Visier стала компанією HR-технологій, яка досягла оцінки в $1 млрд. Це сталося після того, як вона отримала $125 млн від Goldman Sachs у раунді інвестицій серії Е. У чому її цінність?
Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго».
Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!
Для компанії з Ванкувера Британська Колумбія – це найбільша інвестиція, яка понад удвічі перевищила останнє вливання стороннього капіталу. Програмне забезпечення від молодої компанії, яке допомагає більш ефективно управляти персоналом, взяли собі на озброєння 8000 клієнтів у всьому світі, серед них Merck, Adobe і Electronic Arts. Воно допомагає їм оцінювати роботу своїх працівників і упереджувати плинність кадрів.
Компанія відмовилася поділитися із Forbes даними про свої поточні доходи, але гендиректор і співзасновник Раян Вонг розповів, що наразі вона є рентабельною.
«Нам подобається казати, що ми McKinsey програмного забезпечення, – каже Вонг. – Замість того, щоб наймати велику консалтингову фірму, Visier знайде вам рішення. Ми вміємо визначати правильні запитання, які необхідно поставити, і у нас є машинне навчання, щоб дати на них відповідь».
Ця інвестиція може дати Visier перевагу на переповненому американському ринку HR-технологій. Інсайдери називають цей ринок Human Capital Management (HCM, тобто Управління людським капіталом) і оцінюють у $9,4 млрд.
Компанії, які вийшли на ринок HCM, пропонують своїм клієнтам широкий спектр інструментів – від централізації й диджиталізації даних персоналу до глибокого аналізу наймання й рекрутингу. Від зберігання записів до прийняття рішень щодо працівників головна стратегія схожа на звичний процес автоматизації, щоб зменшити втручання людини.
«Коли компаніям вдасться встановити технологічну інфраструктуру для аналізу даних, вони можуть знизити потребу в працівниках відділу кадрів, збільшити загальну продуктивність, оцінювати інші трендові показники серед персоналу й підвищити прибутковість», – впевнена Джекі Гінер з IBISWorld.
Згідно зі звітом за 2020 рік аналітика IBISWorld Дена Кука, всього чотири компанії забрали собі 66% ринку HCM: Workday, Ultimate Software, ADP та Intuit. Решту ринку займають менші компанії, які намагаються конкурувати завдяки увазі до специфічних проблем (наприклад, спеціалізації на процесі рекрутингу) або технічній віртуозності, як-от використанні штучного інтелекту. Саме технічний потенціал в останні кілька років привернув до себе більшу увагу венчурного капіталу.
«Якщо ми подивимося на те, що технології в сфері HCM робили 10 років тому, то основна увага приділялася адміністративному управлінню, управлінню часом і деяким аспектам управління талантами, – розповідає Джон Костоулас, аналітик в Gartner. – Тепер можна бачити нові аспекти технологій HCM: залучення талантів, рекрутинговий маркетинг, управління звʼязками з кандидатами. А також бачимо увагу до нових областей, таких як рекрутинг за принципами DEI (Diversity – різноманіття, Equity – рівні можливості, Inclusion – включення) та коучинг».
Visier планує виділятися серед конкурентів завдяки спеціалізації на «аналітиці людей» – розмитий термін на позначення використання великих даних для ухвалення рішень щодо персоналу. Сам Вонг визнає, що їм потрібен ребрендинг: «Ми вже з десяток років торочимо про аналітику людей. Та це поняття все одно ще погано розуміють».
Платформа компанії збирає всю інформацію, що є у відділі кадрів компанії-клієнта, системах нарахування зарплати й телеуправління, щоб зробити всебічний огляд «життєвого циклу» кожного співробітника.
На індивідуальному рівні цю інформацію, а також інші показники робочої продуктивності використовують для того, щоб обрати кандидатів для внутрішнього підвищення. Всі ці дані разом можна застосувати, щоб контролювати понаднормові виплати, дотримуватися цілей різноманіття та встановлювати рекрутингові плани.
Завдяки тому що платформа аналізує великі дані, вона буде найбільш корисною для великих компаній, де працюють принаймні 1000 людей, відзначає Вонг, хоч меншим підприємствам вона теж стане в пригоді.
Для Вонга технічні процеси не чужі. Програміст за освітою, карʼєру розпочав у 1996-му в Crystal Services. Це компанія програмного забезпечення, яка допомагала формувати бізнесові звіти, належала Seagate, фремонтському (Каліфорнія) виробнику жорстких дисків. У 2003-му французька техкомпанія BusinessObjects купила Crystal у Seagate за $820 млн.
Саме тоді Вонг познайомився із Джоном Шварцом, гендиректором BusinessObjects і колишнім виконавчим директором IBM і Symantec. Обоє залишалися в компанії і після того, як BusinessObjects перейшла до SAP у 2007-му за $6,8 млрд.
До того часу Шварц продемонстрував, що може «виростити» компанію, а у Вонга були необхідні вміння, щоб створити з нуля платформи для обробки бізнесових даних. Отож у 2010-му вони вирішили започаткувати Visier і податися на ринок управління персоналом, який на той момент був не настільки переповнений.
У травні 2020-го Шварц пішов з посади гендиректора і передав керування Вонгу.
За словами Вонга, Visier використає частину нещодавніх інвестицій для розширення своєї присутності на світовому ринку – найімовірніше через офіси у Німеччині і Великій Британії. Однак найнагальніша проблема компанії є спільною для всієї індустрії HMC: допомогти компаніям розібратися з поверненням працівників у офіси і управлінням персоналом на місцях.
«Через ковід виникли нові відносини між роботодавцем і працівником, – пояснює Вонг. – Наші опитування показують 25–40% плинності кадрів після відновлення звичного режиму роботи компаній. Роботодавцям необхідно знати, хто саме перебуває в зоні ризику. Тут ми і вступаємо в гру».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.