У процесі розробки комунікаційної стратегії компанії чи команди виникає питання: що краще – розвивати персональний бренд першої особи чи залишити особистість керівника в тіні? У більшості випадків є однозначна відповідь: потрібно «світитися», і що яскравіше – то краще
Коли краще не треба
Однак, все ж таки можуть бути ситуації, коли розвивати персональний бренд першої особи не потрібно. Наприклад, якщо бренд компанії настільки відомий і серйозний, що навіть нанесене на новий продукт лого вже викликає довіру.
Другий варіант: якщо генеральний директор у компанії змінюється надто часто, а більшість рішень приймаються акціонерами. У такому разі «змінній» першій особі краще залишатися в тіні й виходити до преси лише у разі гострої необхідності.
І третє – «ховатися» за брендом фірми може бути доцільно тим, хто має не до кінця хорошу особисту репутацію. Майже у всіх інших випадках розвивати особистий бренд керівника необхідно: це вигідно як для компанії, так і для самої людини.
Плюсики в карму
З міцним особистим брендом першої особи компанія отримує додатковий канал для комунікації. Передавати цінності і транслювати важливі меседжі набагато простіше, коли є обличчя, якому довіряють. Правильно вибудувавши стратегію розвитку особистого бренда, можна навіть стати трендсеттером – і самому впроваджувати новації, за якими будуть йти інші.
Журналісти, партнери, клієнти хочуть мати справу не з безликим профілем компанії, а з людиною, яка є експертом у своїй галузі. Як показує практика, міцний персональний бренд першої особи приносить компанії більше впливу, лояльності і зрештою – заробітку.
Головні мінуси
Два головних мінуси – у першої особи стає менше приватності і ще більше роботи. Розміщуючи допис у соціальній мережі, керівник має пам’ятати, що будь-яке сказане ним слово відбивається на репутації компанії, а його життя постійно знаходиться під прискіпливим поглядом конкурентів.
Тепер репутаційні та інформаційні атаки можуть бути спрямовані не лише на компанію, але й на особисте життя її представника. Тож аби вибудувати міцний персональний бренд і отримати довіру людей, потрібно бути готовим хоча б трохи це життя привідкрити.
Які є ризики у такому людиноцентричному бренд-підході
Іноді перша особа компанії, попри свій професіоналізм, не має видатних ораторських здібностей чи вміння вести соціальні мережі. Тут важливо, щоб команда, яка працюватиме над побудовою особистого бренда, не намагалася «перекроїти» людину, а зберегла її індивідуальність: знайшла органічні їй канали комунікації, продумала адекватну стратегію. Сформований медійний образ має дозволяти людині у будь-якій ситуації залишатися собою.
Однак буває й таке, що харизма першої особи компанії є настільки великою, що вона начебто заслоняє команду. Створюється враження, ніби в компанії працює одна людина, яка «вискакує» з будь-якого приводу. При побудові особистого бренда важливо пам’ятати, що будь-яке «пере-» настільки ж шкідливе, як і «недо-», а всьому голова – грамотна стратегія розвитку.
Індикатором, що все йде за планом, є те, що компанія отримує більше зацікавлення від партнерів, ЗМІ та клієнтів, а керівникові самому в кайф працювати над розвитком особистого бренда.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.