Владислав Чечоткін, співзасновник маркетплейсу Rozetka. /Олександр Чекменьов
Категорія
Картина дня
Дата

«Зʼявилися гієни з пропозицією купити Rozetka за ціною одного нашого магазину». Чечоткін розповів Forbes про ситуацію з Rozetka

1 хв читання

Владислав Чечоткін, співзасновник маркетплейсу Rozetka. Фото Олександр Чекменьов

У пʼятницю, 1 квітня, стало відомо про лист співзасновника маркетплейсу Rozetka Владислава Чечоткіна своїм співробітникам, яких планували звільнити. В ньому бізнесмен, який створив найбільший український онлайн-магазин у країні, повідомляв, що оборот його компанії за три тижні впав з 4 млрд грн на місяць до 23 млн грн

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

У бізнеса Rozetka не було «фінансової подушки» на випадок «чорних» днів, розповів у письмовому коментарі Forbes Владислав Чечоткін, 43. «Всю нашу історію ми реінвестували 90% і більше відсотків від прибутку, – написав він. – Ми не залазили в кишені постачальників, ми провели всього один раунд із залучення інвестицій. І все, що отримали, вклали в бізнес». Йдеться про угоду з фондом Horizon Capital, яка відбулася влітку 2015 року і в результаті якої інвестор став міноритарним акціонером компанії. Відповідно до кіпрського держреєстру, Horizon Capital належить 18,9% акцій компанії‑власника Rozetka. 

Коли почалася війна, бізнес на всьому ходу залишився без «тяги», – пише Чечоткін. Зупинилася логістика, покупці почали повертати товар, магазини – горіти. «Готівку просто немає звідки взяти», – пояснює бізнесмен Forbes. У цей період, каже він, йому запропонували продати компанію. «Зʼявилися гієни з пропозицією купити Rozetka за ціною одного нашого магазину, – пише він. – Це в кілька разів менше, ніж наш фонд оплати праці до війни». В лютому 2022 року Forbes оцінив Rozetka в $1 млрд, ціну одного магазину – приблизно в $2 млн. 

Усі склади ROZETKA поблизу Києва були заблоковані, 25 магазинів повністю знищені, розповідав Чечоткін раніше в листі до працівників компанії. До війни Rozetka була найбільшим маркетплейсом України. У 2020 році дохід компанії склав 18 млрд грн, прибуток – 110 млн грн. Більш свіжих даних ще немає. За даними міноритарного акціонера маркетплейсу Horizon Capital, у Rozetka був найширший асортимент товарів у країні – понад 60 млн найменувань у 7000 категоріях. Станом на кінець 2021 року в компанії було 244 магазинів та точок видачі.  

Щодо планів на майбутнє, то засновник Rozetka каже, що зараз він із командою веде щоденну боротьбу за те, аби вижити. А найближчим часом сподівається вийти на 20–25% довоєнного обороту. Зараз, за словами Чечоткіна, понад мільйон людей заходять сайт Rozetka щодня, і логістика починає працювати. «У нас є наші клієнти, знання та кістяк команди, – пише Чечоткін. – І коли наші захисники вирвуть нашу Перемогу, почнеться нова боротьба за перемогу в бізнесі».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні