Антимонопольний комітет України 23 листопада розпочав справу проти групи «Інтерпайп» – ТОВ «Інтерпайп Україна» і ПрАТ «Інтерпайп НТЗ» – за ознаками зловживання монопольним становищем на ринку первинної реалізації товару. Про це йдеться у повідомленні АМКУ.
Ключові факти
- Як пояснили в комітеті, ознаки порушень полягають у необґрунтованому підвищенні цін на товар, а також у встановленні компаніями групи різних умов до рівнозначних угод з покупцями товару без обґрунтованих на це причин.
- Комітет встановив, що група «Інтерпайп» має ознаки монопольного (домінуючого) становища на загальнодержавному ринку первинної реалізації товару.
- Проаналізувавши цінову поведінку групи, АМКУ, на момент відкриття справи, не виявив об’єктивних причин (чинників), що могли б бути причиною підвищення цін на товар групи впродовж досліджуваного періоду, йдеться у повідомленні.
- Крім того, АМКУ заявив, що не виявив залежності між динамікою відпускних цін на товар та складовими їх собівартості, зокрема – зміни вартості заготовки, зміни заробітних плат тощо.
- Також у договорах ТОВ «Інтерпайп Україна» АМКУ не виявив взаємозв’язку між кількістю товару, закупленого різними покупцями, та його ціною при інших однакових умовах договору.
Контекст
«Інтерпайп» Віктора Пінчука у травні-червні 2022 року завантажила свої потужності з виробництва труб у середньому на 60–70% від довоєнного рівня, залізничних коліс – 45–50%, заявляв в інтерв’ю Forbes гендиректор Interpipe Андрій Коротков. Після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну компанія зупинила виробництво. Відновлення роботи почалось у квітні.
На початку третьої декади червня «Інтерпайп» вперше з початку війни відправила судно із трубами до США.
За перший квартал 2022 року «Інтерпайп» скоротила виробництво сталі на 16%, труб – на 12%, а залізничної продукції на 43%. EBITDA скоротилась на 63% – до $15 млн.
Завдяки зростанню цін на нафту в США збільшився попит на труби для нафтогазової промисловості. Зростання доходу від реалізації безшовних труб за підсумками першого кварталу 2022 року на 47% до $181 млн допомогло компанії збільшити дохід на 19% до $239 млн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.