під власним брендом у США. Як це допоможе Glovo? Умінням швидко ухвалювати рішення, шукати постачальників, зав’язувати альянси, впевнений він.

«Компанія знаходиться саме у такій ситуації – нам потрібно дуже швидко ухвалювати різні рішення», – каже Тришин.

Як Glovo пережив перший місяць війни

Із трьох найбільших гравців ринку доставки під час війни залишилося двоє – естонський Bolt та Glovo. Rocket розіслав команді листа з рекомендацією за можливості шукати іншу роботу наприкінці березня.

У мирний час замовлення Glovo розвозили 10 000 кур’єрів у 38 містах. Станом на 7 квітня залишилось 3700, за тиждень до того – ледве набиралося 2900. Сервіс припиняв роботу на кілька днів на самому початку активної фази бойових дій, зорієнтувавшись, почав потроху відновлювати доставку. Наразі кур’єри активні у 24 містах, здебільшого у західних регіонах, а також у Києві, Одесі, Дніпрі, Полтаві. «Зрозуміло, ми не можемо відкритися у Чернігові, у Харкові, – каже Тришин. – Хоча деякі наші співробітники знаходяться у цих містах».

У Glovo з 10 000 курʼєрів залишилось 3700. Компанія змінила керівника і перебудовує роботу. Яка у неї стратегія виживання /Фото 1

Дмитро Расновський, відповідає у Glovo за увесь регіон Східної Європи та Центральної Азії. Фото Glovo

Натомість у гарячих точках працюють кур’єри-волонтери. Вони за власної ініціативи розвозять літнім людям та постраждалим в укриттях продукти, їжу, гуманітарну допомогу.

Три харківські даркстори Glovo тимчасово зачинив. У Києві, Дніпрі, Одесі, Львові – частково реорганізував. «Зона покриття, де ми можемо надавати послуги, така сама, як і до війни», – стверджує Тришин. Доставка продуктів – бізнес-опція, що почала відновлюватися першою. У довоєнні часи цей бізнес був третім за обсягами виторгу після доставки з ресторанів та «темних кухонь».

Як працюють «темні кухні» Glovo, поки у рестораторів важкі часи

До війни у компанії було сім «темних кухонь» у Києві та Дніпрі, на яких готували їжу для понад 50 ресторанних брендів. Але частина ресторанів закрилась, частина – скоротила штат. Щоб приміщення, команда кухарів і обладнання не простоювали, Glovo переключився на приготування доступних страв на доставку – Lunch Box.

У Glovo працює три «темні кухні» у Києві та одна у Дніпрі. На них 15 кухарів готують два варіанти обідів: з двох або трьох страв, які можна замовити у додатку. Вартість – 95 грн та 145 грн. Замовлення возять і з самих «темних кухонь», як додаткові пункти дистрибуції використовують «темні магазини» Glovo Express. За два тижні компанія доставила понад 8000 обідів. Модель планують масштабувати і на інші міста.

Оптимізація зачепила й регіональні офіси – харківський закрили, львівський перетворили на прихисток для переселенців. Команду зі 110 людей вдалося зберегти – вони працюють у віддаленому режимі або на своїх робочих місцях у дарксторах. Повертати всіх до київської штаб-квартири новий генеральний менеджер не поспішає – чекає, поки у столиці стане безпечніше.

Що з бізнесом? У 2021-му лише ринок доставки продуктів в Україні виріс до понад $300 млн, оцінював CEO і комерційний директор Zakaz.ua Євген Нетреба. Прогнозів щодо відновлення поки немає. Glovo сконцентрований на волонтерстві, один із проєктів – партнерська доставка гарячих обідів для захисників. У квітні доставка в Одесі, Києві й Дніпрі буде безкоштовною, її клієнтам компенсує Masterсard. Операційний дохід неприбутковий Glovo до кінця війни перераховуватиме фонду «Повернись живим» та на допомогу українцям.

«Головний офіс прекрасно розуміє і прекрасно знає, що в Україні професійна команда», – запевняє Тришин. Він покладається на стратегію швидкого ухвалення рішень в залежності від ситуації й гіпотезу, що ринок відновиться після перемоги України. «Як тільки буде можливість, ми будемо заходити у нове місто і надавати наші послуги», – каже він.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні