Україна організувала два шляхи експорту зерна – через Румунію та Польщу. Про це повідомив заступник міністра закордонних справ Дмитро Сенік на полях Азійського саміту з безпеки в Сінгапурі, пише Reuters. Наразі ведуться переговори щодо третього коридору – через країни Балтії.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- «Ці маршрути не ідеальні, тому що вони створюють «вузькі місця», які сповільнюють логістику. Ми робимо все можливе, щоб розвинути ці маршрути», – сказав Сенік.
- За його словами, Україна веде переговори з країнами Балтії про створення третього коридору для експорту продовольства.
- Глобальна продовольча безпека знаходиться під загрозою, оскільки вторгнення Росії зупинило експорт зерна Чорним морем, що спричинило масовий дефіцит та різке зростання цін, нагадав Сенік.
Контекст
6 червня стало відомо, що Туреччина та РФ досягли попередньої домовленості про відновлення постачання української аграрної продукції з ключового чорноморського порту. План передбачає розмінування берегів Одеси. Проте Україна ще не схвалила цей план.
Для відновлення судноплавства потрібні дієві гарантії безпеки: постачання Україні необхідної зброї та залучення для патрулювання акваторії Чорного моря ВМС третіх країн, ідеться в заяві українського МЗС. Рішення про розблокування українських портів мають ухвалюватися усіма причетними сторонами, заявили в міністерстві.
ООН працює над угодою, яка дозволить експортувати зерно з України через Чорне море та надасть безперешкодний доступ на світові ринки російських продуктів харчування та добрив, заявив раніше генсек ООН Антоніу Гутерреш.
До війни Україна експортувала 5–7 млн т зерна на місяць, а зараз, всіма видами транспорта – 1,2 млн т, сказав голова правління УЗ Олександр Камишін в інтервʼю Forbes.
Для збільшення експорту Україна домовляється з поляками про дозвіл експлуатації на їхній території своїх зерновозів, зазначив Камишін. За його словами, Україні потрібне розширення перевалки в європейських портах та додаткові вагони, які доставлять туди українське зерно від польського кордону.
Також голова УЗ пропонує відкривати у Польщі свого оператора і паралельно, де тільки можна, заводити на територію України гілки з вузькими коліями.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.