Співробітники компанії, які поділяють її цінності, можуть стати відмінними амбасадорами бренду. І, на відміну від СЕО, їх можуть бути десятки, що може стати необмеженим ресурсом для формування іміджу бізнесу
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Глобальний «Барометр довіри» показав: у 2021 році люди все менше вірять уряду, великому бізнесу і ЗМІ. У кризові часи на перший план виходять локальні комʼюніті та особистості в них. Люди вірять особам зі свого оточення – зрозумілим, близьким за статусом і по духу. Це сигнал для брендів – пора переглянути комунікаційні стратегії.
Розповідати про бізнес тепер мають не прес-релізи і новини на корпоративному сайті, а живі люди – менеджери та звичайні співробітники. Хоча б тому, що пости на особистих сторінках отримують набагато більше органічного охоплення, ніж на корпоративних.
Навіщо особистий бренд власнику (СЕО)
● Більше клієнтів. Репутації власника і його бізнесу невіддільні. За правильно вибудуване просування обох брендів клієнти заохотять гривнею. За недостатню роботу над ними – покарають, віддавши ту саму гривню конкурентам.
● Більше грошей. Ми із задоволенням підтримуємо людей, яких поважаємо і яким довіряємо.
● Більше талановитих претендентів. Ніхто не хоче звʼязуватися з токсичними роботодавцями та соромитися запису в трудовій книжці. А ось із яскравими особистими брендами власника і бізнесу ситуація кардинально інша.
● Більше захищеності. Репутація рятує бізнеси від неправомірних дій із боку конкурентів, держави або правоохоронних органів.
Навіщо особистий бренд співробітникам
● Зростання. Якщо на ринку і в команді ваша експертиза не викликає сумнівів, до вашої думки прислухаються, а ідеї підтримують.
● Конкурентоспроможність. Вам не доведеться сидіти без роботи або обирати між поганою і дуже поганою вакансією.
● Дохід. Як компанії, так і особистий.
Впізнаваність топів і співробітників, те, що про них говорять у професійному середовищі, формує репутацію бізнесу. І якщо бренд власника або CEO може існувати тільки в одиничному екземплярі, то співробітники можуть стати необмеженим ресурсом для зміцнення іміджевого портрета компанії. Штатним ейчарам не потрібно побоюватися, що людей, які засвітилися в ефірі, швидко схантять. Скоріше переманять тих, кому в компанії не дають можливості проявитися.
Пʼять етапів для компанії зі створення людей-брендів
Етап 1. Визначте пʼять-сім чоловік в компанії (в ідеалі – включно із власником), які готові вийти в ефір і вести системну роботу з особового просування. Чим більша структура компанії, тим більш численною має бути група корпоративних інфлюенсерів. Як зрозуміти, хто підходить?
1. Присутність і любов до соціальних мереж. Можливо, у когось вже є популярні акаунти. Промоніторте наявність таких, вас можуть чекати приємні сюрпризи. Кількість передплатників на сторінках ваших співробітників може перевищувати аудиторію блогера-мільйонника.
2. Професійні якості. Ваш «спікер» має бути експертом в своїй темі з нестримною тягою до саморозвитку. Давати корисний контент, заряджати і мотивувати в мережах – його основне завдання.
3. Єдині цінності. Спеціаліст має любити компанію, в якій працює, сповідувати її філософію та візію, транслювати культуру.
4. Емоційний інтелект і вміння вибудовувати правильну комунікацію. Без забобонів, агресії, хворобливої реакції на критику. З позитивом і яскравою енергією.
Етап 2. Репутаційний аудит. За людиною не повинно бути негативного шлейфу. Перевірте його наявність, перш ніж випускати особистий бренд в ефір. Програма-мінімум: видалити старі резюме на Work.ua, раніші та неактивні акаунти в соцмережах, компрометуючі пости особистого характеру, недоречні фото або тексти. Краще почати з нуля, ніж зі скандалу.
Етап 3. Сформуйте унікальні стратегії просування. У кожного спікера має бути своя історія, унікальний tone of voice, стиль і подача контенту, канали комунікації. Не варто заганяти всіх в єдині рамки і формати. Якщо хтось вміє комунікувати з легкістю і гумором, довірте йому неформальний стиль у всіх публічних проявах.
Етап 4. Одразу після «запуску в ефір» підготуйте ґрунт для делегування. Робота над створенням особистого бренду довгострокова і трудомістка. Щоб навантаження не вбило мотивацію, продумайте комфортний темп вашого спікера й можливість передати частину навантаження.
Етап 5. Регулярно (мінімум раз на півроку) оцінюйте ефективність. Наприклад, важливий показник сили особистого бренду – вхідний трафік у вигляді запрошень на профільні конференції, згадок в ЗМІ, запитів на інтервʼю. Залежно від KPI необхідно коригувати стратегію. Не бійтеся експериментувати з контентом і каналами. Розширюйте штат своєї «брендової» команди новими людьми.
Люди – головний ресурс не лише в побудові бізнесу, але й формуванні його бренду.
Інвестуйте в команди, створюйте стимули для зростання співробітників, допомагайте їм створювати особистий бренд, і вони обовʼязково капіталізують вас.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.