Нова версія Midjorney краще працює зі світлом, композицією та кольором, але іноді додає ілюстрації надлишкової декоративності /Марія Шарлай
Категорія
Життя
Дата

Приготування креативності. Мистецькі рецепти створення зображень за допомогою ШІ Midjourney від Марії Шарлай

Нова версія Midjorney краще працює зі світлом, композицією та кольором, але іноді додає ілюстрації надлишкової декоративності Фото Марія Шарлай

Про занурення у світ зображень, створених штучним інтелектом, вплив на ілюстраторів і нестримну силу технологічних інновацій пише ілюстраторка Марія Шарлай

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

Є десятиліття, коли нічого не відбувається, і є тижні, за які відбуваються десятиліття.

Натан Бенаїч / General Partner of Air Street Capital, author of State of AI Report, Spinout.fyi, RAAIS and London.ai.

Усвідомлюю, що до моменту публікації цього тексту ландшафт зображень, створених штучним інтелектом, міг знову кардинально змінитися. Швидкість розробки та впровадження штучного інтелекту часто викликає здивування або навіть тривогу, як у шеф-кухаря, який заходить на кухню, наповнену футуристичними гаджетами для приготування їжі.

Як ілюстраторка та авторка я спостерігаю за розвитком штучного інтелекту з поєднанням захоплення та обережності. Нова версія Midjourney штурмувала кухню творчого світу, змусивши декого задуматися, чи не замінила їхню художню майстерність машина.

У мене буде багато асоціацій з кухнею, бо я уявляю процес створення ілюстрацій у Midjourney саме як кулінарну пригоду. Строгих рецептів немає, і ви можете не до кінця розбиратися в технологічних тонкощах. Однак ви все ще можете приготувати візуально приголомшливу страву, унікальну за своїм смаком і стилем.

Про швидкість змін, технології та їх застосування у візуальному мистецтві я пишу оптимістично, бо вважаю це природною частиною суспільного процесу. Більшість людей не люблять інновації, вони лякають і можуть позбавити вас звичного ритму особистого й професійного життя. В моїй улюбленій книжці про ворогів інновацій Калестуса Джуми Innovation and it’s enemies якраз розповідається про циклічність і передбачуваність процесів протистояння суспільства інноваціям.

Також нещодавно я відкрила для себе «Архів песимістів», який підтверджує сталість людського протистояння технологічним змінам. На цьому ресурсі можна подивитися газетні вирізки за останні 170 років проти телеграфу, велосипедів, дзеркал, плюшевих ведмедиків, калькуляторів, коміксів і книжкових романів, комп’ютерів та будь-чого, що колись було інновацією. Заголовки проти штучного інтелекту та нейромереж людство пише саме в цей момент і колись додасть їх в «Архів песимістів». 

Поява компанії Midjourney започаткувала нову еру цифрової ілюстрації, кидаючи виклик традиційним методам створення візуального мистецтва та перевизначаючи межі людської творчості. Компанія, в якій працює лише дев’ять інженерів, змінила спосіб мислення та створення ілюстрацій для мільйонів користувачів, відкриваючи світ нескінченних можливостей як для художників, так і для ентузіастів.

Приготування креативності. Мистецькі рецепти створення зображень за допомогою ШІ Midjourney від Марії Шарлай /Фото 1

Однаковий запит для генерації зображення в попередній і новій версії Midjorney

Нещодавна нова версія нейромережевого інструменту для створення зображень Midjourney вивели фотореалізм на перший план. Хоча декого це хвилює, я вважаю, що нова версія іноді надто реалістична, і це гарна новина саме для ілюстраторів. Тому що досі актуальні наші навички пошуку метафор, роботи з формою, кольором, абстракціями та емоціями. 

Подібно до скриньки Пандори, випуск нової версії Midjourney породив розрив між професіоналами й аматорами. Тоді як одні дивуються новим рівням фотореалізму, я ціную дивність попередніх версій. В недосконалих алгоритмах існували дивні руки з шістьма пальцями, які були характерною рисою нейронної мережі. Приберіть із творчості, хоч генеративної, хоч людської, недосконалість, випадковість, здивування – і вийде пустота.

Творчі рішення за зображеннями, створеними штучним інтелектом, все ще належать художникам. Нейронні мережі можуть не зрозуміти глибшого сенсу вибуху херсонського кавуна, але ілюстратор надає таким зображенням життя і мету. Зрештою, митці самі вирішують, чи вкрасти стиль, створити новий наратив чи зробити фотореалістичний діпфейк. 

Ілюстратори, як оповідачі візуальних історій, додають до генерації зображення чи тексту невідоме для алгоритмів – свій досвід. Так починається «готування», творіння. Нейромережі «не знали», що херсонські кавуни можуть вибухнути і що це повідомленням для тих, хто в окупації, або чекає новин від тих, хто в окупації. Такі видіння можуть виникнути лише в уяві людини, особливо з України.

Потужність алгоритмів штучного інтелекту для створення зображень і відео може одночасно звільнити і лякати ілюстраторів. Когось це зупиняє та фруструє: «Навіщо мені вчитися малювати/ліпити/оповідати, якщо машина робить це не за роки, а за тижні?». Але такі додаткові потужності є і частковим зняттям мистецьких обмежень.

В американського коміксиста Скотта Макклауда є графічний роман «Скульптор», в якому головний герой отримує суперсилу створювати скульптури з будь-якого матеріалу та необмеженої складності. Це важлива вправа для уяви митців – що б ми хотіли сказати, якби могли з легкістю використовувати будь-який матеріал або розповісти будь-яку історію? Цей виклик розсуває межі нашої уяви.

Як я вже писала спочатку, свої експерименти з Midjourney я сприймаю як рецепти, які можуть змінюватися різними «кухарями». Подібно до знаменитих котлет вашої бабусі, результати можуть відрізнятися, але кінцевий продукт все одно смачний.

Процес готування підказок та експериментів з ШІ такий: візьміть улюблені інгредієнти (теми, персонажів, сцени), додайте спецій (метафори, слова, перебільшення) і трошки почитайте про технологію обробки, щоб не перетримати страву (синтаксис промптів, ваги стилю чи використання одного седа). Готово.

Цього тижня я створила книжечку для ілюстраторів і дизайнерів, які вже спробували робити картинки з Midjourney та шукають нові ілюстративні знахідки, а не фотореалістичні. Книжечку зробила у форматі «рецептів» зі своїми підказками: де яке слово пошукати, що замінити, що лишити. Не хотілося створювати буклет з інструкціями, бо поради щодо налаштувань, версій і збирання підказок застарівають швидше, ніж уроки про них. Це було б як прибирання снігу під час снігопаду. 

Світ зображень, створених штучним інтелектом, буде розвиватися, технології й надалі розширюватимуть межі можливого. Наразі ілюстратори повинні прийняти виклик і спробувати насолодитися творчим бенкетом, який їм приготований, навіть якщо в меню час від часу з’являється страва зі смаком штучного інтелекту.

Матеріали по темі
Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні