«Розкажіть правду про війну у своїх соцмережах, по телевізору. Підтримайте нас у будь-який можливий спосіб. Будь-який, але не тишею», – закликав Володимир Зеленський у відеозверненні на церемонії Grammy. Креативники з усього світу підтримують Україну піснями та відео, піднімаючи український прапор та організовуючи фандрейзинги. Як глобальні митці залучають кошти для українського спротиву?
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
«Увесь світ із глибоким захватом спостерігав за сміливістю, рішучістю та незламністю українського народу проти злочинного російського нападу», – каже актор Марк Гемілл. Із цими словами виконавець ролі Люка Скайвокера звернувся до українців у відео, яке фандрейзингова платформа UNITED24 опублікувала у річницю повномасштабного вторгнення.
Послання – не лише від Гемілла. Доєдналися десятки селебріті, зокрема Морган Фрімен, Мет Деймон, Вес Андерсон, Джулія Робертс, Барбара Стрейзанд та інші креатори. Їхній спільний посил – вдячність та підтримка українського спротиву. «Ви боретеся за всіх нас», – додав актор Ітан Гоук.
Запущена на початку травня 2022 року фандрейзингова платформа UNITED24 зробила амбасадорів-селебріті одним із найефективніших інструментів залучення коштів. Зокрема, один із послів платформи, професор Тімоті Снайдер, зібрав понад $1,2 млн на проєкт «Ловець шахедів».
Допомога іноземних селебріті – глобальний тренд, свідчить звіт медіатек-компанії AIR Media-Tech. «Креатори обʼєдналися для підтримки України, – йдеться у звіті. – Інфлюенсери всього світу запустили кампанії, щоб підвищити обізнаність про події в Україні і підтримати її громадян, збираючи пожертви чи гуманітарну допомогу».
З-поміж прикладів підтримки AIR Media-Tech називають реліз нової версії пісні Russians Стінга, яку він написав за часів холодної війни. В пості із відео на цю пісню співак опублікував реквізити для гуманітарної допомоги жителям України. Анджеліна Джолі та Джессіка Честейн приїздили в Україну і спілкувались із переселенцями та волонтерами. Актор Бенедикт Камбербетч розмістив удома родину тимчасово переміщених українців.
Загалом найгучніші фандрейзингові ініціативи західних креативників зібрали понад $250 млн.
Як іноземні креативники збирають кошти для України
Один шлях – доєднатися до чинної ініціативи та закликати прихильників донатити кошти на неї. За допомогою п’ятірки акторів – Кіта Герінґтона, Адріана Лестера, Саймона Пегга, Г’ю Бонневіля та Девіда Теннанта – організація Disasters Emergency Committee, що складається із 15 найвідоміших благодійних фондів Великої Британії, зібрала £120 млн за п’ять днів.
Амбасадори UNITED24 збирають кошти на ініціативи, тематично або особистісно близькі для них. Марк Гемілл – обличчя збору на дрони, Андрій Шевченко акумулює кошти на реконструкцію стадіону «Чемпіон» в Ірпені.
Французьский режисер Мішель Азанавічус збирає на відновлення будинку в Ірпені. Він провів аукціон, лоти для якого надали Том Генкс, Катрін Деньов, Ален Делон, Наталі Портман і учасник дуету Daft Punk Тома Бангальтер. Результат – €250 000, половину з яких спрямували на відбудову будівлі.
Ще один спосіб – власні благодійні організації. Lumos письменниці Джоан Роулінг, що підтримує дітей із 2005 року, провела найбільш успішний публічний фандрейз у власній історії та зібрала понад £2 млн для підтримки українських дітей та їхніх родин. Зокрема, закуповувала гуманітарну допомогу, освітні набори, забезпечувала їжу та психосоціальну підтримку. В £2 млн увійшли допомога від донорів та власні кошти Роулінг.
Благодійна фундація зірки американського телебачення Бетенні Френкель BStrong зібрала для України $100 млн. Її партнер – неприбуткова організація Global Empowerment Mission, представники якої були в Україні з 25 лютого. Вони спрямували 751 вантажівку з допомогою та знайшли домівку або перемістили понад 53 000 українців.
Деякі креативники передають власні кошти. Абель Тесфає – The Weeknd – задонатив на потреби українців $1 млн через організацію World Food Programme. Девід та Вікторія Бекхем спрямували £1 млн UNICEF – футболіст є амбасадором організації. Він також віддав доступ до своєї сторінки в Instagram голові харківського перинатального центру, щоб та розповіла його 77-мільйонній аудиторії, що відбувається в Харкові.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.