Держави-члени та парламент Європейського Союзу мають намір укласти угоду, яка фактично заборонить продаж нових автомобілів із двигуном внутрішнього згоряння з 2035 року, що є ключовим етапом для блоку в досягненні його мети кліматичної нейтральності, пише Bloomberg.
Ключові факти
- Обговорення між двома сторонами, а також Єврокомісією, можуть завершитися угодою вже в четвер, за словами головного євродепутата на переговорах Яна Гуйтеми. Угода означатиме, що з 2035 року нові автомобілі повинні будуть мати нульовий рівень викидів, а до кінця цього десятиліття викиди мають скоротитися на 55%.
- Угода ознаменувала б швидку перемогу однієї з суперечливих пропозицій ЄС, про яку було оголошено трохи більше року тому в рамках запланованої великої екологічної реформи економіки блоку.
- Регламент буде першим, який буде схвалений у рамках зелених планів ЄС, відомих як «Fit for 55», метою яких є скорочення викидів парникових газів у блоці на 55% цього десятиліття. Це відбувається менш ніж за два тижні до ключових переговорів Організації Обʼєднаних Націй щодо клімату в Єгипті, що дозволяє ЄС показати, що він є лідером, коли справа доходить до реалізації зелених планів.
- У ході переговорів залишилося вирішити кілька важливих питань. І рада, і парламент згодні з тим, що нішеві виробники, такі як Automobili Lamborghini SpA, які виробляють невелику кількість автомобілів, мають отримати невелику відстрочку щодо викидів.
- Обом сторонам наразі необхідно домовитися про те, чи слід включати необовʼязковий пункт, схвалений державами-членами, який закликає комісію запропонувати реєстрацію транспортних засобів, що працюють виключно на вуглецево-нейтральному паливі після 2035 року. Парламент виступає проти, однак це навряд чи завадить укласти угоду в четвер увечері або в пʼятницю вранці, сказав євродепутат Гуйтема.
Контекст
Минулого року Єврокомісія оприлюднила план боротьби зі зміною клімату. Він передбачає конкретні кроки 27 країн-членів блоку зі скорочення викидів парникових газів до 2030 року, аби досягти обсягу 55% від рівня 1990 року. Нові обмеження викидів унеможливлять продаж бензинових і дизельних автомобілів у ЄС до 2035 року. Аби допомогти потенційним покупцям, які побоюються, що доступні електромобілі мають занадто малий запас ходу, ЄС запропонував до 2025 року встановити громадські точки зарядки на основних дорогах на відстані не більше 60 км одна від одної.
Україна також планувала обмежити забруднення атмосфери автотраспортом. Міністерство інфраструктури 9 липня 2021 року опублікувало законопроєкт, який поетапно заборонить ввезення та реєстрацію в Україні автомобілів із двигунами внутрішнього згорання, у тому числі вироблених в Україні. Зокрема, з 2027 року пропонується заборонити вживані авто з дизельними двигунами внутрішнього згорання, а з 2030-го – нові такі машини. Також із 2030 року заборонять вживані та нові автомобілі з бензиновими двигунами.
Провідні світові автовиробники планують витратити майже $1,2 трлн до 2030 року на розробку та виробництво мільйонів електромобілів, а також акумуляторів та сировини для підтримки цього виробництва. Згідно з даними Benchmark Mineral Intelligence і виробників, щоб підтримувати безпрецедентний рівень випуску електромобілів, автовиробники та їхні партнери з виробництва акумуляторних батарей планують до 2030 року встановити 5,8 ТВт·год акумуляторів.
У США та інших країнах трейдери та аналітики очікують різкого зростання попиту на літій у найближчі роки, оскільки автомобільна промисловість поступово відмовляється від двигунів внутрішнього згоряння та випускає електромобілі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.