Амбасадори UNITED24: голлівудський актор Лієв Шрайбер, футболіст Андрій Шевченко, тенісистка Еліна Світоліна, музичний гурт Imagine Dragons та креативний директор бренду Balenciaga Демна Гвасалія /Ілюстрація Олександра Карасьова
Категорія
Гроші
Дата

Збирати гроші на Україну стає все складніше. UNITED24 вигадала формат амбасадорів країни. Скільки це приносить коштів

Амбасадори UNITED24: голлівудський актор Лієв Шрайбер, футболіст Андрій Шевченко, тенісистка Еліна Світоліна, музичний гурт Imagine Dragons та креативний директор бренду Balenciaga Демна Гвасалія Фото Ілюстрація Олександра Карасьова

Світ втомлюється донатити Україні, тому щоразу доводиться вигадувати нові способи залишатися в центрі уваги. Для цього запустили державну фандрейзингову платформу UNITED24, яка залучає зіркових амбасадорів. Як їх переконують долучатися до ініціативи та у які донати конвертується така підтримка України

Голлівудський актор та режисер Лієв Шрайбер та футболіст Андрій Шевченко вперше записують спільний ролик. Кожен із 24 000 друзів UNITED24 отримає лист-подяку від президента Зеленського, каже перший. Або якщо вам справді не пощастить, підписану копію одного з жахливих фільмів Шрайбера, жартує Шевченко. Так вони, обоє амбасадори UNITED24, закликають підписатися на щомісячний внесок у $24 на медичні потреби України.

Повномасштабне вторгнення спричинило бум благодійності в Україні – суми пожертв українців за перші чотири місяці війни зросли в дев’ять разів, йдеться у дослідженні Zagoriy Foundation. Впродовж 2022 року благодійниками стали 86% мешканців України. Це на 19% більше, ніж торік.

Однак втома від благодійності зростає і в Україні, і у світі. Донатити стали менше. Forbes порахував, що за червень 20 найбільших фондів зібрали на підтримку України 3,1 млрд грн – це найменший місячний приріст із початку війни і на 28% менше, ніж у травні. «Більшість людей вважають, що вони зробили свій внесок, тому завести їх на нову історію дуже важко», – каже співзасновниця агенції Gres Todorchuk PR та координаторка платформи UNITED24 Ярослава Гресь.  

Україні доводиться вигадувати все нові способи залишатись у фокусі світової уваги. В бою використовували креатив – Зеленський у вигляді голограми виступив на найбільшій у Європі технологічній виставці VivaTech. Про війну в Україні говорили зірки, як-от: співаки Пол Маккартні та Біллі Айліш, мільярдер і засновник корпорації Virgin Group Річард Бренсон, а також актор Шон Пенн

Новий етап – системна підтримка амбасадорами-зірками. Серед залучених UNITED24: голлівудський актор Лієв Шрайбер, футболіст і тренер Андрій Шевченко, тенісистка Еліна Світоліна, музичний гурт Imagine Dragons та креативний директор бренду Balenciaga Демна Гвасалія.

Збирати гроші на Україну стає все складніше. UNITED24 вигадала формат амбасадорів країни. Скільки це приносить коштів /Фото 1

Футболіст Андрій Шевченко та голлівудський актор Лієв Шрайбер у Бородянці. Фото: Getty Images

Наскільки ефективно зірковий фандрейзинг допомагає збирати гроші для України? 

Як влаштована співпраця з амбасадорами UNITED24

Ініціативу UNITED24 запустили на початку травня. Головний амбасадор – президент Володимир Зеленський. «Його пост про запуск платформи зібрав понад $1 млн», – каже Гресь. Амбасадори залучають гроші для трьох напрямів: оборона та розмінування, медична допомога і відбудова України.  

Кому пропонують стати амбасадором? Вузьких критеріїв немає: це може бути людина зі світу кіно, музики чи спорту, яка допоможе утримати увагу до України та вміє достукатись до аудиторії.

