«Вони гребуть готівку лопатами й готові купувати». Як легальна індустрія канабісу засипає грошима інший бізнес /Фото Shutterstock
Категорія
Компанії
Дата

«Вони гребуть готівку лопатами й готові купувати». Як легальна індустрія канабісу засипає грошима інший бізнес

Популярність марихуани: із легалізацією канабісу в 36 штатах компанії з постачання обладнання й послуг тепер спокійно обслуговують індустрію, що є незаконною на федеральному рівні. Фото Shutterstock

Індустрія канабісу входить до списку тих, які розвиваються найшвидше в США. Минулого року легальні продажі досягли $17,5 млрд. До 2030-го річні продажі у США, за даними Cowen, досягнуть $100 млрд. Завдяки канабісу зʼявилося навіть кілька нових мільярдерів

Канабісові ферми в горах на півночі Каліфорнії в районі Смарагдового Трикутника – це серце виробництва марихуани в США. Та весь цей район не підключений до центральної електромережі. AmeriGas, один із найбільших постачальників пропану в країні, із задоволенням постачає фермерам величезні ємності з пропаном для підтримки канабісових операцій.

AmeriGas, якою володіє публічна материнська компанія UGI Corp., більше відома тим, що продає пропан для вуличних грилів. Але постачання пропану фермерам, які вирощують канабіс на продаж, – це один із сегментів роботи AmeriGas, що розвивається найшвидше, каже Калеб Боєр, менеджер із продажів.

Clark Associates, пенсильванський дистрибʼютор харчового обладнання, що є одним із найбільших у США, також бачить потенціал у законній індустрії канабісу. Кевін Берґ, старший менеджер з роботи з клієнтами в цій компанії з ринковою капіталізацією $2,5 млрд, розповів, що наразі в нього чотири клієнти з індустрії марихуани. Але в наступні кілька місяців він очікує, що їхня кількість збільшиться втричі.

«Я б ніколи не сказав такого про інші індустрії, але ці хлопці рухаються швидко», – зізнається Берґ.

Індустрія широко відкрила для всіх свої двері, каже Берґ. Канабісові компанії не мають довготривалих взаємин із компаніями-постачальницями обладнання, тому Clark не треба конкурувати з іншими дистрибʼюторами або переконувати канабісові компанії змінити постачальників.  

«Вони гребуть готівку лопатами й готові купувати, – каже Берґ. – Тому можливостей дуже і дуже багато».

В таких індустріях, як охорона здоровʼя, що є великим сектором для Clark, може пройти три роки з часу зустрічі із торговим представником до дня, коли компанія вирішить стати клієнтом. А в індустрії марихуани, якщо дистрибʼютор може надати марихуановій компанії те, що їй потрібно, вона готова діяти одразу. «Індустрія відкрита й швидко розвивається», – розповідає він.

До 2030-го річні продажі у США, за даними Cowen, досягнуть $100 млрд

Берґ також розказав, що Curaleaf став першим клієнтом Clark з індустрії канабісу. Clark продає все: від сталевих столів для приготування їжі та мірних склянок до промислових холодильних установок і цукру.

«Ми не шукали цей ринок, він, так би мовити, сам нас знайшов, – каже Берґ. – Ми почали з кількох клієнтів, потім нам здалося, що в цієї індустрії хороше майбутнє, тому вирішили ризикнути і серйозно взятися за неї».

Для австрійського виробника пакування Constantia Flexibles, який виготовляє блістери для пігулок і пакування із захистом від дітей, індустрія легальної марихуани – це ніша, що весь час розширюється. Компанія продає пакування із захистом від дітей фірмам, що виготовляють їстівні продукти з марихуаною (Cheeba Chews є серед її клієнтів), а також пакування для картриджів із ТГК під вейпи і для готових косяків.

Індустрія канабісу входить до списку тих, які розвиваються найшвидше в країні. Минулого року легальні продажі досягли $17,5 млрд. До 2030-го річні продажі у США, за даними Cowen, досягнуть $100 млрд. Марихуана приносить чималі статки; завдяки канабісу зʼявилося навіть кілька нових мільярдерів. 

