Атаки єменських хуситів. Контейнерні перевезення подорожчали вдвічі через обхід суднами Червоного моря /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

Атаки єменських хуситів. Контейнерні перевезення подорожчали вдвічі через обхід суднами Червоного моря

2 хв читання

Getty Images

Кількість контейнеровозів у гирлі Червоного моря, що прямують до Суецького каналу або з нього, в перший тиждень січня скоротилася на 90% порівняно з початком 2023 року, пише Financial Times із посиланням на дослідження Clarksons. З кінця листопада судноплавні компанії дедалі частіше оминають Червоне море через ракетні удари єменських хуситів, і контейнерні перевезення суттєво подорожчали.

Ключові факти

  • Останні атаки хуситів прискорили перенаправлення суден в обхід мису Доброї Надії.
  • Дослідження лондонської судноплавної компанії Clarksons показало, що кількість контейнеровозів, що вирушили з Червоного моря в обхід мису Доброї Надії 9 січня, більш ніж удвічі перевищила загальну кількість ще 21 грудня.
  • Рейси через південний край Африки додають до кожної подорожі між Азією та Північною Європою від 10 днів до двох тижнів. Судноплавні лінії також перенаправляють деякі перевезення між Азією та східним узбережжям США, які раніше проходили через Червоне море та Суецький канал.
  • Стівен Гордон, керівник дослідницького відділу Clarksons, повідомив, що з середини до кінця грудня прибуття контейнеровозів до Аденської затоки біля входу в Червоне море було на «дуже низькому рівні».
  • Прискорення перенаправлення призвело до того, що Шанхайський індекс контейнерних перевезень 5-го січня досяг найвищого показника, не враховуючи збоїв, викликаних пандемією COVID. Зростання було зумовлене подвоєнням вартості перевезення контейнера з Шанхаю до Роттердама – з $1667 станом на 23 грудня до $3577 – 5 січня. Вартість перевезення боксів з Шанхаю до Генуї також зросла вдвічі з $1956 до $4178.
Атаки єменських хуситів. Контейнерні перевезення подорожчали вдвічі через обхід суднами Червоного моря /Фото 1

Інфографіка: Financial Times

  • Дослідження показало, що 9 січня на маршрутах, що йдуть через мис Доброї Надії, працювало 364 контейнеровози місткістю 4,2 млн контейнерів, порівняно зі 155 судами на 1,9 млн контейнерів 21 грудня.

Контекст

Обстріл суден, які йдуть через міжнародні води Червоного моря, почастішали в грудні на тлі воєнних дій у Секторі Гази. Удари по цивільних суднах, які нібито повʼязані з Ізраїлем або туди прямують, завдають єменські хусити, які підтримують ХАМАС. Вони використовують ракети та безпілотники.

Контейнеровози є основним засобом транспортування промислових товарів та напівфабрикатів у всьому світі.

За даними логістичної компанії Flexport, маршрут навколо Африки може зайняти на 25% більше часу, ніж використання короткого шляху Суецького каналу між Азією та Європою. Такі подорожі коштують дорожче і можуть призвести до підвищення цін для споживачів на все: від кросівок до продуктів харчування та нафти.

Hapag-Lloyd заявила, що, як і раніше, вважає прохід через Червоне море «ризикованим і небезпечним» і продовжить спрямовувати свої судна навколо мису Доброї Надії.

Число диверсій зросло після нападу 30 грудня на судно Maersk Hangzhou, яким керує датська компанія AP Møller-Maersk. Атака підірвала впевненість судноплавних компаній у тому, що американська операція Prosperity Guardian, покликана запобігти нападам, вирішить проблему.

Увечері вівторка, 9 січня, хусіти здійснили одну з найбільших комбінованих атак на судноплавство. Центральне командування США повідомило, що військові кораблі та літаки США та Великої Британії збили 18 дронів, дві протикорабельні крилаті ракети та одну балістичну ракету.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд