Starlight Media увійшла у перший список найкращих роботодавців для ветеранів і ветеранок від Forbes Ukraine. Почавши роботу над програмою адаптації взимку 2022-го, команда компанції вже впровадила низку практик та інструментів. Наприклад, особливу увагу у Starlight Media звертають на сімʼї захисників – і зокрема на тих, хто втратив на війні рідну людину. До дня ветеранів в Україні СЕО компанії Олександр Богуцький ділиться пʼятьма власними інсайтами, що можуть бути корисними іншим лідерам і лідеркам українського бізнесу
🎬 YouTube-проєкт Forbes Next про майбутніх зірок українського бізнесу. Новий випуск про школу програмування GoIT. Як вона будує мільярдну компанію на світчерах 👉 Дивіться за цим лінком
Богдан Василько працював у нашій медіагрупі більше 6 років. Ранок 24 лютого він зустрів на робочому місці. В той день він обійшов 12 військкоматів столиці, допоки один з них таки взяв його до лав Сил Оборони. Він не мав військового досвіду, але мав сміливість і мотивацію, які того дня з інженера зі світлових приладів зробили його воїном світла.
Декілька тижнів тому, під час короткострокової ротації, Богдан долучився до зустрічі нашої команди провідних менеджерів і менеджерок групи. Ми слухали його розповідь про службу, бачення ролі цивільних у час війни, комунікацію. Я думав – можливо, нам теж знадобиться 12 спроб, але ми всі маємо пройти свій шлях трансформації – від лідера команд до лідера культур, дружніх до ветеранів і ветеранок.
Ніхто не знає, як пройти цей шлях, жодного разу не оступившись. Але відкритість наших корпоративних досвідів, обмін практиками та помилками можуть значно скоротити шлях, який має пройти український бізнес. А головне – зробити шлях повернення ветеранів на робочі місця та в цивільне життя значно комфортнішим.
Пишу цей текст із надією, що мої особисті та наші командні відкриття допоможуть іншим українським компаніям. І нагадають лідерам і лідеркам українських бізнесів: поза мистецтвом якісного делегування, до формування дружньої до ветеранів культури та рішень долучатися ми маємо особисто.
Думайте про потенціал усього бізнесу
Кожна компанія має ланцюги постачання і партнерів, а отже й шанс підтримати ветеранські бізнеси. Кожна має продукти чи надає сервіси. Вони потребують переоцінки з нового ракурсу – чи є в них потенціал для підтримки ветеранів та ветеранок? Ця вправа дала нам місійну відповідь – враховуючи наш медіаресурс, ми працюватимемо для формування не тільки корпоративної, а й національної культури, дружньої до ветеранів і ветеранок.
Останні місяці наші телевізійні формати («єПитання», «МастерШеф») стали офлайн-подіями для емоційної підтримки поранених бійців, що проходять лікування в центрах Recovery. І там вони працюють не гірше, ніж в ефірі. Щоразу ми щиро радіємо, коли бачимо реакцію захисників і чуємо про позитивний вплив цих заходів на реабілітацію.
Залучайте різні відділи до проєктів підтримки ветеранів і ветеранок
Це допоможе не лише швидшому розвитку корпоративної культури, а й створенню нових ідей для вашого бізнесу. За оцінками Мінвету, група ветеранів, їхніх сімей та сімей загиблих складатиме 4-5 мільйонів осіб. Поза залежністю від індустрії, в якій ви працюєте – серед ваших клієнтів будуть представники групи. Базове правило маркетингу – розуміти вашу аудиторію та її запит. Краща формула, за моїм переконанням – представленість ветеранів у складі ваших команд плюс досвід залучення цих команд до соціальних проєктів, пов’язаних із підтримкою ветеранів.
Демонструйте своїм командам пріоритетність та цінність теми
Навіть якщо у ваші лави поки не повернулися захисники та захисниці, комунікації про ваших на службі й підготовка до їхнього повернення мають допомагати збереженню зв’язку і залучати команду до створення ветеранських програм. Я пишу щотижневі звернення до команди. Наші перемоги в ефірі та відзнаки наших співробітників на службі в них часто стоять в одному ряду.
Сім’ї захисників і ветеранів мають бути в фокусі вашої уваги
Шлях дружин, які чекають на повернення чоловіків з фронту, які знаходяться поруч з ними після поранень і які втратили коханих – окремий, складний і часто невидимий в нашому суспільстві досвід. Кожна компанія легко назве цифру своїх мобілізованих і ніколи не забуде імена загиблих захисників. Коли ж йде мова про родини воїнів, завдання стає складнішим. Їхній досвід має отримати гідну увагу в наших корпоративних зусиллях через додаткові сервіси психологічної підтримки, формати спільнот взаємопідтримки, додаткові можливості та розуміння.
Нічого про ветеранів без ветеранів
Розмови з нашими людьми, поки вони у війську і одразу після демобілізації, стимулюють нас змінювати, коригувати, додавати нові послуги в нашу програму. Їхній досвід та потреби – головний орієнтир.
Інше корисне джерело кращого розуміння – співпраця з ветеранськими організаціями та їхні дослідження. Поки я пишу цей текст, на моєму столі лежать дослідження «Шлях від поранення до повернення» і «Шлях ветеранів та ветеранок» від Veteran Hub і Принципу. Рекомендую до прочитання.
Сьогодні ми відзначаємо важливу дату. День захисників та захисниць, ветеранів і ветеранок. Цей день не має переймати на себе дух радянських й ворожих традицій святкування «захисників вітчизни». Він не про пусті подарунки. Культура поваги до ветеранів та ветеранок – це культура дії. Краще, що може зробити бізнес у цей день – взяти на себе системні зобов’язання з підтримки ветеранів і ветеранок, що реалізовуватимуться щодня.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.