Організатори 67-го пісенного конкурсу Євробачення презентували головний логотип і слоган «Об’єднані музикою» 30 січня. Над брендингом працювали дві креативні студії – британська Superunion та українська Starlight Creative. Як була влаштована співпраця та які символи закладені у її результат
⚡️ Хто, на вашу думку, заслуговує на звання «Підприємець року 2024»? Дізнайтесь більше про кожного з кандидатів та проголосуйте за посиланням. Ваш голос визначить переможця номінації «Вибір аудиторії».
Британці кажуть, що в дизайні мало Великої Британії, українці – що мало України, говорить про лого Євробачення виконавчий креативний директор Starlight Creative Олексій Рєпік. На жовтому тлі логотипа, натхненного прапорами України та Великої Британії, об’єднані серця синього, жовтого, рожевого та фіолетового кольорів.
«Ми точно знаємо: Україна там є», – впевнена генеральна директорка Starlight Creative Олена Мартинова. Команда креативної агенції шукала якомога більше спільних точок між Україною, Великою Британією та Ліверпулем зокрема. Несподівано їх виявилося більше, ніж очікували. Так, синій і жовтий кольори символічні для обох країн.
Команда розробила віжуал, ідею, промо-матеріали та вигляд Ліверпуля під час конкурсу менше ніж за два місяці. Як був влаштований креативний процес і які інсайти закладені у брендингу.
Хто такі Starlight Creative
Креативна агенція, що входить до складу медіагрупи StarLight Media. Спеціалізується на послугах у сфері дизайну, промо та маркетингу. Агенція об’єднала кращих фахівців медіагрупи, відзначених серією міжнародних та національних нагород, і була заснована вже під час війни для розвитку партнерств з іноземними замовниками.
На старті Євробачення-2023
Цьогоріч провести Євробачення Україні завадило повномасштабне вторгнення. Від її імені конкурс організовує британський суспільний мовник ВВС. Щоб розробити і впровадити українські елементи в шоу, із мовником співпрацює медіакомпанія «Суспільне|Мовлення».
Представники BBC оголосили тендер серед креативних агенцій в Україні та Великій Британії. Обрали по чотири компанії з кожної країни, які об’єднали у чотири команди. Starlight Creative працювала над креативною концепцією із колегами зі Superunion. Брендинг розробляли близько 20 людей.
«На першій зустрічі домовилися з британцями, що вони керують проєктом, бо успіх заходу залежить від того, як він пройде на їхній території», – розповідає Мартинова. Робота над брендингом відбувалась у три етапи: пошук інсайтів, розробка стратегічних концепцій та ідей і допрацювання деталей. Після – пітчинг.
Ролі в команді розподілили одразу. Starlight Creative закривало два питання: особливості українського контексту та телевізійну експертизу – як зробити круту картинку та «поселити» її на телебаченні. Українці вирішували, які інтерактиви можна організувати з фанатами. Британська Superunion більше зосередилася на дизайні.
«Ми думали, як зробити, щоб брендинг був українським і британським у однаковій мірі, – каже Мартинова. – Водночас він мав презентувати кожну з країн-учасниць». Дизайн мав дозволити гармонійно вписати усі прапори країн – учасниць конкурсу. Організаторам було важливо провести Євробачення так, щоб представники кожної країни відчували себе на рівних з іншими.
Креативних обмежень у команди не було. «Часто пітчать декілька ідей, щоб був вибір, – каже Мартинова. – Ми принесли одну, але в яку були закохані».
Суму гонорару за брендинг у компанії не розголошують, але Мартинова пояснює, що це питання про країну, а не заробіток. Втім, якщо Starlight Creative продовжить роботу в проєкті, це матиме економічну доцільність та допоможе агенції з експансією, каже вона.
Схоже, про великі прибутки не йдеться: з кожним роком країни, що проводять Євробачення, намагаються витрачати менше, пише MoneyTransfers. Якщо у 2012 році в Азербайджані провели концерти загальною вартістю €89 млн, то до 2022-го сума стабільно падала до близько €16,3 млн, витрачених на конкурс в Італії.
Українські бюджети, витрачені на національний конкурс, на порядки скромніші. Згідно з тендерною документацією, на створення декорацій, сценарного плану, організацію прямого ефіру з держбюджету виділили майже 10 млн грн. Отримав їх Starlight Production, який належить до групи Starlight Media, як і Starlight Creative.
Які спільні коди вдалося знайти
Що спільного в України та Ліверпуля? Відповідь Starlight Creative – жовтий і синій кольори. Жовтий – завдяки хіту The Beatles, або ж «Ліверпульської четвірки», Yellow Submarine. Гамма у синіх кольорах традиційно використовується для автобусів та інших атрибутів міста.
Крім спільних рис, українські креативники думали про музику як глобальну тему. «Ми казали: потрібно показати британцям, як наші люди співають хором, – пригадує Мартинова. – Об’єднані музикою – те, що відбувається у нас зараз. Люди співають у бомбосховищах, на вулицях, на фронті».
Британська агенція принесла дослідження, яке показує: під час виконання пісень хором у людей синхронізується серцебиття. «Не можна виміряти пульс у всіх людей в київському метро, але вони фізично стають одним цілим», – каже Мартинова.
Британці теж часто хором співають на вулицях – це або фанати, або учасники флешмобів. «Ми дивились ці відео і казали друзям з Британії: дивіться, ми з вами однієї крові», – розповідає Мартинова.
У логотипі Євробачення використали шрифт Penny Lane, як референс до пісні The Beatles. Цим же шрифтом у ХХ столітті на чавунних табличках були написані назви вулиць Ліверпуля. Так постери природніше впишуться у місто, вважають в команді.
Серце – один із постійних символів Євробачення. Зовнішній вигляд логотипа вшановує спільний минулорічний досвід, коли понад 160 млн людей дивляться конкурс і «мільйони сердець б’ються як одне», йдеться на сайті Євробачення.
Цього року серцебиття має додатковий зміст. «Ми взяли гру слів «серце б’ється – нація б’ється», – розповідає Рєпік. – Це резонує суспільству. І головне, що англійське beat теж використовується в обох контекстах».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.