Амбасадори впливають на активність фандрейзингу в різних країнах. «Андрія Шевченка люблять в Італії, обожнюють в Україні і добре знають в Англії, – каже Гресь. – А на Еліну Світоліну круто реагують у Франції». Успіх за диверсифікацією. До фандрейзингової платформи планують залучати європейських зірок, які є великими героями для різних країн.

Із-за напряму «Оборона та розмінування» не всі знаменитості готові стати амбасадорами UNITED24. Для міжнародних зірок це сигнал: платформа збирає на армію. Їх складно переконати, що кошти збирають на заздалегідь визначений напрям, і вони не будуть використані інакше.

Як допомагають амбасадори 

Краківська арена зібрала 14 000 глядачів на матч першої ракетки світу Іґи Свйонтек під патронатом Еліни Світоліної. Переказ за квитки на рахунки НБУ склав $191 000. Частину цих коштів скерують на медичні потреби українських дітей. Ще $100 000 переказали приватні меценати Брік та Джек Джонсони – спадкоємці фармацевтичної компанії Johnson & Johnson. 

Збирати гроші на Україну стає все складніше. UNITED24 вигадала формат амбасадорів країни. Скільки це приносить коштів /Фото 2

Приватні меценати Брік та Джек Джонсони передали ініціативі чек на $100 000. Фото: UNITED24

Амбасадори приводять на своє ім’я абсолютно неочікувані взаємодії, констатує Гресь. Джонсони – фанати тенісу, тож завдяки участі зірок дізналися про матч. А ще – мають зв’язок з Україною. Дідусь Бріка та Джека виріс у Тернополі та емігрував до США після Другої світової війни. Тому сім’я Джонсонів вирішила підтримати український народ.

Скільки кожен амбасадор приносить платформі – достеменно невідомо. Наприклад, сумарний переказ Шевченка після його благодійної вечері в Лондоні склав 12 млн грн. Але скільки коштів надійшло після його постів, порахувати неможливо. Загалом із травня UNITED24 залучила понад $174 млн, $132 млн з яких вже витратили. Перші амбасадори у проєкту з’явилися майже одразу після запуску.

Амбасадори роблять фандрейзингову платформу видимою. Наприклад, Imagine Dragons говорять про Україну в топових американських виданнях на зразок MSNBC. Американський телеканал у липні в звичайний день переглядали 765 000 глядачів, а у прайм-тайм – 1,3 млн, свідчать дані Nielsen. Американський гурт постійно піднімає український прапор на своїх концертах із багатотисячною аудиторією. Лише у Празі два їхні концерти відвідали понад 100 000 шанувальників.

Збирати гроші на Україну стає все складніше. UNITED24 вигадала формат амбасадорів країни. Скільки це приносить коштів /Фото 3

Музичний гурт Imagine Dragons постійно згадує Україну у своїх інтерв’ю закордонним виданням. Фото: Getty Images

Серед зіркових амбасадорів – креативний директор Balenciaga Демна Гвасалія, який обрав для себе напрям «Відбудова України». У 12 років він втратив дім під час грузинсько-абхазької війни та став біженцем, тому вирішив допомогти українцям. Його світшотів із принтом «Слава Україні!» та QR-кодом для фандрейзингу на UNITED24 продали на понад €1 млн. Фінальну суму зібраних коштів повідомлять у вересні.

Збирати гроші на Україну стає все складніше. UNITED24 вигадала формат амбасадорів країни. Скільки це приносить коштів /Фото 4

Світшот від Balenciaga

Збирати гроші на Україну стає все складніше. UNITED24 вигадала формат амбасадорів країни. Скільки це приносить коштів /Фото 5

Світшот від Balenciaga

Попередній слайд
Наступний слайд

У випадку з Balenciaga немає прямого зв’язку із жертвуванням коштів для України. «Ти стаєш частиною модної спільноти, але при цьому допомагаєш Україні, – пояснює Гресь. – За такими форматами ми бачимо майбутнє». 

Матеріали по темі
Спеціальний воєнний випуск Forbes до Дня Незалежності

Спеціальний воєнний випуск Forbes до Дня Незалежності

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні