В. о. генерального менеджера Glovo в Україні Євген Тришин. Фото: Shutterstock/особистий архів /Shutterstock
Категорія
Інновації
Дата

У Glovo з 10 000 курʼєрів залишилось 3700. Компанія змінила керівника і перебудовує роботу. Яка у неї стратегія виживання

3 хв читання

В. о. генерального менеджера Glovo в Україні Євген Тришин. Фото: Shutterstock/особистий архів Фото Shutterstock

З березня 2022-го у Glovo в Україні новий керівник – Євген Тришин, 48. Понад рік він розбудовував швидку доставку та відкривав даркстори, а тепер – відповідає за всю команду. Під час бойових дій ринок покинув один найсильніших конкурентів – дніпровська служба доставки Rocket. Сам Glovo втратив майже дві третини кур’єрів.

У якому стані компанія на другий місяць війни та яка стратегія виживання у нового генерального менеджера

Що змінилося у керівництві Glovo

Дмитро Расновський – вихідець із Avon та LʼOréal – очолює український офіс Glovo з моменту запуску у 2018-му році. З 2020-го він грав на два поля – керував операційкою в Україні та паралельно відповідав за увесь регіон Східної Європи та Центральної Азії.

Під час війни серед топменеджменту пройшла ротація. Расновський і надалі опікуватиметься регіоном, у який окрім України входять Казахстан, Киргизстан, Грузія й Вірменія. Управляти київським офісом замість нього призначили керівника напрямку швидкої комерції Євгена Тришина.

«Це звичайна ситуація для будь-якої компанії, – каже Тришин. – Компанія росте, розвивається, завдання змінюються». Поряд із його позицією генерального менеджера поки є примітка «виконуючий обов’язки». Зона відповідальності Тришина – відновлення, підтримка та нарощування операцій на час війни.

До українського представництва іспанського єдинорога Тришин прийшов на початку 2021-го – розвивати департамент швидкої доставки продуктів із власних «темних магазинів» Glovo Express. Головний офіс планував інвестувати в розбудову напрямку €15 млн. Перший київський даркстор компанія відкрила в липні, а до грудня мала вже 20 у п’яти містах.

з особистого архіву

В. о. генерального менеджера Glovo в Україні Євген Тришин. Фото з особистого архіву

Перша серйозна посада Тришина – комерційний директор французького мобільного оператора Orange. Туди випускник КНУ ім. Т. Г. Шевченка влаштувався у 1997-му. Пізніше працював у корпоративному сегменті. У його резюме – робота в Ernst & Young, Western Union, lifecell у Франції, Румунії, Молдові, Канаді та Узбекистані.

«Водночас у мене був досвід роботи у стартапі», – каже Тришин. У деталі він вдаватися не хоче: давним-давно пробував продавати продукти під власним брендом у США. Як це допоможе Glovo? Умінням швидко ухвалювати рішення, шукати постачальників, зав’язувати альянси, впевнений він.

«Компанія знаходиться саме у такій ситуації – нам потрібно дуже швидко ухвалювати різні рішення», – каже Тришин.

Як Glovo пережив перший місяць війни

Із трьох найбільших гравців ринку доставки під час війни залишилося двоє – естонський Bolt та Glovo. Rocket розіслав команді листа з рекомендацією за можливості шукати іншу роботу наприкінці березня.

У мирний час замовлення Glovo розвозили 10 000 кур’єрів у 38 містах. Станом на 7 квітня залишилось 3700, за тиждень до того – ледве набиралося 2900. Сервіс припиняв роботу на кілька днів на самому початку активної фази бойових дій, зорієнтувавшись, почав потроху відновлювати доставку. Наразі кур’єри активні у 24 містах, здебільшого у західних регіонах, а також у Києві, Одесі, Дніпрі, Полтаві. «Зрозуміло, ми не можемо відкритися у Чернігові, у Харкові, – каже Тришин. – Хоча деякі наші співробітники знаходяться у цих містах».

У Glovo з 10 000 курʼєрів залишилось 3700. Компанія змінила керівника і перебудовує роботу. Яка у неї стратегія виживання /Фото 1

Дмитро Расновський, відповідає у Glovo за увесь регіон Східної Європи та Центральної Азії. Фото Glovo

Натомість у гарячих точках працюють кур’єри-волонтери. Вони за власної ініціативи розвозять літнім людям та постраждалим в укриттях продукти, їжу, гуманітарну допомогу.

Три харківські даркстори Glovo тимчасово зачинив. У Києві, Дніпрі, Одесі, Львові – частково реорганізував. «Зона покриття, де ми можемо надавати послуги, така сама, як і до війни», – стверджує Тришин. Доставка продуктів – бізнес-опція, що почала відновлюватися першою. У довоєнні часи цей бізнес був третім за обсягами виторгу після доставки з ресторанів та «темних кухонь».

Як працюють «темні кухні» Glovo, поки у рестораторів важкі часи

До війни у компанії було сім «темних кухонь» у Києві та Дніпрі, на яких готували їжу для понад 50 ресторанних брендів. Але частина ресторанів закрилась, частина – скоротила штат. Щоб приміщення, команда кухарів і обладнання не простоювали, Glovo переключився на приготування доступних страв на доставку – Lunch Box.

У Glovo працює три «темні кухні» у Києві та одна у Дніпрі. На них 15 кухарів готують два варіанти обідів: з двох або трьох страв, які можна замовити у додатку. Вартість – 95 грн та 145 грн. Замовлення возять і з самих «темних кухонь», як додаткові пункти дистрибуції використовують «темні магазини» Glovo Express. За два тижні компанія доставила понад 8000 обідів. Модель планують масштабувати і на інші міста.

Оптимізація зачепила й регіональні офіси – харківський закрили, львівський перетворили на прихисток для переселенців. Команду зі 110 людей вдалося зберегти – вони працюють у віддаленому режимі або на своїх робочих місцях у дарксторах. Повертати всіх до київської штаб-квартири новий генеральний менеджер не поспішає – чекає, поки у столиці стане безпечніше.

Що з бізнесом? У 2021-му лише ринок доставки продуктів в Україні виріс до понад $300 млн, оцінював CEO і комерційний директор Zakaz.ua Євген Нетреба. Прогнозів щодо відновлення поки немає. Glovo сконцентрований на волонтерстві, один із проєктів – партнерська доставка гарячих обідів для захисників. У квітні доставка в Одесі, Києві й Дніпрі буде безкоштовною, її клієнтам компенсує Masterсard. Операційний дохід неприбутковий Glovo до кінця війни перераховуватиме фонду «Повернись живим» та на допомогу українцям.

«Головний офіс прекрасно розуміє і прекрасно знає, що в Україні професійна команда», – запевняє Тришин. Він покладається на стратегію швидкого ухвалення рішень в залежності від ситуації й гіпотезу, що ринок відновиться після перемоги України. «Як тільки буде можливість, ми будемо заходити у нове місто і надавати наші послуги», – каже він.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд