Україна організувала два шляхи експорту зерна – через Румунію та Польщу. Про це повідомив заступник міністра закордонних справ Дмитро Сенік на полях Азійського саміту з безпеки в Сінгапурі, пише Reuters. Наразі ведуться переговори щодо третього коридору – через країни Балтії.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- «Ці маршрути не ідеальні, тому що вони створюють «вузькі місця», які сповільнюють логістику. Ми робимо все можливе, щоб розвинути ці маршрути», – сказав Сенік.
- За його словами, Україна веде переговори з країнами Балтії про створення третього коридору для експорту продовольства.
- Глобальна продовольча безпека знаходиться під загрозою, оскільки вторгнення Росії зупинило експорт зерна Чорним морем, що спричинило масовий дефіцит та різке зростання цін, нагадав Сенік.
Контекст
6 червня стало відомо, що Туреччина та РФ досягли попередньої домовленості про відновлення постачання української аграрної продукції з ключового чорноморського порту. План передбачає розмінування берегів Одеси. Проте Україна ще не схвалила цей план.
Для відновлення судноплавства потрібні дієві гарантії безпеки: постачання Україні необхідної зброї та залучення для патрулювання акваторії Чорного моря ВМС третіх країн, ідеться в заяві українського МЗС. Рішення про розблокування українських портів мають ухвалюватися усіма причетними сторонами, заявили в міністерстві.
ООН працює над угодою, яка дозволить експортувати зерно з України через Чорне море та надасть безперешкодний доступ на світові ринки російських продуктів харчування та добрив, заявив раніше генсек ООН Антоніу Гутерреш.
До війни Україна експортувала 5–7 млн т зерна на місяць, а зараз, всіма видами транспорта – 1,2 млн т, сказав голова правління УЗ Олександр Камишін в інтервʼю Forbes.
Для збільшення експорту Україна домовляється з поляками про дозвіл експлуатації на їхній території своїх зерновозів, зазначив Камишін. За його словами, Україні потрібне розширення перевалки в європейських портах та додаткові вагони, які доставлять туди українське зерно від польського кордону.
Також голова УЗ пропонує відкривати у Польщі свого оператора і паралельно, де тільки можна, заводити на територію України гілки з вузькими коліями.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.