Федеральна торгова комісія США (FTC) подала до суду на Amazon, звинувативши компанію в тому, що вона обманом змушує клієнтів підписуватися на її послуги Prime без їхньої згоди та «саботує» спроби скасувати їхні підписки, пише Financial Times. У Amazon кажуть, що звинувачення регулятора не відповідають дійсності.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- FTC заявила у скарзі, поданій у середу, 21 червня, що Amazon використовувала «маніпулятивний, примусовий або такий, що вводить в оману дизайн інтерфейсу користувача, щоб обманом змусити споживачів підписатися на послуги Prime, що автоматично продовжуються» .
- «Amazon обманювала та заманювала людей у пастку підписок, що повторюються, без їхньої згоди, що не тільки засмучувало користувачів, а й коштувало їм значних грошей», – заявила голова FTC Ліна Хан.
- Amazon назвав заяви FTC «неправдивими за фактами та законом», заявивши, що скасувати членство в Prime «ясно та просто».
- FTC заявила, що проблема з «неузгодженою реєстрацією» в Prime була відома Amazon. Проте, компанія та її керівництво спеціально уникали змін для користувачів, «тому що ці зміни також негативно вплинуть на чистий прибуток Amazon».
- Згідно зі скаргою, плата за передплату Prime становить $25 млрд річного доходу Amazon. Торік виторг компанії досяг $514 млрд. За даними Insider Intelligence, кількість користувачів Amazon Prime у США цього року досягне 174,9 млн, що становить приблизно 66% населення США.
- За заявою FTC, Amazon «суттєво переробила» процес скасування Prime для деяких користувачів перед судовим позовом. Але перш ніж це сталося, споживачі мали «перейти до процесу скасування на чотирьох сторінках, з шістьма кліками та 15 варіантами», у той час як для реєстрації в Prime потрібно було лише один або два кліки.
Контекст
Цей судовий процес є останнім позовом проти великих технологічних компаній, таких як Amazon, Google і Meta, ініційований Хан та іншими антимонопольними регуляторами у Вашингтоні, щодо антиконкурентної або недобросовісної стосовно споживачів ділової практики.
Amazon Prime був вперше представлений у 2005 році й коштував $79 на рік. З часом він розширився, пропонуючи інші послуги, у тому числі цифрову відеотеку, подібну до Netflix, музику, фотографії та ігри.
У міру того, як зростали його пропозиції, зростала й вартість, що досягла $139 на рік у США. Вартість передплати може змінюватись між споживачами залежно від того, які послуги вони використовують і як часто.
Це друга скарга FTC проти Amazon за останні кілька місяців. У травні компанія погодилася заплатити $25 млн для врегулювання позову, порушеного Федеральною торговою комісією США та Міністерством юстиції США за звинуваченням компанії у порушенні законів про конфіденційність дітей.
У 2021 році комісія з захисту даних Люксембургу (CNPD) наклала штраф у $888 млн на компанію Amazon за порушення конфіденційності даних користувачів. Штрафні санкції повʼязані з порушеннями Загального регламенту про захист даних ЄС (GDPR), зокрема збиранням та використанням особистих даних.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.