За рік на Instagram Михайла Поплавського підписалися майже 5 млн користувачів – і це не боти. Як 72-річний співак та ректор Київського державного інституту культури так швидко досяг популярності в соцмережі та навіщо йому стільки підписників
Поплавський вже 28 років – ректор Київського державного інституту культури, із них 20 років він володіє приватним Київським університетом культури і майже стільки ж років – співає. Хоча в нього нема жодного музичного альбому, він випустив 36 пісень. Найпопулярніша на Spotify – «Сало», 34 000 прослуховувань. Кліп на цю пісню набрав 7,6 млн переглядів на YouTube; крім самого Поплавського, у ньому багато танцівниць, а починається він зі слів: «А потім худесенькі дівчатка завертають сало у фольгу».
Instagram-акаунт, у якому він називає себе «співаючим ректором», Поплавський почав вести у 2015 році. Але ще у 2020-му на нього були підписані лише 900 000 осіб. Саме минулий рік видався проривним – за життєвими порадами Поплавского, музичними кліпами та фотографіями зі студентами почали слідкувати 5 млн нових користувачів. Тепер у цій соцмережі він має 6,2 млн підписників.
Для порівняння: на акаунт найпопулярнішого блогера країни, лікаря Євгена Комаровського підписано 9,4 млн осіб, за останній рік додалося всього 500 000 нових.
У чому секрет Поплавського в Instagram
Поплавський не накручував ботів і не купував неактивні акаунти – у 2021 році такі методи вже не працюють, каже Андрій Калашник, директор з маркетингу сервісу пошуку та перевірки інфлюенсерів trendHERO. Ректор, за його словами, отримав такий приріст, бо регулярно розігрував гроші, ґаджети та автомобілі серед підписників. Аудиторія підписується на акаунт, щоб виконати умови та, можливо, виграти приз. Але забуває відписатися від акаунту після розіграшів.
Три-пʼять разів на місяць ректор розігрує від 1000 до 5000 грн між пʼятьма учасниками. Рідше проводить конкурси із дорожчими призами: сумами до 50 000 грн, iPhone чи MacBook Air. У 2021 році Поплавський також подарував підписникам авто Citroen C3 та Mazda CX-30. Одного разу він розігрував квитки на концерт російського репера Моргенштерна.
Поплавський відмовився відповідати на питання Forbes про те, навіщо йому акаунт в Instagram та скільки він витрачає на його розкрутку. Його помічниця Тетяна (вона не назвала свого прізвища) спочатку погодилась спілкуватися, але потім ігнорувала дзвінки та повідомлення. «Це сотні тисяч доларів, – впевнений Євген Таллер, CEO інфлюенсер-маркетинг-агентства WhyNot? Enot. – Додайте ще ціну рекламних анонсів про роздачу подарунків, без якої 5 млн фоловерів залучити неможливо».
Бюджет Поплавського на розкрутку акаунту в Instagram, за розрахунками Таллера, – $100 000 на рік. У цю суму не входить ціна подарунків. За словами Таллера, це лише гроші, які йдуть на просування самих розіграшів, пряму рекламу у блогерів та гонорари за їхню участь у відео й прямих ефірах.
Поплавський не обмежується Instagram. В іншій соціальній мережі – TikTok – у нього 663 000 підписників. Там він танцює сам, з блогерами та молодими дівчатами, створює меми про себе та університет. Кожне відео набирає в середньому 200 000 переглядів. За одну серію таких відео, опубліковану у травні 2021-го, ексміністерка охорони здоров’я Уляна Супрун звинуватила Поплавського у сексизмі. У ньому ректор обіймався зі студентками та сказав: «Багаті чоловіки старими не бувають». «Лише за такі дії та висловлювання у цивілізованих країнах він уже б давно отримав кілька судових позовів», – написала Супрун.
Звинувачення у сексизмі на адресу Поплавського були і раніше. У лютому 2020 року в інтерв’ю «Світському життю» на питання про «романи зі студентками» він сказав: «Ви запитайте краще у студенток, бо я їх просто всіх обожнюю… Я ж «любвіобільний» мужчина, я ж це не приховую».
YouTube-канал ректора менш популярний, ніж Instagram та TikTok – там у Поплавського 77 000 підписників. Контент на ньому інший: поради про життя і секс, кліпи, записи концертів. Три найпопулярніших відео – кліпи на пісні – набрали загалом 32,6 млн переглядів. За весь час існування каналу із 2013 року Поплавський заробив на ньому не більше $41 500, свідчать дані Whatstat.
Скільки міг би заробляти Поплавський на Instagram
Якщо в YouTube можна заробити на переглядах, популярні блогери в Instagram заробляють на рекламі. Бренди купують у них рекламні пости і сторіс та запрошують представляти бренд на подіях. Блогер Ян Гордієнко (YanGo), наприклад, має 3,1 млн підписників в Instagram і співпрацює з Nike, Apple, BMW, Calvin Klein. Модель Дар’я Астаф’єва із 500 000 підписниками рекламує бренд постільної білизни Penelope bedroom.
З акаунтом Поплавського за серію сторіз бренд мав би заплатити приблизно $1500–2500, а за пост – від $5000, каже Таллер. Калашник оцінює пост в $2000–5000. Клієнти Таллера хотіли працювати із Поплавським, але він відмовився. «Це була охоронна фірма та молодіжний снек, – розповідає Таллер. – Вони хотіли створити фановий контент».
Якщо не гроші – навіщо ж тоді Поплавському популярність? Це робота над власним брендом та брендом державного та приватного університетів культури, впевнений Таллер. «Поплавський інвестує у популяризацію себе та своїх соцмереж для висвітлення образу популярного, трендового ректора, класного, сучасного університету, до якого хочеться вступати, – говорить він. – І отримує кешбек у вигляді нових студентів».
У державному Інституті культури, де Поплавський – ректор, за даними сайту, навчається понад 15 000 студентів. Довідник вишів osvita.ua, однак, вказує 5000 студентів. Приватний університет не публікує дані про кількість студентів у себе на сайті. Факультети обох вишів – однакові. Вони навчають журналістів, управлінців готелів, рестораторів, хореографів, дизайнерів, музикантів, театралів і фільммейкерів. Але ціни – різні. Вартість року навчання на факультеті «кіно і телебачення» у державному коштує 50 000 грн, у приватному – 38 000 грн.
Публічна фінансова звітність приватного университету в сервісах YouControl та «СПАРК-Інтерфакс» заповнена на третину; у 2020 році університет вийшов у нуль із виручкою 141 млн грн (близько $5,2 млн).
Для майбутніх студентів Поплавський – трендовий ректор зі смішним контентом, каже Марина Батуринець, засновниця Школи практичних комунікацій Bazilik та Bazilik Media. «Для нового покоління він – мем-персонаж», – каже вона. І саме у цьому цінність його соцмереж, говорить Калашник. «Щоб якийсь школяр сказав мамі: «Я хочу вступити в Інститут культури», – каже він.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.