Закон США про зниження інфляції (IRA) сприятиме інвестиціям в екологічно чисту енергію та є найважливішою кліматичною угодою з часів знаменної Паризької угоди 2015 року. Про це сказав у вівторок глава Міжнародного енергетичного агентства (МЕА) Фатіх Бірол на панелі з енергетичної безпеки на щорічній зустрічі ВЕФ у Давосі, пише Reuters. Проте цей закон викликає протиріччя у Європі через субсидії.
Ключові факти
- Енергетична безпека зараз є найбільшим рушієм кліматичних інвестицій, оскільки країни прагнуть замістити постачання, зазначив Бірол.
- Спеціальний представник президента США з питань клімату Джон Керрі сказав, що єдиний спосіб уникнути катастрофічної шкоди, спричиненої зміною клімату – це великі витрати урядів і компаній.
- «Як цього досягти? Урок, який я засвоїв за останні роки… це гроші, гроші, гроші, гроші, гроші, гроші, гроші», – сказав Керрі, відповідаючи на питання, що потрібно, аби світ отримав шанс досягти мети обмеження глобального потепління до 1,5 градусів порівняно з доіндустріальним рівнем.
- Хоча європейські країни привітали нове зобов’язання адміністрації президента США Джо Байдена щодо енергетичного переходу, деякі висловили побоювання, що це може завдати шкоди їхнім компаніям.
- «Я розумію важливість закону з погляду США, але, з іншого боку, я також повинен думати про європейські інтереси», – сказав Йозеф Сікела, чеський міністр промисловості та торгівлі.
- За його словами, європейські домогосподарства та промисловість сплачують найбільші рахунки за глобальну енергетичну кризу, тоді як нове законодавство США відштовхне інвесторів і змусить уряди конкурувати на рівні субсидій.
- «Коли ми починаємо ралі субсидій, це небезпечно», – наголосив він, додавши, що Європа повинна лобіювати виключення із законопроєкту, який Байден підписав минулого року.
Контекст
Закон США про зниження інфляції передбачає виділення $369 млрд субсидій на зелені технології. Ці гроші здатні переманити до США десятки німецьких підприємств, писала раніше FT.
За новим законом, субсидії на придбання електромобілів поширюватимуться лише на авто, вироблені з використанням деталей із Північної Америки та зібрані там. Такий режим, на думку ЄС, завдасть збитків промисловості Європи й порушить правила Світової організації торгівлі. Деякі аналітики вже кажуть, що через сукупність негативних чинників Німеччина втратить виробничу базу.
Німецький уряд налаштований менш песимістично. Міністр економіки Роберт Хабек заявив, що ті, хто вважає, «що ми дозволимо Німеччині як промисловій державі зазнати краху, не бере до уваги винахідливості німецьких промисловців та рішучості німецького уряду».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.