202 бізнес-чемпіони 2024
Трубно-колісний холдинг Віктора Пінчука працює беззбитково під час великої війни. Допомагають відсутність конкурентів в Україні та стабільний попит на продукцію компанії за кордоном. Передусім у ЄС та США, які скасували антидемпінгові мита на українську металургію після початку російського вторгнення.
«Інтерпайп» готується до можливих блекаутів, імпортуючи електрику та запасаючись сировиною. На середину року компанія накопичила 100 000 т сталі (15% річного виробництва), що використовується у менш енергомісткому виробництві залізничних коліс та труб. Упоратися з браком персоналу складніше. Дефіцит співробітників на заводах «Інтерпайп» у прифронтовому Нікополі – 24%, попри цьогорічне зростання середньої зарплати на 40%, до 32 000 грн. Компанії доведеться зупиняти виробництво, якщо дефіцит сягне 30%, каже Віталій Пахомов, директор із персоналу компанії.
50 найбільших експортерів України 2022
Торік трубно‑колісний холдинг Віктора Пінчука втратив не так багато, як інші металургійні гіганти країни: виторг за девʼять місяців упав на 10%. Допомогли кілька факторів: скасування квот, високий попит та зростання цін на продукцію компанії. Після запровадження Росією в лютому 2021‑го ембарго на імпорт українських залізної продукції й труб «Інтерпайп» переорієнтував поставки до США та країн ЄС. На ці ринки наразі припадає понад 50% продажів. У США відвантажено близько 113 000 т, друга за обсягами – Туреччина (близько 40 000 т), третя – Польща (34 100 т). «Війна не дуже позначилася на наших ринках збуту», – каже CEO «Інтерпайп» Андрій Коротков. «Інтерпайп» адаптується до роботи в умовах дефіциту електроенергії – з листопада заводи переведено на нічні зміни.
25 найрозумніших компаній
Рік заснування: 1990
Рік запуску R&D‑відділу: 2016
Штат R&D‑відділу: 20
Інвестиції в R&D: $100 млн (з 2016‑го)
Керівники напряму: Олександр Овчинніков, Борис Ломакін (на фото)
Для «Інтерпайпу» наявність департаменту розробок – квиток до вищої ліги постачальників колісної та трубної продукції. Бізнес Віктора Пінчука єдиний у СНД домігся контракту на постачання коліс для швидкісних поїздів Deutsche Bahn. R&D‑фахівцям слід забезпечити потрібне співвідношення пластичності, міцності та геометричних параметрів, аби зменшити навантаження на рейки від тертя. Серед інших контрактів, виграних завдяки розробкам, – постачання для копалень у Бразилії, а також метрополітенів у Делі, Анкарі та Баку.
У розпорядженні R&D‑відділу бюджети у розмірі десятків мільйонів доларів. Лише у будівництво лінії для механічної обробки залізничних коліс під експорт вклали $14 млн.
По інший бік «Інтерпайпу» – у трубному департаменті – створили лінійку різьбових з’єднань. Їх можна використовувати для видобутку нафти та газу на свердловинах завглибшки до 8000 м. «На планеті дедалі менше свердловин завглибшки 500–1500 м, звідки можна вільно добувати нафту й газ», – пояснює директор з технічного супроводу продажів Борис Ломакін.
На виробничу лінію для цієї продукції пішло ще $10 млн. Крім «Інтерпайпу» такі труби можуть випускати лише три підприємства: італійська Tenaris, французька Vallourec та японська Sumitomo.