Категорія
Новини
Дата

Єврокомісія запустила платформу для продажу й купівлі українського зерна до ЄС

Європейська комісія спільно з V_labs та Rail Cargo Group запустила торгову платформу Grainlane, щоб оптимізувати експорту зерна з України до членів ЄС. Про це повідомляє Міністерство аграрної політики та продовольства.

Ключові факти

  • Платформа призначена для продажу та купівлі сільськогосподарських товарів між представниками європейської логістики, українськими трейдерами та міжнародними фермерами.
  • На ній одночасно будуть розміщені і торгові, і транспортні запити, що полегшують процес організації експортних постачань.
  • Представники європейської логістики матимуть змогу розвʼязувати організаційні питання з українськими партнерами. Останні зможуть в кілька кліків знайти партнерів для експорту своєї продукції, а також нові логістичні рішення, ідеться в повідомленні.
  • Такий механізм має прискорити процес узгодження пропозиції та попиту. До того ж гарантується повна прозорість попиту та пропозиції та оптимальна логістика для продукції.
  • Якщо платформа Grainlane матиме попит серед українських трейдерів і фермерів, до неї будуть додані додаткові функції, такі як специфікація перетину кордону або база даних попиту на логістику на короткий термін.

Контекст

Україна організувала два шляхи експорту зерна – через Румунію та Польщу, повідомив заступник міністра закордонних справ Дмитро Сенік. За його словами, Україна веде переговори з країнами Балтії про створення третього коридору для експорту продовольства.

До війни Україна експортувала 5–7 млн т зерна на місяць, а зараз, всіма видами транспорту – 1,2 млн т, сказав голова правління УЗ Олександр Камишін в інтервʼю Forbes. 

Для збільшення експорту Україна домовляється з поляками про дозвіл експлуатації на їхній території своїх зерновозів, зазначив Камишін. За його словами, Україні потрібне розширення перевалки в європейських портах і додаткові вагони, які доставлять туди українське зерно від польського кордону.

Також голова УЗ пропонує відкривати у Польщі свого оператора і паралельно, де тільки можна, заводити на територію України гілки з вузькими коліями.

Матеріали по темі