Категорія
Новини
Дата

Роумінг, витрати на ризики, відновлення. Голова «Київстару» назвав чинники, які негативно впливають на дохідність

1 хв читання

Тривале зниження активної абонентської бази в роумінгу через затягування війни – один із головних факторів, який негативно впливає на доходи оператора мобільного звʼязку «Київстар». Про це в інтервʼю «Інтерфакс-Україна» сказав президент компанії Олександр Комаров. 

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Олександр Комаров наголосив, що, зокрема, через послугу «роумінг як вдома» і цілу низку інших чинників у компанії суттєво зросли витрати, що призвело до тиску на прибуток і зниження рентабельності.
  • «У першому кварталі загальний дохід «Київстару» в гривні зріс на 6% рік до року, тоді як прибуток зріс лише на 1%, а загальна прибутковість знизилася до 59% із 62% у 2022 році», – зазначив президент компанії.
  • Серед чинників Комаров назвав збільшення частки негативного або дуже низькомаржинального доходу від роумінгу, зростання витрат на ризик, на відновлення, на благодійність. Зокрема, як повідомив Комаров, за 15 місяців війни «Київстар» надав фінансову благодійну допомогу та бонусні сервіси на понад 1 млрд грн.
  • «Безумовно, це також інфляція: інфляція витрат, інфляція на електроенергію, інфляція заробітних плат тощо», – додав голова компанії.
  • Він також заявив, що підвищити тарифи на звʼязок у такому обсязі, щоб компенсувати зростання витрат, неможливо. За словами Комарова, певні інфляційні елементи закладаються в ціноутворення. Крім того, клієнти йдуть за своїм споживанням, переходячи зі старих тарифних планів на нові. У середньому таких міграцій здійснюється до 100 000 на місяць, уточнив Комаров.

Контекст

У першому кварталі 2023 року «Київстар» збільшив гривневу виручку на 6% (у доларах зменшилася на 17,2%) порівняно з аналогічним періодом 2022 року – до 8,3 млрд грн. Показник EBITDA зріс на 1% у гривні (у доларах зменшився на 21,2%) проти аналогічного минулорічного періоду – до 4,9 млрд грн.

Абонентська база в першому кварталі 2023 року становила 24,3 млн, на 6,7% менше, ніж роком раніше, водночас кількість користувачів 4G за рік збільшилася на 4,2%, або 600 000, – до 13,3 млн, і проникнення 4G в абонентській базі сягнуло 54,6%.

21 червня стало відомо, що нідерландська телекомунікаційна компанія Veon інвестує $600 млн в інфраструктуру своєї української дочірньої компанії «Київстар». У Veon повідомили, що технічні бригади «Київстар» виконали близько 150 000 ремонтів із моменту вторгнення Росії минулого року, додавши, що 93% мережі перебувають у робочому стані.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд