Категорія
Життя
Дата

Forbes Digital

«Нудота» зі шкільної програми? Аж ніяк. Продажі української класики зросли вдвічі та сягнули сотень тисяч книжок. Кого читають українці та як видавці реагують на попит

4 хв читання

українська класика /колаж Анастасія Решетнік

Продажі української класики в «Книгарні Є» за останні три роки зросли більш ніж удвічі: у 2021-му її частка продажів становила 0,9%, а у 2023-му вона зросла до 2,4% Фото колаж Анастасія Решетнік

Українські класики вийшли за межі шкільної програми. У 2022 та 2023 роках попит на їхні книги зріс щонайменше удвічі. Частина видавців взялась випускати серії класичних книг. Як вони вміщаються на поки невеликому ринку і конкурують за клієнтів

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

У травні 2022-го співзасновниця видавництва «Віхола» Ілона Замоцна та літературознавиця Віра Агеєва запустили у Facebook ефіри про українську класику. Перший – про Тараса Шевченка подивились 1500 разів, другий ефір про «Місто» Валерʼяна Підмогильного – 1400 разів. «Ми задумалися про серію книжок», – пригадує співзасновниця «Віхоли» Наталя Шнир.  

Продажі української класики в «Книгарні Є» за останні три роки зросли більш ніж удвічі: у 2021 році їхня частка продажів становила 0,9%, а у 2023-му – зросла до 2,4%.

На платформі Yakaboo у 2023 році ця частка зросла у 1,3 раза порівняно з 2022-м, а у 2022 році – майже вдвічі порівняно з попереднім роком, визнає директорка видавництва Yakaboo Publishing Катерина Ісаєнко.

Дані про кількість проданих у 2023-му примірників української класики Forbes надали чотири видавництва: КСД, «Віхола», Vivat та Pabulum. Сумарно вони продали близько 96 000 примірників. 

Книги класиків України публікують мінімум 13 видавництв, серед яких також Yakaboo Publishing, «Видавництво Ранок», «А-ба-ба-га-ла-ма-га», «Фоліо», «Апріорі», РМ, BookChef. У частини видавців – по дві серії класики.

Як вони ділять читача та скільки можуть заробляти? 

Як видавці конкурують за увагу

Інтерес до класики прокинувся після 24 лютого 2022 року, вважає Наталя Шнир із «Віхоли». Серед причин популярності генеральна директорка Vivat Юлія Орлова називає звільнення книжкового ринку від російської книжки, яка до повномасштабної війни займала від 50 до 70% ринку. Значна частина клієнтів Vivat почала активно читати українською, пригадує Орлова. 

Створення багатьох серій української класики припадає на часи великої війни. У вересні 2022-го «Віхола» запустила «Неканонічний канон», а у лютому 2023 року – серію подарункової класики. Yakaboo Publishing у 2022-му випустило серію «Yaka ШКОЛА» та «Reвізія: перечитай класиків».

Pabulum та Vivat видають класику з 2023 року.

Щонайменше 13 видавців конкурують за увагу читача у сегменті класики. Приміром, «Конотопську відьму» Григорія Квітки-Основ’яненка можна придбати у мінімум чотирьох видавництв, «Тигроловів» Івана Багряного – у понад десяти.   

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд