Країни Європейського Союзу уклали угоду щодо закону, який фактично заборонить продаж нових бензинових та дизельних автомобілів з 2035 року, щоб прискорити перехід на електромобілі та боротися зі змінами клімату, пише Reuters.
Ключові факти
- Учасники переговорів з країн ЄС та Європарламенту, які мають схвалити нові закони ЄС, а також Європейська комісія, яка розробляє нові закони, погодилися, що автовиробники мають досягти 100-відсоткового скорочення викидів CO2 до 2035 року, що унеможливлює продаж нових автомобілів, які працюють на викопному паливі, у блоці із 27 країн.
- «Ця угода є гарною новиною для водіїв… нові автомобілі з нульовим рівнем викидів стануть дешевшими, що зробить їх доступнішими для всіх», – заявив євродепутат Ян Гуйтема.
- Глава ЄС із кліматичної політики Франс Тіммерманс сказав, що угода стала «сильним сигналом» для промисловості та споживачів.
- Угода також охоплювала скорочення викидів CO2 для нових автомобілів, проданих із 2030 року, на 55% проти рівнів 2021 року, що набагато вище за чинну мету скорочення на 37,5% на той час.
- У четвер учасники переговорів погодилися, що ЄС підготує пропозицію про те, як автомобілі, які працюють на пальному з нейтральним викидом CO2, можуть продаватися після 2035 року.
- Цей закон є першим із ширшого пакета нових ініціатив ЄС, спрямованих на досягнення цілей блоку зі скорочення викидів парникових газів.
- Брюссель працює над погодженням щодо ще двох законів з пакета саме до переговорів Організації Обʼєднаних Націй щодо клімату в листопаді, щоб показати, що, попри рецесію, яка насувається, і стрімке зростання цін на енергоносії, блок просувається вперед у досягненні своїх кліматичних цілей.
Контекст
Минулого року Єврокомісія оприлюднила план боротьби зі зміною клімату. Він передбачає конкретні кроки 27 країн-членів блоку зі скорочення викидів парникових газів до 2030 року, щоб досягти обсягу 55% від рівня 1990 року. Нові обмеження викидів унеможливлять продаж бензинових і дизельних автомобілів у ЄС до 2035 року. Щоб допомогти потенційним покупцям, які побоюються, що доступні електромобілі мають занадто малий запас ходу, ЄС запропонував до 2025 року встановити громадські точки зарядки на основних дорогах на відстані не більш ніж 60 км одна від одної.
Україна також планувала обмежити забруднення атмосфери автотранспортом. Міністерство інфраструктури 9 липня 2021 року опублікувало законопроєкт, який поетапно заборонить ввезення та реєстрацію в Україні автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння, зокрема вироблених в Україні. Зокрема, з 2027 року пропонується заборонити вживані авто з дизельними двигунами внутрішнього згоряння, а з 2030-го – нові такі машини. Також із 2030 року заборонять вживані та нові автомобілі з бензиновими двигунами.
Провідні світові автовиробники планують витратити майже $1,2 трлн до 2030 року на розробку та виробництво мільйонів електромобілів, а також акумуляторів та сировини для підтримки цього виробництва. Згідно з даними Benchmark Mineral Intelligence і виробників, щоб підтримувати безпрецедентний рівень випуску електромобілів, автовиробники та їхні партнери з виробництва акумуляторних батарей планують до 2030 року встановити 5,8 ТВт·год акумуляторів.
Вчора відбулося обговорення між державами-членами ЄС та парламентом Європейського Союзу, а також Єврокомісією, угоди про те, що з 2035 року нові автомобілі муситимуть мати нульовий рівень викидів, а до кінця цього десятиліття викиди мають скоротитися на 55%.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.