Соцмережу X (раніше – Twitter) Ілона Маска названо найбільшим засобом поширення дезінформації, пише Bloomberg із посиланням на віцепрезидентку Європейської комісії Веру Йоурову. Європейський Союз закликав платформи Кремнієвої долини підвищити свою пильність у боротьбі з російськими наративами.
Ключові факти
- Йоурова заявила, що платформам необхідно діяти напередодні національних та європейських виборів, що відбудуться наступного року.
- «Ця зброя масової маніпуляції вартістю кілька мільйонів євро спрямована як на росіян, так і на європейців та решту світу, – засвідчила Йоурова. – Дуже великі платформи мають враховувати цей ризик. Тим більше, що ми повинні очікувати, що Кремль та інші будуть активними перед нашими європейськими виборами».
- ЄС опублікував звіти про те, як кожна з найбільших технологічних компаній, у тому числі Facebook (входить до Meta Platforms Inc.), Google (входить до Alphabet Inc.) та TikTok (входить до ByteDance Ltd.), досягає успіху у боротьбі з дезінформацією. Більшість основних платформ погодилися працювати з ЄС над добровільним кодексом поведінки, метою якого є встановлення галузевих стандартів для перевірки фактів та інших заходів. Блок також реалізував пілотний проєкт, щоби оцінити масштаби проблеми.
- «Х, колишній Twitter, який більше не підпадає під дію кодексу, є платформою з найбільшою кількістю дезінформаційних постів, – сказала Йоурова. – Пілотний проєкт також показав, що субʼєкти дезінформації мають значно більше послідовників, ніж їхні колеги, які не займаються дезінформацією, і вони, як правило, приєднуються до платформи пізніше, ніж користувачі, які не пропагують дезінформацію».
- Йоурова закликала Х дотримуватися жорстких законів і наголосила, що ЄС «спостерігає за тим, що ви робите».
- Посадовиця також заявила, що наплив російської дезінформації особливо великий у Словаччині, де у суботу відбудуться вибори. «Словаччина обрана як країна, де є благодатний ґрунт для успіху російських прокремлівських і провоєнних наративів», – пояснила вона, додавши, що Facebook і Google зробили деякі кроки, щоб активізувати свої зусилля щодо боротьби з фейковою інформацією після тиску з ЄС.
Контекст
Новий закон ЄС, який регулює контент на платформах, названий Законом про цифрові послуги, набув чинності минулого місяця.
Техногіганти продовжують боротьбу з російським впливом. Google повідомила блоку, що за перші чотири місяці року закрила понад 400 каналів, які брали участь в операціях щодо впливу на Росію. Тим часом Meta заявила, що розширила партнерство з перевірки фактів 22 мовами в ЄС.
Торік Meta виявила велику російську пропагандистську мережу, яка імітувала європейські ЗМІ The Guardian та Der Spiegel.
![До $210 000 на місяць за API Twitter. Як Ілон Маск перетворює боротьбу з пропагандою та дезінформацією на платформі в джерело прибутку. Розповідає WP /Фото Колаж Анна Наконечна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/2/91/1d7c8ee5-f763c57665943ff6c4141c241a636912.jpg?v=8487_5)
![ШІ проти російських ІПСО. Український стартап Osavul навчив нейромережі воювати з пропагандою. Як продати таку технологію /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/7/ff/5e9bce97-932b4e5c1e2d9654f9b70ea1e32c7ff7.jpg?v=3141_5)
![За рік підтримка України серед американців зменшилася вдвічі. Якими методами російська пропаганда досі працює в США та ЄС /Фото інфографіка Forbes Україна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/3/c6/8f93e79d-498afbcdde896a73f6b59481a6fa1c63.png?v=5184_3)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.