Половина флоту контейнеровозів, які регулярно курсують Червоним морем і Суецьким каналом, зараз уникає цього маршруту через загрозу нападів єменських хуситів, пише Bloomberg із посиланням на галузеві дані. Затримки і високовартісна страховка можуть підняти ціни на споживчі товари.
Ключові факти
- Підрахунок Flexport Inc. показує, що 299 суден загальною місткістю 4,3 млн контейнерів або змінили курс, або планували це зробити. Це приблизно вдвічі більше, ніж тиждень тому і відповідає приблизно 18% світової потужності.
- За даними Flexport, подорож навколо Африки може зайняти на 25% більше часу, ніж використання короткого шляху Суецького каналу між Азією та Європою.
- Такі подорожі коштують дорожче і можуть призвести до підвищення цін для споживачів на все: від кросівок до продуктів харчування та нафти.
- Підрахунок швейцарської експедиторської компанії Kuehne+Nagel International AG станом на середу показав, що 364 судна місткістю 5 млн одиниць контейнерів перенаправляються Африкою.
- Прибуття контейнеровозів скоротилося на 87%, газових танкерів приблизно на 30%, а автоперевізників приблизно на 25%.
- Обʼїзди навколо південного краю Африки призводять до збільшення пропускної спроможності судноплавства та підвищення ставок фрахту.
- За даними Clarksons Research, прибуття до Аденської затоки скоротилося на 40% у період з 22 по 26 грудня порівняно з середнім показником за першу половину місяця. Прибуття контейнеровозів скоротилося на 87%, газових танкерів приблизно на 30%, а автоперевізників приблизно на 25%.
- Аналогічна картина спостерігається і щодо транзиту через Суецький канал, за даними Clarksons Research, він знизився приблизно на 45% у період із 22 по 26 грудня.
Контекст
Обстріл суден, які йдуть через міжнародні води Червоного моря, почастішали в грудні на тлі воєнних дій у Секторі Гази. Удари по цивільних суднах, які нібито повʼязані з Ізраїлем або туди прямують, завдають єменські хусити, які підтримують ХАМАС. Вони використовують ракети та безпілотники.
19 грудня повідомлялося, що єменські хусити взяли на себе відповідальність за удари по танкеру та контейнеровозу, повʼязаному з Ізраїлем, у районі Червоного моря. Обидва судна йшли Баб-ель-Мандебською протокою, що сполучає Червоне море й Аденську затоку Аравійського моря.
Через водний шлях, що зʼєднує Червоне та Середземне моря, проходить від 10% до 15% світової торгівлі й 30% контейнерних перевезень. Це основний торговий маршрут між країнами Азії та Європи.
Moller-Maersk A/S, другий за величиною перевізник у світі, заявив, що готується відновити рух через Червоне море. Інша компанія CMA CGM заявила, що розробляє плани щодо поступового збільшення кількості суден, які відправляються через Суецький канал.
Водночас судноплавний гігант Hapag-Lloyd вважає, що шлях Червоним морем все ще занадто небезпечний, його судна продовжать ходити в обхід мису Доброї Надії в Африці.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.