Категорія
Компанії
Дата

За рік компанії віддали понад $20 млрд на благодійність. Як філантропія стала вигідною для бізнесу

3 хв читання

За рік компанії віддали понад $20 млрд на благодійність. Як філантропія стала вигідною для бізнесу /Ілюстрація Getty Images

Ілюстрація Getty Images

Дослідження Forresters виявило, якщо клієнту надати вибір між двома компаніями, які пропонують послуги або товари за однаковою ціною, 82% оберуть бренд, що займається благодійністю. Дослідження Omnicom Groupʼs Cone Communications показали, що мілленіали на 70% частіше витрачають більше коштів на бренди, які підтримують доброчинність. У чому можливості та переваги благочинності для бізнесу

Благодійність бізнесу: світовий досвід

Згідно з дослідженням Double the Donation за минулий рік компанії віддали понад $20 млрд на благодійність. Найбільш поширеним видом корпоративних пожертвувань є програми добровільних внесків працівників (Matching Gifts): співробітник віддає кошти до благодійної організації, і його компанія збільшує цю суму у співвідношенні 1:1, 2:1 або навіть 4:1. 

За даними 360matchpro ТОП-10 світових корпорацій у 2020-му році пожертвували понад $2 млрд, більшість з яких саме за форматом благодійних внесків працівників.

Лідером корпоративної філантропії заслужено вважають Microsoft, де 65% співробітників беруть участь у щорічних кампаніях з надання допомоги — Double the donation. У 2020-му році команда Microsoft віддала до некомерційних організацій близько $221 млн. 

Ще один популярний різновид благодійності бізнесу — волонтерські гранти. Співробітники жертвують свій час на здійснення волонтерської діяльності, який компанія співвідносить з грошима. Працівники того ж Microsoft минулого року витратили понад 750 тисяч годин на волонтерську діяльність і отримали від компанії гранти за цей час.

40% компаній із Fortune 500 пропонують волонтерські грантові програми та 65% роблять внески за програмою Matching Gifts — Double The Donation. Окрім Microsoft, серед компаній-лідерів корпоративної філантропії ExxonMobil, Johnson & Johnson, Google, Apple та ConocoPhillips.

Що це дає бізнесу

Збільшення продажів

69% компаній заявили про збільшення продажів після впровадження КСВ ініціатив, оскільки споживачі тепер обирають соціально відповідальні бренди — дослідження Ivalua & Forrester Research CSR

Розширення ЦА та підвищення лояльності вже існуючої аудиторії

Дослідження Mintel виявило, що 82% покупців вважають, що продукція соціально відповідальних брендів має вищу якість, аніж у компаній, які ігнорують принципи КСВ.

Покращення іміджу на ринку

90% компаній, що співпрацюють з авторитетними неприбутковими організаціями зазначили, що це зміцнює позиції їхнього бренду на ринку — NP Source

Зміцнення бренду роботодавця

За даними Recharity, 55% працівників нададуть перевагу компанії, що сповідує принципи КСВ, навіть якщо зарплата буде нижчою. 

88% HRD переконані, що волонтерські програми сприяють залученню та утриманню цінних кадрів у компанії.

77% мілленіалів обирають роботодавця, зважаючи на дотримання КСВ.

Згідно з дослідженням Project ROI, добре розроблена програма корпоративної соціальної відповідальності може збільшити залучення працівників до 7,5%, підвищити продуктивність праці на 13%, зменшити плинність працівників на 50% та збільшити дохід на цілих 20%.

Як бізнес може підтримати благодійні проєкти

Поділитися прибутком

У 2016-му році бренд одягу Patagonia пообіцяв пожертвувати 100% коштів зі своїх продажів у Чорну пʼятницю екологічним організаціям. Компанія очікувала продати товарів на $2 млн. Яким же було її здивування, коли споживачі підтримали цю ініціативу і «проголосували грошима» до загального обсягу продажів у $10 млн.

Проводити заходи та акції

У березні 2020-го компанія WePlay! Esports провела міжнародний благодійний марафон з Dota 2 і направила понад $188 тисяч до двох міжнародних благодійних фондів, що співпрацюють з ВОЗ, а також придбала три апарати ШВЛ для лікарень Києва, Кропивницького та Хмельницького.

Випуск благодійної продукції

20 років поспіль МакДональдз проводить благодійну програму «Долонька Щастя». Кошти, зібрані завдяки акції, останні роки мережа передає «Фундації Дім Рональда МакДональда». У 2020-му до програми долучилися близько 650 тисяч клієнтів, завдяки чому було зібрано рекордну суму — 9,6 млн грн.

Займатися освітньою діяльністю 

У 2021 році міжнародна онлайн школа англійської мови для дітей AllRight витратила частину прибутку на підтримку і розвиток талановитих дітей, ставши благодійним спонсором на щорічному дитячому фестивалі Чорноморські ігри. Також школа виокремлює групу вчителів, що можуть навчати дітей з інвалідністю, дітей з синдромом Дауна або Туретта, дітей з розладом аутистичного спектру або дітей з дислексію, аби кожен мав змогу вивчати мову незалежно від її особливостей або можливостей. 

Волонтерство

Протягом 2019-2020-х років Parimatch Foundation і Shakhtar Social організовували інклюзивні тренування для дітей з інвалідністю в Києві, Львові, Харкові та Полтаві. До проєкту долучилися 120 дітей із ментальними та фізичними порушеннями розвитку. Для них футболісти ФК «Шахтар» провели майстер-класи.

Згодом Parimatch Foundation провів ще одну серію безкоштовних тренувань для діток з інших міст, залучивши у якості тренерів 12 фахівців, серед них гравець національної паралімпійської збірної України з футболу Богдан Кулинич і срібний призер Паралімпійських ігор у Лондоні, переможець Кубка світу з футболу Євген Зіновʼєв.

Як впровадити благодійні ініціативи у компанії

  • Почніть з вибору ініціативи, яка б відповідала вашому бізнес-спрямуванню. Це може бути просвітницька діяльність, допомога дітям, бездомним тваринам, піклування про екологію тощо. Головне, аби це було не просто вигідно вам, як компанії, для іміджу, але й зацікавило ваших співробітників підтримати ідею.
  • Дослідіть соціальну проблематику, у якій ви плануєте реалізувати проєкт: які наразі є виклики та як ви можете допомогти.
  • Продумайте стратегію впровадження благодійної ініціативи, за потреби — залучіть партнерів (як наприклад Parimatch Foundation і Shakhtar Social). 
  • Проконтролюйте отримання допомоги чи коштів тими, кому вони адресовані.

У 2021-му році бізнесу недостатньо просто випускати продукцію високої якості. Навіть значні витрати на маркетинг не гарантують збільшення продажів, а тим паче — лояльності споживачів. Покупці обирають бренди, що підтримують благодійні ініціативи та впроваджують принципи КСВ. Саме тому, аби утримати та зміцнити позиції, варто переглянути свою стратегію розвитку та додати до неї соціально важливі ініціативи.

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд