Категорія
Новини
Дата

BlaBlaCar залучила €97 млн і купила українську компанію Octobus

1 хв читання

21 квітня французька платформа для автодорожніх поїздок BlaBlaCar отримала нове фінансування та купила українську платформу для організації автобусних перевезень. Найближче завдання – створити універсальну платформу для подорожей.

Ніколас Брюссон, CEO та спiвзасновник BlaBlaCar. /Getty Images

Ніколас Брюссон, CEO та спiвзасновник BlaBlaCar. Фото Getty Images

Раунд фінансування

  • Французький стартап BlaBlaCar закрив новий раунд. Компанія отримала €97 млн, сукупний обсяг фінансування досяг €510 млн.
  • Раунд очолив один із попередніх інвесторів – шведський VNV Global.
  • Також брав участь фонд Otiva J/F AB, створений засновниками Avito Йонасом Нордландером і Філіпом Енгельбертом та FMZ Ventures, який очолює колишній керівник з інвестицій Alibaba Group Майкл Цайсерр.
  • Інвестиції підуть на розширення мережі автобусних партнерів і подальшу розробку платформи, повідомили у пресслужбі компанії.
  • Гроші залучили за моделлю конвертованої позики – після закінчення обумовленого терміну інвестори зможуть конвертувати їх в акції при оцінці компанії в $2 млрд або отримати назад із відсотковою ставкою, пише TechCrunch.
  • Найближче завдання BlaBlaCar – консолідувати всі види подорожей у себе на платформі. Крім карпулінгу, тобто пошуку автомобільних попутників, компанія займається автобусними перевезеннями і планує додати продаж залізничних квитків у кінці 2021-го або початку 2020 року, розповів засновник і CEO BlaBlaCar Ніколасс Брюссон у розмові з TechCrunch.

Поглинання Octobus

  • Також BlaBlaCar оголосила про купівлю української компанії Octobus. Сума угоди не повідомляється.
  • Платформа Octobus дає змогу автобусним перевізникам автоматизувати свої бізнес-процеси від продажів і маркетингу до аналітики, бухгалтерії та управління автопарком. Octobus була заснована в 2018 році у Києві, зараз у неї є клієнти з восьми країн світу.
  • Після угоди з BlaBlacar компанія має намір розширити функціональність продукту – наприклад, зможуть створювати свої сайти і мобільні додатки, а також кол-центр для продажів по телефону. «Для автобусних перевізників система буде залишатися незалежним інструментом для управління інвентарем і бізнес-процесами, – каже Іван Кіров, засновник і CEO Octobus, – заразом існуючі партнери BlaBlaCar зможуть користуватися сервісом безкоштовно».
  • «Перевізник хоче займатися перевезеннями, а не IT-розробками, це логічно. При цьому більшість компаній, особливо дрібних, донині ведуть бізнес в Excel і навіть блокноті, – розповідає Олексій Лазоренко, генеральний директор BlaBlaCar в Україні. – Ми хочемо допомогти перевізникам трансформувати свій бізнес».
  • Це не перше подібне поглинання. У 2018 році BlaBlaCar купила французького автобусного перевізника Ouibus, у 2019-му – Busfor, найбільший агрегатор автобусних маршрутів в Україні та країнах СНД.
з особистого архіву

Олексій Лазаренко (третій зліва) і команда Octobus Фото з особистого архіву

Контекст

Всього в BlaBlaCar понад 100 млн користувачів у 22 країнах світу. Україна – один із трьох найбільш швидкозростаючих ринків, тут BlaBlaCar налічує 7 млн користувачів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд