Забезпечення жінок у лавах ЗСУ формою, амуніцією та засобами гігієни лягло переважно на плечі громадських організацій і волонтерів. Як до цієї справи залучені підприємиці, розповідає співзасновниця ГО «Землячки» Ксенія Драганюк
Український спротив має не тільки чоловіче обличчя. Станом на 1 березня 2023 року у ЗСУ воювало 60 538 жінок. З 2014 року їх кількість в армії збільшилася у 2,5 рази. Багато захисниць долучились після повномасштабного вторгнення.
У кінці березня 2022 року ми з чоловіком Андрієм Колесником розпочали проєкт «Землячки. Український фронт», присвячений підтримці жінок-військових. Все почалось з сестри Андрія Анастасії, яка до війни була маркетологинею, а 24 лютого зібрала свій рюкзак та записалась до ТрО. Перші запити необхідних речей та амуніції для жінок-військових ми отримали від неї та її посестер.
ГО «Землячки» відправляє захисницям самостійно пошиту жіночу військову форму, амуніцію (полегшені броніки, шоломи, аптечки тощо), жіночу гуманітарку. Закрито понад 6000 індивідуальних запитів від жінок-військових, 70% з яких перебувають у гарячих точках. Команда організації розповідає про жінок на фронті в інстаграм, щоб популяризувати культуру «жінка-військова» в Україні, та надає їм психологічну підтримку.
Про війну та жінок на фронті треба говорити щодня, світ не має забувати про злочини росіян в Україні. Про нашу ГО та жінок на фронті вийшло вже понад 150 матеріалів у міжнародних медіа з сумарним охопленням 14 млрд людей. Завдяки такій інформаційній підтримці, співпраці з партнерськими фондами та компаніями, захисниць забезпечили на суму понад 60 млн грн. 40 млн грн – товарна допомога, 20 млн грн – донати на рахунках. Левова частка обох цифр – діло рук підприємиць.
Ольга Руднєва, СЕО спеціалізованої клініки з протезування та реконструкції Superhumans
Історія співпраці з Ольгою почалась з проєкту «Приміряй її берці». Його ініціатори – засновники HelpUkraine center Андрій Ставніцер та Філіп Грушко. Підприємці шукали партнерів, які мають довіру жінок-військових та прямий контакт з ними.
Під час першої розмови ми напрацювали список потрібних для жінок речей та взялися за пошук партнерів і додаткових ресурсів. Почали з легких плит, поступово відкривали інші потреби жінок в армії – засоби гігієни, білизна, каски, берці маленьких розмірів і те, що нереально знайти у військторгах України та на складі військових частин – пошиту за жіночими лекалами форму.
Ольга підтримує нас комунікацією з новими партнерами та порадами, адже має великий досвід у благодійності.
Інна Поперешнюк, співзасновниця «Нової пошти»
«Нова Пошта» покрила витрати на доставку на передову. На 18 000 посилок ми заощадили понад 800 000 грн. Компанія організувала інформаційні кампанії, в яких розповідає про героїчну працю, професіоналізм та самовідданість жінок на фронті.
«Нова Пошта» підтримує благодійні фундації з 2014 року. В рамках програми «Гуманітарна пошта України» компанія доставила понад 733 467 відправлення, допомігши понад 10 млн українців.
Інна була вражена книгою «Дівчата зрізають коси» – 25 історій жінок-захисниць України. Її хвилювало питання: «Звідки в українок стільки сили, хоробрості, витривалості?» Відповідь Інна знайшла на сторінках історії: перша жінка-офіцер у Європі, Олена Степанів, була українкою.
Валерія Гузема, засновниця Guzema Fine Jewelry та Guzema Foundation
Ювелірний бізнес Guzema Fine Jewelry орієнтований на жінок. Зокрема тому його власниця Валерія Гузема допомагає «Землячкам» – наша діяльність їй близька. Guzema Foundation також підтримує бійців першої лінії фронту. Валерія та її команда передають військовим дрони, машини, тепловізори, планшети, рації та багато іншого.
Завдяки благодійному розіграшу лімітованої прикраси у формі полегшеної плити для бронежилета вдалося залучити понад 300 000 грн на пошиття зимової форми для жінок-військових.
Вибір тих, кому допомогти, завжди є болючим питанням для Валерії: допомогти всім неможливо, і запитів дуже багато. Наразі фокус роботи – підтримка захисників та захисниць.
Тіна Кароль, народна артистка України, засновниця фонду Тіни Кароль
Тіна вважає підтримку захисниць на фронті «жіночою солідарністю, яка дуже важлива для нашого суспільства». Фонд Тіни Кароль бере активну участь у забезпеченні жінок термобілизною. Це одна з важливих потреб, бо військовослужбовицям видають чоловічі комплекти одягу.
Вікторія Рєпа, засновниця та СЕО української продуктової компанії BetterMe
BetterMe запустила дві благодійні лінійки спортивного одягу «Сила в тобі» та «Свобода в тобі», 100% прибутку від продажу яких спрямовані на допомогу. До Міжнародного жіночого дня Вікторія організувала збір коштів на пошиття військової жіночої форми через продаж цих костюмів. За перший місяць вдалося зібрати 500 000 гривень для ГО «Землячки», і співробітництво продовжувється.
Каріна Дубініна, засновниця та CEO мережі салонів краси Backstage beauty&refresh
Щомісяця разом із Backstage beauty&refresh ми закриваємо один з нетипових індивідуальних запитів від захисниць на суму понад 100 000 грн. З жовтня 2022 року ми передали прилади нічного бачення, тепловізори, дрон та автівку.
Каріна займається благодійністю вже давно, однак із початком війни Backstage переорієнтувався на підтримку жінок на передовій: від заходів та ініціатив зі збору коштів до безкоштовного обслуговування захисниць у салонах мережі.
Каріна та її команда демонструють одну з важливих складових благодійності – систематичність.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.