Хоч деякі великі компанії стоять осторонь канабісової індустрії, особливо ті, що задіяні в банківській і платіжній сферах, як-то Visa, MasterCard, Square, Shopify, інші бачать, що молодій індустрії потрібна допомога вже зараз.

Матеріали по темі

AccuBanker, 40-річна родинна фірма у Маямі, продає касові апарати й детектори фальшивих грошей найбільшим компаніям швидкого харчування, як-то Taco Bell та Starbucks, і готелям, таким як Four Seasons і Hyatt Regency. Але тепер канабісові компанії складають велику частину бізнесу компанії. Оскар Сеперо, гендиректор компанії, каже, що минулого року 1% доходу AccuBanker припадав на їхніх марихуанових клієнтів, а цього року – це вже 5%.

«Ми бачимо тут потенціал, – каже Сеперо. – Крок за кроком цей напрям росте; до нас звертаються все більше людей».

Сеперо, чиї тітка з дядьком започаткували цю компанію після імміграції до США з Куби, зазначає, що легалізація на федеральному рівні може призвести до меншого обсягу готівки в індустрії, особливо якщо платіжні оператори, такі як Visa і MasterCard, почнуть приймати канабісові транзакції. Та все ж, вважає він, в індустрії марихуани завжди буде крутитися багато готівки, як і в індустрії фаст-фуду.

«Ситуація дещо зміниться, особливо коли сектор канабісу регулюватиметься на федеральному рівні, але треба розуміти, що ця індустрія будувалася на готівці. Багато хто не усвідомлює, що мільйони американців не можуть отримати кредит, тому готівка – це єдине, що вони можуть використовувати», – пояснює Сеперо.

Така схильність до постачання як бізнесової стратегії є винятково американською історією. Levi Strauss & Co., один із найпопулярніших брендів США, бере свій початок у 1853-му, коли баварський іммігрант на імʼя Лівай Штраусс заснував компанію оптових продажів сухих продуктів у Сан-Франциско. Тоді він постачав продовольчі товари золотошукачам під час Золотої лихоманки в Каліфорнії.

У 1873-му він винайшов першу пару джинсів, які добре витримували важку роботу в золотих шахтах, і вони стали візитівкою компанії. 150 років по тому джинси Levi’s продаються у 50 000 магазинів у всьому світі, а нащадки Штраусса контролюють статки на мільярди доларів. Сьогодні, коли Зелена лихоманка саме у розпалі, компанії, які продають матеріали й обладнання, переживають схожу історію.

Завдяки канабісу в США зʼявилося кілька нових мільярдерів

Основні клієнти маямської компанії Worldwide Safe & Vault займаються предметами розкоші та ювелірними виробами. До переліку цих клієнтів входять Tiffany & Co., Cartier і Louis Vuitton.

«Назвіть ювелірну мережу – і я скажу вам, що це наш клієнт», – каже засновник компанії Скотт Гірш.

Але сім років тому Гірш почав отримувати замовлення від канабісових фермерів, яким треба були складні сейфи, стійкі до вогню й зломів злодіїв, для зберігання канабісу та готівки. Коли він зрозумів, що ця індустрія далі буде лише зростати, він вирішив агресивно працювати над залученням канабісових компаній як клієнтів, яким пропонують сховища і сейфи на замовлення.

«Для нас це вертикаль із найшвидшим зростанням, – тішиться Гірш, який заснував компанію 31 рік тому. – Ця індустрія стала важливим для нас ринком, а тому й ставитися нам до неї треба серйозно».

Гірш очікує, що легалізація на федеральному ринку допоможе його бізнесу. Він каже, що тоді, ймовірно, запровадять правила, за якими диспенсарії і ферми повинні будуть використовувати для зберігання товару сейфи, що відповідають стандартам Управління боротьби з наркотиками. Такі правила діють, приміром, для аптек, які зобовʼязані зберігати наркотичні препарати, як опіоїди, у такого виду сейфах.

«Я не думаю, що це буде левова частина наших доходів, але це буде один із сильних ринків, особливо після федеральної легалізації, – вважає Гірш. – Якщо хочете мати диспенсарій або ферму, вам треба буде сейф».

 

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

30 до 30 | Квартал 95, лідер "Великого будівництва"