У пʼятницю, 1 квітня, стало відомо про лист співзасновника маркетплейсу Rozetka Владислава Чечоткіна своїм співробітникам, яких планували звільнити. В ньому бізнесмен, який створив найбільший український онлайн-магазин у країні, повідомляв, що оборот його компанії за три тижні впав з 4 млрд грн на місяць до 23 млн грн
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
У бізнеса Rozetka не було «фінансової подушки» на випадок «чорних» днів, розповів у письмовому коментарі Forbes Владислав Чечоткін, 43. «Всю нашу історію ми реінвестували 90% і більше відсотків від прибутку, – написав він. – Ми не залазили в кишені постачальників, ми провели всього один раунд із залучення інвестицій. І все, що отримали, вклали в бізнес». Йдеться про угоду з фондом Horizon Capital, яка відбулася влітку 2015 року і в результаті якої інвестор став міноритарним акціонером компанії. Відповідно до кіпрського держреєстру, Horizon Capital належить 18,9% акцій компанії‑власника Rozetka.
Коли почалася війна, бізнес на всьому ходу залишився без «тяги», – пише Чечоткін. Зупинилася логістика, покупці почали повертати товар, магазини – горіти. «Готівку просто немає звідки взяти», – пояснює бізнесмен Forbes. У цей період, каже він, йому запропонували продати компанію. «Зʼявилися гієни з пропозицією купити Rozetka за ціною одного нашого магазину, – пише він. – Це в кілька разів менше, ніж наш фонд оплати праці до війни». В лютому 2022 року Forbes оцінив Rozetka в $1 млрд, ціну одного магазину – приблизно в $2 млн.
Усі склади ROZETKA поблизу Києва були заблоковані, 25 магазинів повністю знищені, розповідав Чечоткін раніше в листі до працівників компанії. До війни Rozetka була найбільшим маркетплейсом України. У 2020 році дохід компанії склав 18 млрд грн, прибуток – 110 млн грн. Більш свіжих даних ще немає. За даними міноритарного акціонера маркетплейсу Horizon Capital, у Rozetka був найширший асортимент товарів у країні – понад 60 млн найменувань у 7000 категоріях. Станом на кінець 2021 року в компанії було 244 магазинів та точок видачі.
Щодо планів на майбутнє, то засновник Rozetka каже, що зараз він із командою веде щоденну боротьбу за те, аби вижити. А найближчим часом сподівається вийти на 20–25% довоєнного обороту. Зараз, за словами Чечоткіна, понад мільйон людей заходять сайт Rozetka щодня, і логістика починає працювати. «У нас є наші клієнти, знання та кістяк команди, – пише Чечоткін. – І коли наші захисники вирвуть нашу Перемогу, почнеться нова боротьба за перемогу в бізнесі».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.