Про пошук виходів зі складних ситуацій, свою управлінську філософію та роль кожного у підтримці України СЕО медіагрупи Starlight Media Олександр Богуцький розповів на Саміті СЕО від Forbes Ukraine
Питання шляху і мети для мене було засадничим. У філософії є думка, що мета виправдовує засоби, а є думка, коли сам шлях є метою. Вибір останньої є дуже хорошим рішенням.
У нашому колективі всі зірки, бо всі роблять кінцевий продукт – серіали, шоу «Холостяк». І коли звикаєш, що твої продукти дивиться третина тих, хто вмикає телевізор, вже не так реагуєш на якусь неприємну роботу.
Мене призначили CEO за пару місяців до епідемії ковіду. Не встигли розібратися з ним, як почалася російсько-українська війна. Як я себе заспокоюю? Рекомендація номер один – повернутися до мультфільму «Панда Кунг-Фу». Там позитивний герой перемагає, і це зміцнює впевненість в тому, що ми переможемо страшного та сильного сусіда.
У книзі «Стоїцизм на кожен день» мудрість на 27 жовтня звучить так: що посієш, те й пожнеш. Злочини часто вертаються до того, хто їх напоумив. І хіба це не вселяє впевненість в те, що ми переможемо?
Одна з цілей Starlight Media – зміна парадигми ставлення українців самих до себе. Ми хочемо інвестувати у нову культуру партнерства і гідності. Що ми знаємо про українців? Приказку «Де два українці, там три гетьмани». Ми хотіли би поміняти це на культуру підтримки, доброзичливості, партнерства, гідності. Тому що після цієї війни ми вийдемо іншими, і наше суспільство має бути найкращим європейським суспільством. Для цього треба якісна промоція, команда людей, які будуть поділяти цю мету, проповідувати її.
Найбільше досягнення цього часу, що всі СЕО зрозуміли: вони ніхто без команди.
У якийсь момент щось може перестати працювати, тому завжди треба страхуватись. У випадку доставки сигналу ми, зазвичай, використовуємо три резерви. Коли почалася велика війна, у нас був сигнал, який передавався повітрям, кабелем, і був засекречений спосіб резервації сигналу. Сигнал ICTV, СТБ та «Нового каналу» не зникав ніколи.
Існують випадки, від яких не застрахуєшся. Савік Шустер якось він прийшов до мене і сказав, що іде з телеканалу. В результаті дві програми «Свободи слова» я провів сам. Цифри [по переглядах] були в півтора рази вищі за передачу з Савіком. Так, є яскраві зірки, але ми завжди придумаємо вихід.
Є проблеми, які ми не можемо вирішити. Але за будь-яких обставин допоможе, якщо ви їх проговорите і не будете ігнорувати. Наприклад, однією з моїх великих помилок є те, що до війни під час ревізії бомбосховищ я просто побачив, що вони є. Але ми не переконалися, що там буде комфортно, тепло. Необхідне довелося докуповувати, коли всі ці речі вже були в дефіциті. Та коли щось трапляється, ви кажете: нічого страшного, і з цим впораємось. Гірше нападу на нас Росії нічого вже не трапиться. Тому варто зробити обличчя простішим і посміхнутися.
Чому я прийшов в білій сорочці? Бо як ви виглядаєте, так на думку працівників йдуть справи в компанії. Всім своїм виглядом СЕО повинен випромінювати впевненість у завтрашньому дні, бо люди хочуть жити не одним днем, не сьогодні, а розуміти, що завтра все буде добре. І нашим завданням є забезпечити цей успіх.
В перший день повномасштабного вторгнення ми свідомо зняли всю телевізійну рекламу. Наші телеканали почали транслювати телемарафон «Єдині новини». Я вважаю його посланням українцям: ми не переможемо, якщо не будемо єдиними. Також ми не переможемо, якщо в нас не буде грошей. Ми маємо будувати успішні компанії, які платять податки, тому що Україна на них купує зброю.
Ми збільшили доходи від digital у 5 разів. Раніше в нас був такий бізнес: якщо [ми заробили] $100, то повинні фокусуватися на тисячі, якщо $1000 – треба фокусуватися на $10 000. Зараз абсолютним гаслом у всіх підрозділів: $100 – це завжди $100, і треба 10 разів по $100, а не раз по $1000. Ми стараємося знайти всі гроші. Дуже серйозно скорочену зарплату менеджерів вдалось повернути, і це є результатом того, що ми знову почали заробляти.
Рекламодавці, які вийшли з рекламними роликами, зараз продають краще, ніж до війни. Це означає, що телевізійна реклама працює, а рекламодавці повертаються. Може, в наступному році дійдемо [за обсягами реклами] до 50% 2021 року.
Ми тримаємо країну за руку. Уявіть собі це. Або те, що Україна на нас опирається. Ми цього року сплатимо понад 600 млн грн податків. Як би вам важко не було, податки потрібні цій країні. І величезна подяка всім тим, хто працює і їх сплачує.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.