Данська компанія Maersk перенаправила чотири з пʼяти контейнеровозів, що застрягли в Червоному морі, назад у бік Суецького каналу і в тривалу подорож навколо Африки, щоб уникнути атак єменських хуситів, пише Reuters.
Ключові факти
- Бойовики-хусити, які базуються в Ємені, нещодавно атакували низку суден у південній частині Червоного моря, у тому числі судно Maersk. Це порушило світову торгівлю і викликало побоювання з приводу нового сплеску глобальної інфляції, оскільки тарифи на морські перевезення різко зросли.
- Компанія Maersk, яка минулого тижня ненадовго спробувала відновити рейси Червоним морем після паузи, заявила, що її контейнеровози знову уникатимуть маршруту, який забезпечує доступ до Суецького каналу, короткого шляху між Азією та Європою.
- Проте пʼять кораблів Maersk, що прямували в Азію, вже перетнули канал з півночі й були готові вирушити на південь повз Ємен, коли була оголошена пауза, залишивши екіпажі та десятки тисяч контейнерів у підвішеному стані.
- У четвер контейнеровози Maersk Genoa, Maersk Londrina, Ebba Maersk та Gjertrum Maersk, які останніми днями знаходилися в Червоному морі на південь від саудівського порту Джидда, були перенаправлені навколо мису Доброї Надії.
- Пʼяте судно, Maersk Utah, яке також застрягло в цьому районі, ще не змінило маршрут, але представник Maersk заявив, що воно не пропливе повз Ємен.
- Відправка кораблів назад через Суецький канал спричинить нові збори за прохід через канал, а також призведе до значних затримок і додаткових витрат на паливо для подорожі навколо мису Доброї Надії.
Контекст
Обстріл суден, які йдуть через міжнародні води Червоного моря, почастішали в грудні на тлі воєнних дій у Секторі Гази. Удари по цивільних суднах, що нібито повʼязані з Ізраїлем або туди прямують, завдають єменські хусити, які підтримують ХАМАС. Вони використовують ракети та безпілотники.
19 грудня повідомлялося, що єменські хусити взяли на себе відповідальність за удари по танкеру та контейнеровозу, повʼязані з Ізраїлем, у районі Червоного моря. Обидва судна йшли Баб-ель-Мандебською протокою, що сполучає Червоне море й Аденську затоку Аравійського моря.
США 19 грудня розпочали багатонаціональну операцію з захисту торгівлі в Червоному морі, але багато судноплавних компаній і вантажовласників все ще направляють судна в обхід Африки.
Суецький канал використовується приблизно однією третиною світових вантажних контейнеровозів, і очікується, що перенаправлення суден навколо південного краю Африки коштуватиме до $1 млн додаткових витрат на паливо для кожного рейсу туди й назад між Азією та Північною Європою.
За даними логістичної компанії Flexport, маршрут навколо Африки може зайняти на 25% більше часу, ніж використання короткого шляху Суецького каналу між Азією та Європою. Такі подорожі коштують дорожче і можуть призвести до підвищення цін для споживачів на все: від кросівок до продуктів харчування та нафти.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.