Adobe слідом за іншими випустила ШІ-генератор зображень. У чому його особливість? Розповідає The Verge /Getty Images
Категорія
Інновації
Дата

Adobe слідом за іншими випустила ШІ-генератор зображень. У чому його особливість? Розповідає The Verge

Getty Images

Компанія Adobe нарешті випускає власний генератор зображень на основі штучного інтелекту. У цього є одна особливість: його точно не вчили на зображеннях із дотриманням усіх авторських прав. The Verge розглянув новий продукт – Forbes резюмує огляд.

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

У вівторок Adobe оголосила про «родину генеративних ШІ-моделей» під назвою Adobe Firefly і випустила перші два інструменти на їхній основі. Один із них працює як DALL-E чи Midjourney, даючи змогу користувачам отримувати зображення за текстовим запитом. Інший інструмент генерує стилізований текст – щось на зразок WordArt, але зі штучним інтелектом.

Це великий крок для компанії, адже минулого року вона стояла дещо осторонь, поки новачки креативного світу пропонували потужні інструменти для створення зображень, відео та звуку за безцінь, пише The Verge.

Поки що нові інструменти будуть доступні лише через сайт, але згодом Adobe планує інтегрувати ШІ-інструменти у свої флагманські програми, такі як Photoshop, Illustrator і Premiere.

«Ми не боїмося змін, а приймаємо їх», – каже Олександр Костін, віцепрезидент генеративного ШІ і Sensei в Adobe.

Adobe вирізняється серед компаній, які створюють генеративні ШІ-інструменти. Вона одна з небагатьох, хто готовий говорити про дані, які використовує для тренування своїх моделей. В Adobe повідомили, що для навчання моделей використовують три категорії даних:

  • ті, на які не поширюється авторське право,
  • ті, що дозволені для використання у навчанні,
  • власну бібліотеку Adobe Stock, вміст якої, стверджує Костін, компанія має право використовувати.

The Verge резюмує, що це істотна перевага для компанії, адже так нівелюється ризик розгнівати художників і зіпсувати свій бренд.

Костін розповів, що планує платити художникам, які погодяться надати свої робити для тренування. Це буде не одразу, але є план розробити «компенсаційну стратегію» до того, як система вийде із бета-версії. «Ми розглядаємо різні варіанти», – каже Костін.

Adobe також намагається максимально спростити використання ШІ-інструментів для користувачів. Замість того, щоб друкувати цілий опус про те, що ти хочеш отримати, Adobe пропонує набір готових опцій для стилю, світла і співвідношення сторін – це більше, ніж те, що пропонує наразі Canva.

Ці ж ефекти можна буде додати до вже згенерованих зображень, а не генерувати нове зображення щоразу, коли додаєш новий ефект. Генератор стилізованого тексту працює так само і має вбудовані опції вибору розміру і кольору фону.

Adobe планує вбудувати ці генеративні інструменти у свої різні застосунки і послуги. У Photoshop буде генерація абстрактних зображень; в Illustrator буде генерація векторних варіацій намальованих від руки малюнків; а в Premiere можна буде змінити колір чи стиль зображення за допомогою лише зображення-підказки. Adobe не назвав терміни, коли все ці плани втілять у життя, але компанія вже над ними працює.

Думає компанія і про неоднозначну функцію для Photoshop: вона хоче дати художникам змогу тренувати систему на їхніх власних роботах, щоб вона могла допомагати їм, генеруючи зображення у їхньому особистому стилі.

Тут є потенціал для зловживання, адже можна натренувати систему на чужих роботах і клонувати стиль іншого художника. Костін розглядає ідею завантаження таких зображень на Behance, власну соцмережу для поширення художніх робіт, щоб так ловити потенційних плагіаторів. Остаточного рішення ще немає.

Adobe сподівається запобігати плагіату, запропонувавши художникам спосіб не давати ШІ вчитися на їхніх роботах. Компанія працює над системою «Не тренуй», яка даватиме художникам змогу вбудовувати такий запит у метадані зображення; якщо творці різних ШІ-інструментів зважать на такий запит, їхні системи не використовуватимуть для навчання твори із таким проханням.

В Adobe не оголошували партнерів, які погодилися поважати систему «Не тренуй», але Костін розповів, що веде перемовини із кількома творцями моделей. Він відмовився називати конкретні імена.

І в цьому питанні у Adobe вже є конкуренти. Stability AI пообіцяла поважати бажання художників, які зареєстрували свої запити на те, щоб їхні роботи використовували для навчання моделей, на сайті «Have I Been Trained?». Роботи таких художників видалять із навчальної бази наступного великого релізу компанії.

Перші два інструменти Firefly у бета-версії доступні для користувачів на сайті від вівторка, 21 березня. Передплата на Creative Cloud не потрібна, але Adobe обмежить кількість користувачів бета-версією. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні