21 квітня французька платформа для автодорожніх поїздок BlaBlaCar отримала нове фінансування та купила українську платформу для організації автобусних перевезень. Найближче завдання – створити універсальну платформу для подорожей.
Ніколас Брюссон, CEO та спiвзасновник BlaBlaCar. Фото Getty Images
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Раунд фінансування
- Французький стартап BlaBlaCar закрив новий раунд. Компанія отримала €97 млн, сукупний обсяг фінансування досяг €510 млн.
- Раунд очолив один із попередніх інвесторів – шведський VNV Global.
- Також брав участь фонд Otiva J/F AB, створений засновниками Avito Йонасом Нордландером і Філіпом Енгельбертом та FMZ Ventures, який очолює колишній керівник з інвестицій Alibaba Group Майкл Цайсерр.
- Інвестиції підуть на розширення мережі автобусних партнерів і подальшу розробку платформи, повідомили у пресслужбі компанії.
- Гроші залучили за моделлю конвертованої позики – після закінчення обумовленого терміну інвестори зможуть конвертувати їх в акції при оцінці компанії в $2 млрд або отримати назад із відсотковою ставкою, пише TechCrunch.
- Найближче завдання BlaBlaCar – консолідувати всі види подорожей у себе на платформі. Крім карпулінгу, тобто пошуку автомобільних попутників, компанія займається автобусними перевезеннями і планує додати продаж залізничних квитків у кінці 2021-го або початку 2020 року, розповів засновник і CEO BlaBlaCar Ніколасс Брюссон у розмові з TechCrunch.
Поглинання Octobus
- Також BlaBlaCar оголосила про купівлю української компанії Octobus. Сума угоди не повідомляється.
- Платформа Octobus дає змогу автобусним перевізникам автоматизувати свої бізнес-процеси від продажів і маркетингу до аналітики, бухгалтерії та управління автопарком. Octobus була заснована в 2018 році у Києві, зараз у неї є клієнти з восьми країн світу.
- Після угоди з BlaBlacar компанія має намір розширити функціональність продукту – наприклад, зможуть створювати свої сайти і мобільні додатки, а також кол-центр для продажів по телефону. «Для автобусних перевізників система буде залишатися незалежним інструментом для управління інвентарем і бізнес-процесами, – каже Іван Кіров, засновник і CEO Octobus, – заразом існуючі партнери BlaBlaCar зможуть користуватися сервісом безкоштовно».
- «Перевізник хоче займатися перевезеннями, а не IT-розробками, це логічно. При цьому більшість компаній, особливо дрібних, донині ведуть бізнес в Excel і навіть блокноті, – розповідає Олексій Лазоренко, генеральний директор BlaBlaCar в Україні. – Ми хочемо допомогти перевізникам трансформувати свій бізнес».
- Це не перше подібне поглинання. У 2018 році BlaBlaCar купила французького автобусного перевізника Ouibus, у 2019-му – Busfor, найбільший агрегатор автобусних маршрутів в Україні та країнах СНД.
Контекст
Всього в BlaBlaCar понад 100 млн користувачів у 22 країнах світу. Україна – один із трьох найбільш швидкозростаючих ринків, тут BlaBlaCar налічує 7 млн користувачів.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.