Бізнесу потрібні фахівці, орієнтовані на споживача. Водночас у сучасного лідера обов'язково повинні бути творчий підхід, стратегічне мислення, навички роботи з новими технологіями. Тому найкращий кандидат на посаду СЕО – маркетинг-директор, а не фінансовий директор
📲 Forbes Ukraine у WhatsApp. Підписуйтесь й читайте головне про бізнес та економіку
Успішний маркетолог добре знається на поведінці клієнтів, орієнтується у тому, що їх вражає чи відштовхує, змушує купувати або користуватися послугами. Гарний маркетолог бачить картину компанії цілком, а не кожен процес окремо. Такий фахівець – велика перевага для підприємств, які орієнтуються на споживача.
Серед базових навичок гарного маркетинг-директора:
- Адаптивність – вміння швидко відреагувати на зміни, висунути гіпотези, протестувати їх мінімальним ресурсом – типове підприємницьке MVP. Аналітичні здібності – вміння працювати з даними, розуміти своїх клієнтів і перетворювати ці знання на стратегічні рішення.
- Гнучкість розуму – не сліпе слідування трендам, а правильне застосування їх у бізнесі, відстеження і вибір тільки тих рішень, які підуть на користь.
- Відповідальність за власні рішення – маркетинг-директор діє стратегічно і вміє приймати рішення, куди рухатися компанії далі.
- Мультизадачність – він повинен розбиратися в усьому, оскільки занурюється в усі процеси компанії, працює з командою, нерідко самостійно робить ті чи інші завдання.
Ключова роль на позиції СЕО – просування компанії серед співробітників, інвесторів і партнерів. А у маркетологів це чудово виходить.
Три з чотирьох СМО вважають, що їх робота і посада не дозволяють повністю реалізувати весь потенціал і вплинути на бізнес бажаним чином (Harvard Business Review). Тобто маркетинг-директор – це зазвичай людина, у якої амбіцій і прагнень не менш, а частіше і більше, ніж у СЕО.
І не дивно, що у США, наприклад, більшість СЕО – це колишні маркетологи різних великих компаній. Лідери серед «постачальників» майбутніх СЕО – P&G, Yum!, PEPSICO, Unilever, Coca-Cola, CLOROX, Apple, Nike, Nestle, American Express.
Маркетинг-директор має прикладні навички та взаємодію з іншими відділами:
- Володіє життєвим циклом клієнта від початку до кінця, знає кожну точку контакту, яка дає безліч даних.
- Безпосередньо взаємодіє з клієнтом. Знає, чого хоче клієнт, що приносить йому радість, що подобається або не подобається у компанії. З цим знанням він може впливати на продукти, послуги, цінності – не інтуїтивно, а на основі даних.
- Може впливати на виконання плану продажів. Маркетологи знаходяться між відділами продажів і розробкою продуктів. Вони розуміють, які товари або послуги мають попит і користуються популярністю у клієнта.
Трохи статистики про маркетологів на керівних посадах і останні тенденції
- 21% керівників європейських компаній мають досвід у маркетингу.
- 13% СЕО компаній, які входять у рейтинг F100, починали кар'єру у маркетингу.
- 18% генеральних директорів FTSE 100 – колишні маркетологи. Маркетинг – другий після фінансів поширений шлях до посади СЕО.
- У 25% всіх керівників у світі є досвід роботи у маркетингу або у продажах.
Один із найуспішніших СЕО, чий спосіб управління регулярно вивчають, – Стів Джобс. Хоча він і не працював на рядових посадах, його стратегічні рішення приводили компанію до успіху. Як тільки Джобса відсторонили від управління компанією, на неї чекали ринкові невдачі, причину яких було складно пояснити. Але тільки-но Джобс займав позицію СЕО, як Apple починав виток успіху на ринку.
Стів Джобс – не виняток. Серед багатьох компаній зі світовим ім'ям посаду СЕО також займають співробітники з досвідом у маркетингу або відповідною освітою. Наприклад, Брайан Корнелл (Target), Боб Свон (Intel), Рамон Лагуарта (PepsiCo). Серед українських – Ігор Смілянський («Укрпошта»), Юлія Бадрітдінова (ПІІ «МакДональдз Юкрейн Лтд»), Юрій Курмаз («Укртелеком»), Ісмет Язиджі (ТОВ «Лайфселл»).
СЕО у будь-якому разі необхідні знання з маркетингу, навіть якщо він прийшов на посаду з іншої позиції: продажів, фінансів, виробництва. Тому діючі СМО – перші претенденти на цю посаду, а шлях сучасного підприємця – це шлях через маркетинг. Особливо в епоху, коли споживач став головним на ринку.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.