Категорія
Лідерство
Дата

Чому маркетинг-директор – найкращий кандидат на позицію СЕО

2 хв читання

Чому маркетинг-директор – найкращий кандидат на позицію СЕО /Getty Images

Getty Images

Бізнесу потрібні фахівці, орієнтовані на споживача. Водночас у сучасного лідера обов'язково повинні бути творчий підхід, стратегічне мислення, навички роботи з новими технологіями. Тому найкращий кандидат на посаду СЕО – маркетинг-директор, а не фінансовий директор

Оформлюйте передплату на 6 номерів Forbes Ukraine зі змістовними інтерв’ю, рейтингами та аналітикою, тепер зі знижкою 50%.

Успішний маркетолог добре знається на поведінці клієнтів, орієнтується у тому, що їх вражає чи відштовхує, змушує купувати або користуватися послугами. Гарний маркетолог бачить картину компанії цілком, а не кожен процес окремо. Такий фахівець – велика перевага для підприємств, які орієнтуються на споживача.

Серед базових навичок гарного маркетинг-директора:

  • Адаптивність – вміння швидко відреагувати на зміни, висунути гіпотези, протестувати їх мінімальним ресурсом – типове підприємницьке MVP. Аналітичні здібності – вміння працювати з даними, розуміти своїх клієнтів і перетворювати ці знання на стратегічні рішення.
  • Гнучкість розуму – не сліпе слідування трендам, а правильне застосування їх у бізнесі, відстеження і вибір тільки тих рішень, які підуть на користь.
  • Відповідальність за власні рішення – маркетинг-директор діє стратегічно і вміє приймати рішення, куди рухатися компанії далі.
  • Мультизадачність – він повинен розбиратися в усьому, оскільки занурюється в усі процеси компанії, працює з командою, нерідко самостійно робить ті чи інші завдання.

Ключова роль на позиції СЕО – просування компанії серед співробітників, інвесторів і партнерів. А у маркетологів це чудово виходить.

Три з чотирьох СМО вважають, що їх робота і посада не дозволяють повністю реалізувати весь потенціал і вплинути на бізнес бажаним чином (Harvard Business Review). Тобто маркетинг-директор – це зазвичай людина, у якої амбіцій і прагнень не менш, а частіше і більше, ніж у СЕО.

І не дивно, що у США, наприклад, більшість СЕО – це колишні маркетологи різних великих компаній. Лідери серед «постачальників» майбутніх СЕО – P&G, Yum!, PEPSICO, Unilever, Coca-Cola, CLOROX, Apple, Nike, Nestle, American Express.

Маркетинг-директор має прикладні навички та взаємодію з іншими відділами:

  • Володіє життєвим циклом клієнта від початку до кінця, знає кожну точку контакту, яка дає безліч даних.
  • Безпосередньо взаємодіє з клієнтом. Знає, чого хоче клієнт, що приносить йому радість, що подобається або не подобається у компанії. З цим знанням він може впливати на продукти, послуги, цінності – не інтуїтивно, а на основі даних.
  • Може впливати на виконання плану продажів. Маркетологи знаходяться між відділами продажів і розробкою продуктів. Вони розуміють, які товари або послуги мають попит і користуються популярністю у клієнта.

Трохи статистики про маркетологів на керівних посадах і останні тенденції

Один із найуспішніших СЕО, чий спосіб управління регулярно вивчають, – Стів Джобс. Хоча він і не працював на рядових посадах, його стратегічні рішення приводили компанію до успіху. Як тільки Джобса відсторонили від управління компанією, на неї чекали ринкові невдачі, причину яких було складно пояснити. Але тільки-но Джобс займав позицію СЕО, як Apple починав виток успіху на ринку.

Стів Джобс – не виняток. Серед багатьох компаній зі світовим ім'ям посаду СЕО також займають співробітники з досвідом у маркетингу або відповідною освітою. Наприклад, Брайан Корнелл (Target), Боб Свон (Intel), Рамон Лагуарта (PepsiCo). Серед українських – Ігор Смілянський («Укрпошта»), Юлія Бадрітдінова (ПІІ «МакДональдз Юкрейн Лтд»), Юрій Курмаз («Укртелеком»), Ісмет Язиджі (ТОВ «Лайфселл»).

СЕО у будь-якому разі необхідні знання з маркетингу, навіть якщо він прийшов на посаду з іншої позиції: продажів, фінансів, виробництва. Тому діючі СМО – перші претенденти на цю посаду, а шлях сучасного підприємця – це шлях через маркетинг. Особливо в епоху, коли споживач став головним на ринку.

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine

Дякуємо за підписку

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Другий випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні