202 бізнес-чемпіони 2024
Трубно-колісний холдинг Віктора Пінчука працює беззбитково під час великої війни. Допомагають відсутність конкурентів в Україні та стабільний попит на продукцію компанії за кордоном. Передусім у ЄС та США, які скасували антидемпінгові мита на українську металургію після початку російського вторгнення.
«Інтерпайп» готується до можливих блекаутів, імпортуючи електрику та запасаючись сировиною. На середину року компанія накопичила 100 000 т сталі (15% річного виробництва), що використовується у менш енергомісткому виробництві залізничних коліс та труб. Упоратися з браком персоналу складніше. Дефіцит співробітників на заводах «Інтерпайп» у прифронтовому Нікополі – 24%, попри цьогорічне зростання середньої зарплати на 40%, до 32 000 грн. Компанії доведеться зупиняти виробництво, якщо дефіцит сягне 30%, каже Віталій Пахомов, директор із персоналу компанії.
30 чемпіонів диджиталізації 2024
IT-відділом зі 133 айтівцями керує Сергій Саєвич. Бюджет у 2024-му – $3,8 млн. Найдорожчий проєкт – побудова резервного віддаленого дата-центру, що працює в онлайн-режимі. Вартість – $300 000. Це забезпечило безперервну роботу інформаційних ресурсів та знизило ризик втрати інформації.
50 найбільших експортерів України 2022
Торік трубно‑колісний холдинг Віктора Пінчука втратив не так багато, як інші металургійні гіганти країни: виторг за девʼять місяців упав на 10%. Допомогли кілька факторів: скасування квот, високий попит та зростання цін на продукцію компанії. Після запровадження Росією в лютому 2021‑го ембарго на імпорт українських залізної продукції й труб «Інтерпайп» переорієнтував поставки до США та країн ЄС. На ці ринки наразі припадає понад 50% продажів. У США відвантажено близько 113 000 т, друга за обсягами – Туреччина (близько 40 000 т), третя – Польща (34 100 т). «Війна не дуже позначилася на наших ринках збуту», – каже CEO «Інтерпайп» Андрій Коротков. «Інтерпайп» адаптується до роботи в умовах дефіциту електроенергії – з листопада заводи переведено на нічні зміни.
30 стійких компаній 2022
У квітні Interpipe відновила основне виробництво у Дніпрі, яке простоювало понад місяць. Одне з підприємств компанії в Нікополі продовжує працювати під обстрілами, які російська армія веде з Енергодара.
У травні-червні трубне виробництво було завантажене на 60–70%, залізничних коліс – на 45–50%, каже Андрій Коротков.
Через блокування Росією чорноморських портів вартість транспортування зросла у 2,5–3,5 раза – тепер витрати на логістику становлять до 10% від собівартості продукції.
У червні Interpipe відновила постачання труб до США. Видобуток нафти стимулює попит на трубну продукцію. Ефективність продажів Interpipe на цьому ринку зросла на 10%. Компанія поставила першу, експериментальну, партію коліс нового типу до
Іспанії. Вони призначені для європейських електричок на міжміських маршрутах.
25 найрозумніших компаній 2021
Рік заснування: 1990
Рік запуску R&D‑відділу: 2016
Штат R&D‑відділу: 20
Інвестиції в R&D: $100 млн (з 2016‑го)
Керівники напряму: Олександр Овчинніков, Борис Ломакін (на фото)
Для «Інтерпайпу» наявність департаменту розробок – квиток до вищої ліги постачальників колісної та трубної продукції. Бізнес Віктора Пінчука єдиний у СНД домігся контракту на постачання коліс для швидкісних поїздів Deutsche Bahn. R&D‑фахівцям слід забезпечити потрібне співвідношення пластичності, міцності та геометричних параметрів, аби зменшити навантаження на рейки від тертя. Серед інших контрактів, виграних завдяки розробкам, – постачання для копалень у Бразилії, а також метрополітенів у Делі, Анкарі та Баку.
У розпорядженні R&D‑відділу бюджети у розмірі десятків мільйонів доларів. Лише у будівництво лінії для механічної обробки залізничних коліс під експорт вклали $14 млн.
По інший бік «Інтерпайпу» – у трубному департаменті – створили лінійку різьбових з’єднань. Їх можна використовувати для видобутку нафти та газу на свердловинах завглибшки до 8000 м. «На планеті дедалі менше свердловин завглибшки 500–1500 м, звідки можна вільно добувати нафту й газ», – пояснює директор з технічного супроводу продажів Борис Ломакін.
На виробничу лінію для цієї продукції пішло ще $10 млн. Крім «Інтерпайпу» такі труби можуть випускати лише три підприємства: італійська Tenaris, французька Vallourec та японська Sumitomo.
100 найбільших приватних компаній 2021
Російське ембарго на імпорт української залізничної продукції, введене в лютому 2021 року, вдарило по трубно‑колісному холдингу Віктора Пінчука. Прибуток INTERPIPE у першому півріччі 2021 року скоротився майже вчетверо – до $29,4 млн. Виторг знизився на 1,7%, до більш ніж $460 млн. До другого кварталу 2021 року INTERPIPE відновив обсяги продажів залізничної продукції на 72% – приблизно до 14 700 т на місяць. «Нам вдалося подолати негативні наслідки російського ембарго, перенаправивши обсяги продажів в інші регіони США, СНД, Європи та Індії», – говорить гендиректор INTERPIPE Фаді Храйбе. У другому півріччі компанія планує зберегти місячні продажі залізничної продукції на рівні 15 000 т.
100 найбільших приватних компаній 2020
Виторг трубно‑колісного холдингу Віктора Пінчука минулого року майже не змінився у гривневому еквіваленті, а в доларовому навіть зріс на 4,5%, до $1,12 млрд. Скорочення виробництва безшовних труб підприємство компенсувало зростанням продажів продукції залізничного призначення до $425 млн. Найголовнішою подією для компанії стала в 2019 році реструктуризація боргу розміром $1,4 млрд, більша частина якого була списана. Прибуток від цієї операції склав $863 млн, тоді як фінансовим результатом без її урахування став збиток розміром $35 млн. Цьогоріч головний виклик для компанії – скорочення продажів труб: у січні – липні продано 275 200 т труб, це на 24% менше, ніж у 2019‑му.