Співробітники компанії, які поділяють її цінності, можуть стати відмінними амбасадорами бренду. І, на відміну від СЕО, їх можуть бути десятки, що може стати необмеженим ресурсом для формування іміджу бізнесу
Бізнес-конференція Forbes Agro: відкрийте для себе нові агроінновації та інвестиційні можливості — купуйте квиток прямо зараз!
До 25.08 діє спеціальна ціна.
Глобальний «Барометр довіри» показав: у 2021 році люди все менше вірять уряду, великому бізнесу і ЗМІ. У кризові часи на перший план виходять локальні комʼюніті та особистості в них. Люди вірять особам зі свого оточення – зрозумілим, близьким за статусом і по духу. Це сигнал для брендів – пора переглянути комунікаційні стратегії.
Розповідати про бізнес тепер мають не прес-релізи і новини на корпоративному сайті, а живі люди – менеджери та звичайні співробітники. Хоча б тому, що пости на особистих сторінках отримують набагато більше органічного охоплення, ніж на корпоративних.
Навіщо особистий бренд власнику (СЕО)
● Більше клієнтів. Репутації власника і його бізнесу невіддільні. За правильно вибудуване просування обох брендів клієнти заохотять гривнею. За недостатню роботу над ними – покарають, віддавши ту саму гривню конкурентам.
● Більше грошей. Ми із задоволенням підтримуємо людей, яких поважаємо і яким довіряємо.
● Більше талановитих претендентів. Ніхто не хоче звʼязуватися з токсичними роботодавцями та соромитися запису в трудовій книжці. А ось із яскравими особистими брендами власника і бізнесу ситуація кардинально інша.
● Більше захищеності. Репутація рятує бізнеси від неправомірних дій із боку конкурентів, держави або правоохоронних органів.
Навіщо особистий бренд співробітникам
● Зростання. Якщо на ринку і в команді ваша експертиза не викликає сумнівів, до вашої думки прислухаються, а ідеї підтримують.
● Конкурентоспроможність. Вам не доведеться сидіти без роботи або обирати між поганою і дуже поганою вакансією.
● Дохід. Як компанії, так і особистий.
Впізнаваність топів і співробітників, те, що про них говорять у професійному середовищі, формує репутацію бізнесу. І якщо бренд власника або CEO може існувати тільки в одиничному екземплярі, то співробітники можуть стати необмеженим ресурсом для зміцнення іміджевого портрета компанії. Штатним ейчарам не потрібно побоюватися, що людей, які засвітилися в ефірі, швидко схантять. Скоріше переманять тих, кому в компанії не дають можливості проявитися.
Пʼять етапів для компанії зі створення людей-брендів
Етап 1. Визначте пʼять-сім чоловік в компанії (в ідеалі – включно із власником), які готові вийти в ефір і вести системну роботу з особового просування. Чим більша структура компанії, тим більш численною має бути група корпоративних інфлюенсерів. Як зрозуміти, хто підходить?
1. Присутність і любов до соціальних мереж. Можливо, у когось вже є популярні акаунти. Промоніторте наявність таких, вас можуть чекати приємні сюрпризи. Кількість передплатників на сторінках ваших співробітників може перевищувати аудиторію блогера-мільйонника.
2. Професійні якості. Ваш «спікер» має бути експертом в своїй темі з нестримною тягою до саморозвитку. Давати корисний контент, заряджати і мотивувати в мережах – його основне завдання.
3. Єдині цінності. Спеціаліст має любити компанію, в якій працює, сповідувати її філософію та візію, транслювати культуру.
4. Емоційний інтелект і вміння вибудовувати правильну комунікацію. Без забобонів, агресії, хворобливої реакції на критику. З позитивом і яскравою енергією.
Етап 2. Репутаційний аудит. За людиною не повинно бути негативного шлейфу. Перевірте його наявність, перш ніж випускати особистий бренд в ефір. Програма-мінімум: видалити старі резюме на Work.ua, раніші та неактивні акаунти в соцмережах, компрометуючі пости особистого характеру, недоречні фото або тексти. Краще почати з нуля, ніж зі скандалу.
Етап 3. Сформуйте унікальні стратегії просування. У кожного спікера має бути своя історія, унікальний tone of voice, стиль і подача контенту, канали комунікації. Не варто заганяти всіх в єдині рамки і формати. Якщо хтось вміє комунікувати з легкістю і гумором, довірте йому неформальний стиль у всіх публічних проявах.
Етап 4. Одразу після «запуску в ефір» підготуйте ґрунт для делегування. Робота над створенням особистого бренду довгострокова і трудомістка. Щоб навантаження не вбило мотивацію, продумайте комфортний темп вашого спікера й можливість передати частину навантаження.
Етап 5. Регулярно (мінімум раз на півроку) оцінюйте ефективність. Наприклад, важливий показник сили особистого бренду – вхідний трафік у вигляді запрошень на профільні конференції, згадок в ЗМІ, запитів на інтервʼю. Залежно від KPI необхідно коригувати стратегію. Не бійтеся експериментувати з контентом і каналами. Розширюйте штат своєї «брендової» команди новими людьми.
Люди – головний ресурс не лише в побудові бізнесу, але й формуванні його бренду.
Інвестуйте в команди, створюйте стимули для зростання співробітників, допомагайте їм створювати особистий бренд, і вони обовʼязково капіталізують вас.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.