Стрічка «Все завжди і водночас» отримала сім статуеток «Оскар» /Getty Images
Категорія
Життя
Дата

Чому «Оскар» за найкращий фільм отримав «Все завжди і водночас». Пояснюють режисер, кінокритик і продюсер

4 хв читання

Стрічка «Все завжди і водночас» отримала сім статуеток «Оскар». На фото розділяють тріумф (зліва направо) продюсер фільму Джонатан Ван та режисери Деніел Кван і Деніел Шайнерт Фото Getty Images

Стрічка «Все завжди і водночас» тріумфувала на 95-й церемонії вручення премії «Оскар» – 11 номінацій та сім статуеток. Кінокритики називають сюжет дивним, але погоджуються: він заслуговує на усі отримані нагороди. Чому фільм режисерів Дена Квана та Деніела Шайнерта вартий перегляду

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

«Все завжди і водночас» отримав премії за найкращі фільм, жіночу роль, режисера, актора другого плану, жіночу роль другого плану, монтаж і оригінальний сценарій.

Сюжет розповідає про власницю пральні Евелін, яка народилась у Китаї та переїхала до Лос-Анджелеса. Несподівано жінка потрапляє в паралельну реальність, де з’ясовує, що існує нескінчена кількість вимірів. У кожному Евелін живе життям різних людей чи предметів. Лише вона може зупинити «агента хаосу», який загрожує існуванню всього мультивсесвіту.

«Все завжди і водночас» – друга повнометражна робота Дена Квана та Деніела Шайнерта. Дует відомий фільмом «Людина – швейцарський ніж» із Деніелом Редкліфом у головній ролі. Серед семи продюсерів фільму – брати Руссо, творці двох останніх частин «Месників». 

Чому «Все завжди і водночас» прикув увагу Американської кіноакадемії? «Це меседж про зміну акцентів і простір можливостей», – каже кінорежисерка та учасниця списку Forbes «30 до 30» Христина Сиволап. Перемоги фільму вона сприймає як заклик експериментувати з історіями, жанрами, кіномовою.

Із бюджетом $25 млн бокс-офіс стрічки лише у США сягнув $73,7 млн, за даними Box Office Mojo. Конкуренти фільму в категорії «Найкращий фільм», «Фабельмани» у американському прокаті заробили $17 млн, «Банші Інішерина» – $10 млн, а «Тар» – $7 млн, передає The Guardian.

Чому увага глядачів, критиків і Американської кіноакадемії до «Все завжди і водночас» виправдана, розповідають режисер Любомир Левицький, кінокритик Денис Буданов і продюсер Олексій Гладушевський.  

Любомир Левицький, режисер, сценарист, продюсер

«Все завжди і водночас» – мікс драмеді та супергеройського фільму з мультивсесвітом, приправлений соусом легкого божевілля в хорошому розумінні цього слова й абсурдністю.

Суперсила фільму полягає в тому, що він нереально дивний, але абсолютно зрозумілий. «Все завжди і водночас» ламає всі стереотипи, у які останнім часом занурений Голлівуд. Стрічка показує сучасний світ, який щодня набуває все більшої абсурдності та завдяки інтернету також є версією чи аналогією мультивсесвіту. З точки зору сторітелінгу це абсолютно нова кіномова, яку не факт що сприймуть легко, але точно не зможуть забути.

Getty Images

Ке Хюі Куан радіє нагороді за найкращу чоловічу роль другого плану Фото Getty Images

Денис Буданов, кінокритик, член Українського Оскарівського комітету

Перемога «Все завжди і водночас» – очікувана. Спілбергівські «Фабельмани» швидко видихлись у перегонах, «Банші Інішерина» набирали обертів, але фільм Деніелів проїхався по всіх катком. На фінішній прямій стало зрозуміло: це перемога в номінаціях «Найкращий фільм», «Найкращий режисер» і взяття акторських нагород. 

Круто, що перемогли ще монтаж і сценарій. Монтажна робота перетворила спочатку «незрозумілий» сюжет у єдине філігранне кінополотно. 

«Оскар» – індустріальна премія, де голосують близько 9600 людей, які працюють у світовому кінематографі. Журі категорії «Найкращий фільм» ранжує десятку стрічок від найкращої до найгіршої. Якщо понад 50% тих, хто голосував, назвали певний фільм першим, він перемагає.

У протилежному випадку з голосування виключають картину, яку на перше місце поставила найменша кількість експертів. Голоси від цього фільму переходять до того, що знаходиться на другому місці. І так далі. За підсумком «Найкращим фільмом» стає той, який «всіх влаштовує», але не обовʼязково набрав початкову перевагу голосів – такий усереднений результат.

Getty Images

Мішель Єо отримала «Оскар», як найкраща акторка Фото Getty Images

Коли я подивився «Все завжди і водночас», подумав: Джеймі Лі Кертіс отримає «Оскар» або номінацію. Про перемогу в інших категоріях не мріялося – жанрове кіно нагороджують нечасто. Але разом з тим це арт-мейнстрім – і незалежне кіно, і глядацький фільм. Його добре сприйняли і кінокритики, і глядачі – у світовому прокаті фільм зібрав $106,7 млн. Це пристойні гроші для незалежного кіно.  

Я задоволений перемогою у категорії «Найкращий фільм». Сміливий, по-доброму хуліганський, постмодерністський сай-фай про мультивсесвіти, де знайшлося місце соціальному висловлюванню та темі сімейних цінностей. А ще Деніели використали шалену кількість цитат і референсів, на квест «Вгадай, звідки це» приємно було дивитися.

Getty Images

Деніел Кван отримав «Оскар» за найкращу режисуру Фото Getty Images

Олексій Гладушевський, теле- та кінопродюсер

Американці люблять фільми про всесвіти супергероїв, тобто Marvel, DC. Режисери «Все завжди і водночас» зробили «хід конем» і з’єднали непоєднуване – фентезі й соціальну драму. Історія героїні та її сім’ї показує проблему цілого пласту людей, які емігрували до Америки чи іншої країни, де важко працюють.  

Мені здається, ця історія надихнула людей, бо вона показує мрії глядачів. Вони думають: от би у мене з’явилися суперсили і я вирішила проблеми на роботі, яку давно не люблю, чи у сім’ї, з якою складні стосунки.

Секрет успіху цього фільму в тому, що на відміну від Marvel, тут детально показане життя сім’ї, соціум. У фільмах про супергероїв майже одразу починається екшн. Ще події «Все завжди і водночас» подані з гумором, що точно сприяло отриманню нагороди. 

Getty Images

Актори та знімальна група фільму «Все завжди і водночас» відвідали вечірку, приурочену церемонії вручення премії «Оскар» Фото Getty Images

Фільм нагадав забуте поняття «американської мрії». Про те, що вона здійснилась, сказав Ке Хюі Куан, який отримав Оскар за «Найкращу чоловічу роль другого плану». Бо усі складові фільму вказували на те, що «Все завжди і водночас» – останній, хто може сподіватися на перемогу. Для акторок Мішель Єо та Джеймі Лі Кертіс це перші «Оскари», і це теж історія про здійснену американську мрію.  

Не можу сказати, що це фільм, який я дивитимусь ще раз. Не мій жанр. Але я поважаю його творців за креатив і щирість. Їх нагородили справедливо.  

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд