Категорія
Лідерство
Дата

Хочеш мати роботу – адаптуйся. Бекграунд перестав бути найціннішою характеристикою співробітника

Ілюстрація Getty Images

Ілюстрація Getty Images

Вміння працівників швидко вивчити нове та застосувати його на практиці дало змогу багатьом бізнесам залишитися на плаву. Великий бекграунд перестав бути запорукою успішності, тепер работодавці найбільше цінують адаптивність співробітників

Рік тому Bloomberg шокував новиною, що через розповсюдження COVID-19 25 млн людей у всьому світі залишаться без роботи. На початку локдауну 2020 року сотням тисяч підприємців глобально довелось скоротити своїх працівників. 90% співробітників звільнив легендарний Cirque du Solei, українські авіакомпанії розрахували понад 30% співробітників. Але, оговтавшись від кризи, бізнес почав оживати, а HR- спеціалісти – прокидатись від сплячки. 

Яких же співробітників тепер шукають у компаніях, кого краще наймати бізнесу, щоб пережити наступні хвилі карантину, та яким працівником необхідно бути, щоб швидко знайти роботу?  

Всесвітні тенденції в сфері рекрутингу

Соціальна мережа для пошуку та встановлення ділових контактів Linkedin опитала 1500 HR-спеціалістів із понад 25 країн, щоб дізнатися про тенденції в сфері найму. Дослідники зрозуміли, що основними характерними рисами останнього року є перекваліфікація та адаптація співробітників до нового проекту та нових викликів.

Як це сталося? 

На початку карантину 2020 року пошук нового персоналу, якщо не завмер, то сповільнився до темпу равлика. Самі HR-спеціалісти замість пошуку нових працівників почали займатися в компаніях іншими обов’язками. Співробітників звільняли, але на їхні місця не брали нових, розподіляючи завдання між тими, хто залишився в компанії. 

Внутрішня мобільність та швидке освоєння нових навичок цінувалися на ринку праці й раніше, але саме в 2020 році це стало новим трендом. Саме вміння швидко вивчити нове та застосувати його на практиці дало можливість багатьом бізнесам залишитись на плаву.  

«Текстиль-Контакт» під час локдауну отримала замовлення від МОЗу на пошиття 90 000 захисних медичних комбінезонів. Компанія не мала обладнання, для того щоб виконати цей заказ, але не відмовилася від пропозиції. За кілька днів засновник «Текстиль-Контакт» відкрив нове підприємство ТК «Медзахист», взяв кредити на закупівлю німецького обладнання для обробки швів ультразвуком, щоб ті не пропускали бактерії. Замовлення вдалося виконати

В умовах пандемії у працівників немає кілька місяців на те, щоб навчитися користуватись новим обладнанням. А в рекрутерів немає часу на розміщення оголошень, проведення співбесід та обрання найкращого кандидата, який би був на одній хвилі з колективом і бачив себе через пʼять років там, куди крокує його роботодавець. В умовах пандемії необхідно максимально швидко адаптуватися до використання нового обладнання та почати виконувати замовлення. Бізнес цінує тих працівників, які розуміють усі складнощі на ринку та виконують свою роботу, швидко перекваліфіковуючись. 

Тенденції–2021: кого буде наймати бізнес 

Критерії вибору змінились, адже керівники пережили шок, що навчив їх по-новому поглянути на якості кандидатів.

Що цінує роботодавець у 2021 році.

1. Готовність розширювати свої обов’язки

Компанія адаптується до ринку, запроваджуючи нові послуги, вводячи в меню нові пропозиції, оновлюючи асортимент та підлаштовуючись під клієнта. Тому коло обов’язків працівника може розширюватися, і він має бути готовим до цього. 

Все менше роботодавців готові вислуховувати інфантильне «я цього не вмію». Адже для керівника це звучить як «я не зможу вирішити вашу проблему, тому тепер у вас буде на одну проблему більше». Натомість швидка готовність стати відповідальним за нову сферу діяльності змушує керівництво цінувати та розуміти, що з такою командою не страшна чергова хвиля COVID-19.

2. Постійне навчання

Найактивніше зараз бізнес наймає тих, хто кайфує від саморозвитку. Якщо від навчання людина отримує задоволення, вона більш вірогідно зможе опанувати нові навички, конче необхідні для компанії вже сьогодні. 

Для того щоб зрозуміти, наскільки людина любить навчатися, можна запитати, скільки розпочатих на Coursera курсів вона пройшла до кінця. Що нового вивчила за останній рік та які книги прочитала? Які навички з книг або курсів почала використовувати в житті?

3. Висока самомотивація

Для виконання своїх обов’язків з дому важлива висока мотивація. Працюючи в колективі, люди схильні викладатися краще, порівнюючи себе з колегами та відчуваючи тиск із боку керівництва навіть у разі його присутності в сусідньому кабінеті. Але при роботі з дому продуктивність часто залежить виключно від працівника, який або зацікавлений в успіху компанії і розуміє свою відповідальність за нього, або незацікавлений. Тому роботодавці віддають перевагу не тим кандидатам, яких треба мотивувати, а тим, хто сам мотивує себе та оточуючих.

Раджеш Ахуджа – керівник відділу пошуку талантів у мультинаціональній компанії Infosys, ринкова капіталізація якої 2020 року склала $72 млрд. Коли його запитали про тенденції на ринку пошуку персоналу, він відповів: 

«Майбутнє пошуку талантів полягає у їхній перекваліфікації, а не в пошуку кращого на ринку кандидата. Якщо потрібно взяти когось на роботу сьогодні, вам потрібно перекваліфікувати його вчора».

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків