Наприкінці вересня 2023-го року вийшла спільна колекція сонцезахисних окулярів від двох брендів: чотирирічного українського Nué та 50-річного британського Linda Farrow. Nué вже давно став популярним за кордоном: він представлений у десятках ритейлерів, зокрема Moda Operandi, FWRD та ssense, його обирають селебріті з мільйонними аудиторіями. Як утворилася колаборація з британським виробником окулярів та в чому секрет успішної експансії Nué
У червні 2023-го року актор і музикант Джаред Лето виклав в Instagram фото на фоні Ейфелевої вежі. На знімку інфлюенсер із 12 млн підписників позує в окулярах зі спільної колекції двох брендів: українського Nué та британського Linda Farrow.
Перше повідомлення від лондонської марки, відомої своїми сонцезахисними окулярами, засновниця Nué Вікторія Удіна отримала ще у 2021-му. Вона познайомилася з командою та СЕО – Саймоном Яблоном, сином засновниці бренду Лінди Ферроу. «Вони сказали: «Про вас [у Лондоні] всі говорять: ми бачимо ваші речі на багатьох інфлюенсерах і в захваті від того, що ви робите», – згадує Удіна. – І запропонували колаборацію».
«Колаборація із Linda Farrow – безперечно, дуже круто, – каже дизайнер Іван Фролов. – Лінда – легенда».
Історія колаборації. Як склалася співпраця
У квітні 2023-го Linda Farrow виповнилося 50 років. Окуляри бренду продаються у 500 ритейлерах та у декількох власних магазинах. Ціни на них сягають €1000. «Моя мати перетворила окуляри з оптичного приладу в модний аксесуар», – казав Яблон в інтервʼю Fashion Network.
Співпраця із лондонською маркою – перше велике партнерство Nué. Єдиний виняток – розроблена для ритейлера Moda Operandi у 2022-му новорічна капсула. Але для Linda Farrow це важливий елемент бізнес-моделі. Яблон називає свій бренд «хрещеним батьком колаборацій» і додає, що спільні лінійки із іншими брендами приносять 20% від щорічного обороту у понад £25 млн.
Ще одна гучна колаборація для української моди – колекція дизайнерки Ксенії Шнайдер і бренду adidas. В Україні продажі стартували 1 серпня. Анонс другої спільної лінійки дизайнерів відбувся у вересні на London Fashion Week.
Такі випадки корисні не лише для самих учасників колаборації – це виграшно для всієї галузі, переконаний Фролов. «Це перетворює нашу індустрію на повноцінного гравця світової і прирівнює український бренд до глобальних», – додає він.
За контрактом, Nué мав розробити ідею та мудборд колекції, а в Linda Farrow відповідали за виготовлення окулярів. Колекцію присвятили естетиці американських 60-х та моделі Еді Седжвік. Коли партнери затвердили концепцію, почався процес обговорення моделей.
За колаборацією з великим брендом стоїть ще й робота з його командою і виробництвами, каже Фролов. «Це не лише фінансовий успіх, але і розуміння, як працюють великі бренди, – додає він. – Для будь-якого українського бренду це можливість переходу на інший рівень обізнаності й бізнесу».
Які уроки виніс Nué? «Процес виготовлення окулярів довготривалий», – констатує Удіна. Перші прототипи потрібно було допрацьовувати: задумка не змогла ожити в матеріалі. «Це була класна ідея, але довелось змінювати технологію», – згадує дизайнерка.
Зрештою усе вдалося. До спільної колекції увійшло шість моделей окулярів, інкрустованих камінням: сяйво, блиск і стрази – фундамент естетики Nué. Ціна на офіційному сайті Linda Farrow стартує зі $190 і сягає $450.
Продаж окулярів кожен бренд веде окремо: Nué закупив у партнера партію аксесуарів і розповсюджує їх самостійно. Наприклад, в Україні Nué представив лінійку у ЦУМі та на власному сайті, а Linda Farrow поставили їх, зокрема, у ритейлер Spazio.
Найпопулярніша модель – металеві окуляри без лінз, декоровані стразами, каже Удіна. Це найбюджетніший аксесуар з колекції вартістю $187 на сайті бренду. Ще один бестселлер – класичні чорні окуляри.
Що зацікавило британський бренд у Nué? Передусім – їхні роботи, концепція та популярність молодого бренду з України, переконана Удіна. «Важливо бути відкритими, одразу реагувати, бути комунікабельними і креативними», – додає дизайнерка.
Експансія Nué
Новий 2020-й рік інфлюенсерки Кʼяра Феррані (30 млн підписників в Instagram), Негін Мірсалехі (7,1 млн) та Леоні Ханна (4,6 млн) зустрічали у різних країнах. Але їхні свята мали дещо спільне: всі вони обрали для вечірок золотий топ тоді однорічного Nué.
«Ми не чекали цього, – зізнається Удіна. – Але це мало «вау-ефект» і закрутило воронку. Інфлюенс-маркетинг став важливим для нашого успіху».
Після запуску бренду в березні 2019-го Удіна вирушила на шоурум у Париж із невеликим рейлом з різнокольоровими топами, чокерами і ще декількома прикрасами. Отримали там шість замовлень від ритейлерів. Перше зробив Luisa via Roma, онлайн-маркетплейс із 3,5 млн унікальних переглядів щомісяця за даними Similarweb. «Допомогла наполегливість, – згадує Удіна. – Баєри – зайняті люди, їм треба постійно про себе нагадувати».
Український ринок Nué почав активно підкорювати наприкінці 2020-го, зайшовши у ЦУМ. Нині універмаг – їхній ексклюзивний партнер у Києві. «У ЦУМі існують критерії, за якими ми запрошуємо бренди до партнерства, – каже директорка департаменту закупівель і ритейлу Ольга Чайка. – Одними з основних є унікальність і селективність. Nué їм відповідає: це унікальний бренд з виразним ДНК та ідентичністю».
Колекції популярні серед клієнтів універмагу, додає Чайка. Зокрема, активно продається лінія Eternity, до якої входять топи, сукні та жакети, прикрашені кристалами. Жакети Nué на сайті ЦУМу коштують від 32 000 грн до 57 000 грн, а топи – від 7000 грн до 27 000 грн.
Основним ринком Nué залишається міжнародний. 90% замовлень у їхньому онлайн-магазині – за кордон, 10% – Україна, каже засновниця бренду. За статистикою сайту, найбільше клієнтів у бренду в США, Великій Британії, Австралії та Італії. По ритейлерах ситуація схожа, додає Удіна.
Найбільший зріст бренд пережив у 2021-му році, говорить засновниця. Тоді одяг бренду почало продавати кілька нових ритейлерів, як-от американський онлайн-маркетплейс FWRD. У 2022-му завданням було утримати рівень: через вторгненням Росії бренд мав вирішити логістичні проблеми, зберегти та відновити виробництво і постачання сировини. Які очікування від 2023? «Все робимо для того, що перевершити попередній рік», – каже Удіна.
Секретом успіху за кордоном засновниця Nué вважає флагманський продукт – мерехтливий топ у різних кольорах. «А ще – кропітлива робота, постійне будування бренду та команди», – каже Удіна.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.