Кримський міст із супутника ICEYE /ICEYE
Категорія
Війна
Дата

Фонд Сергія Притули «купив» супутник. Що українські військові зможуть побачити із космосу

2 хв читання

Кримський міст із супутника ICEYE Фото ICEYE

Фінська компанія ICEYE, що володіє найбільшим сузір’ям радарних супутників, надаватиме дані українському Міністерству оборони. Саме на цю угоду фонд Сергія Притули витратить 600 млн грн, які зібрали у червні на купівлю чотирьох Bayraktar. Що означає «купівля» супутника та які дані отримає Україна

🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про школу програмування GoIT. Як вона будує мільярдну компанію на світчерах 👉 Дивіться за цим лінком

Фонд Сергія Притули оголосив про угоду із ICEYE, що напряму надаватиме дані із власних супутників Міноборони. Фінська компанія також випустила заяву про угоду, проілюструвавши її знімком Кримського мосту. Сергій Притула подякував за допомогу у реалізації проєкту підприємцю Максу Полякову, що розвиває низку космічних бізнесів. Forbes попросив представників Полякова прокоментувати деталі участі в перемовинах, проте на момент публікації відповідей не отримав.

До угоди з ICEYE українська армія отримувала розвіддані, в тому числі супутникові, від західних партнерів, зокрема США. З точки зору супутникової інформації українці повністю залежали від партнерів, бо країна не має власних працюючих апаратів на орбіті.  

Тепер Міноборони отримуватиме зображення з космосу напряму від фінської компанії, яка з 2018 року запустила сузір’я з 21 супутника. Відомство зможе ставити задачі для зйомки необхідної території і оперативно отримуваті дані. Що можуть супутники?

Наразі на орбіті оперують 20 апаратів ICEYE, свідчать дані каталога Celestrak. Всі вони використовують технологію SAR – радарів із синтезованою апертурою. Традиційні оптичні супутники роблять знімки у видимому спектрі і не можуть фотографувати поверхню Землі вночі та не бачать крізь хмари. Технологія SAR дозволяє сканувати поверхню крізь хмари та у повній темряві. 

ICEYE

Кримський міст Фото ICEYE

Фонд Сергія Притули «купив» супутник. Що українські військові зможуть побачити із космосу /Фото 1

Київ у лютому 2020 року

Фонд Сергія Притули «купив» супутник. Що українські військові зможуть побачити із космосу /Фото 2

Узбережжя в районі Одеси, жовтень 2019 року

Попередній слайд
Наступний слайд

Більшість супутників компанії літають на сонячно-синхронній орбіті на висоті 560–580 км над поверхнею. Вона дозволяє супутнику пролітати над певною точкою на Землі в один і той самий час доби, наприклад, о 6:00 ранку. Одна й та сама ділянка в «об’єктиві» супутника у випадку сузір’я ICEYE опиняється раз на кілька днів. 

Проте, окрім одного супутника, яким будуть користуватися виключно українські військові, ICEYE також надасть дані з решти апаратів сузір’я. Це «дозволить ЗСУ отримувати радарні знімки критичних локацій із високою частотою повторних відвідувань», йдеться в заяві ICEYE.  

Forbes попросив ICEYE прокоментувати вартість угоди та розповісти, який конкретно супутник дістався у користування Україні та деталі його орбіти. У компанії погодилися відповісти на запитання, проте на момент публікації матеріалу не відповіли на них.

Що військові побачать із космосу

Якість зображень залежить від кількох ключових характеристик супутників: роздільної здатності та полоси сканування. Апарати ICEYE мають декілька режимів. 

Найкраща можлива якість – 1м на 1 піксель зображення, якщо супутник «фотографує» полосу поверхні шириною 15 км. Така роздільна здатність дає можливість побачити, чи на зображенні гелікоптер, літак, танк чи інший вид бронетехніки, рахувати кількість вагонів у складі потягу, свідчить Національна шкала інтерпретації зображень Федерації американськиї вчених. 

Якщо сканувати територію шириною 30 м, то роздільна здатність складатиме 3 м на 1 піксель. Це дозволяє виявляти літаки, транспортні засоби чи частини обладнання на стаціонарних майданчиках ППО або ПРО. 

Також супутник ICEYE може охоплювати великі площі шириною 100 км при роздільній здатності 15 м на 1 піксель. Тут йдеться вже про те, щоб бачити дороги та залізничні шляхи, проте не розрізняти їх.

«Це серйозний крок у забезпеченні критичних потреб українського уряду у даних спостереження і суттєва допомога нашим Збройним силам», – впевнений Сергій Притула.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд