Категорія
Новини
Дата

Американський регулятор подає до суду на Amazon через обман клієнтів. У компанії звинувачення відкидають

2 хв читання

Федеральна торгова комісія США (FTC) подала до суду на Amazon, звинувативши компанію в тому, що вона обманом змушує клієнтів підписуватися на її послуги Prime без їхньої згоди та «саботує» спроби скасувати їхні підписки, пише Financial Times. У Amazon кажуть, що звинувачення регулятора не відповідають дійсності.

Ключові факти

  • FTC заявила у скарзі, поданій у середу, 21 червня, що Amazon використовувала «маніпулятивний, примусовий або такий, що вводить в оману дизайн інтерфейсу користувача, щоб обманом змусити споживачів підписатися на послуги Prime, що автоматично продовжуються» .
  • «Amazon обманювала та заманювала людей у пастку підписок, що повторюються, без їхньої згоди, що не тільки засмучувало користувачів, а й коштувало їм значних грошей», – заявила голова FTC Ліна Хан.
  • Amazon назвав заяви FTC «неправдивими за фактами та законом», заявивши, що скасувати членство в Prime «ясно та просто».
  • FTC заявила, що проблема з «неузгодженою реєстрацією» в Prime була відома Amazon. Проте, компанія та її керівництво спеціально уникали змін для користувачів, «тому що ці зміни також негативно вплинуть на чистий прибуток Amazon».
  • Згідно зі скаргою, плата за передплату Prime становить $25 млрд річного доходу Amazon. Торік виторг компанії досяг $514 млрд. За даними Insider Intelligence, кількість користувачів Amazon Prime у США цього року досягне 174,9 млн, що становить приблизно 66% населення США.
  • За заявою FTC, Amazon «суттєво переробила» процес скасування Prime для деяких користувачів перед судовим позовом. Але перш ніж це сталося, споживачі мали «перейти до процесу скасування на чотирьох сторінках, з шістьма кліками та 15 варіантами», у той час як для реєстрації в Prime потрібно було лише один або два кліки.

Контекст

Цей судовий процес є останнім позовом проти великих технологічних компаній, таких як Amazon, Google і Meta, ініційований Хан та іншими антимонопольними регуляторами у Вашингтоні, щодо антиконкурентної або недобросовісної стосовно споживачів ділової практики.

Amazon Prime був вперше представлений у 2005 році й коштував $79 на рік. З часом він розширився, пропонуючи інші послуги, у тому числі цифрову відеотеку, подібну до Netflix, музику, фотографії та ігри. 

У міру того, як зростали його пропозиції, зростала й вартість, що досягла $139 на рік у США. Вартість передплати може змінюватись між споживачами залежно від того, які послуги вони використовують і як часто.

Це друга скарга FTC проти Amazon за останні кілька місяців. У травні компанія погодилася заплатити $25 млн для врегулювання позову, порушеного Федеральною торговою комісією США та Міністерством юстиції США за звинуваченням компанії у порушенні законів про конфіденційність дітей.

У 2021 році комісія з захисту даних Люксембургу (CNPD) наклала штраф у $888 млн на компанію Amazon за порушення конфіденційності даних користувачів. Штрафні санкції повʼязані з порушеннями Загального регламенту про захист даних ЄС (GDPR), зокрема збиранням та використанням особистих даних.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд