Google, що належить Alphabet, видалятиме посилання на канадські новини з результатів пошуку та інших продуктів у Канаді, коли тамтешній закон набуде чинності приблизно через шість місяців, пише Reuters. Компанія приєдналася до Meta у кампанії проти нового закону, який зобовʼязує платити авторам новин.
Ключові факти
- Meta Platforms Inc зробив аналогічну заяву минулого тижня після ухвалення Закону про онлайн-новини.
- Президент Google з глобальних відносин Кент Вокер заявив, що закон залишається неробочим і що компанія не вірить, що процес регулювання зможе вирішити «структурні проблеми із законодавством».
- «Тепер ми поінформували уряд, що коли закон набуде чинності, нам, на жаль, доведеться видалити посилання на канадські новини з наших продуктів Search, News і Discover в Канаді», — сказав він.
- Google також заблокує свою програму News Showcase в Канаді, в рамках якої компанія має угоди зі 150 новинними виданнями по всій країні.
- Минулого року незалежний орган контролю за бюджетом у Канаді підрахував, що новинні компанії можуть отримувати близько 330 млн канадських доларів (249 млн доларів) на рік від угод, передбачених новим законодавством.
- Міністр канадської спадщини Пабло Родрігес, який представив законопроєкт минулого року, заявив, що платформи не несуть жодних зобовʼязань відповідно до закону і що уряд відкритий для консультацій з ними з питань регулювання та реалізації. Facebook та Google заявили, що ці пропозиції неприйнятні для їхнього бізнесу, і протягом кількох місяців сигналізували про можливе припинення доступу до новин у Канаді, якщо до закону не буде внесено поправок.
- Федеральний уряд Канади виступив проти пропозицій про внесення змін, а премʼєр-міністр Джастін Трюдо в червні звинуватив компанії у використанні тактики залякування.
- «Великі технологічні компанії швидше витратить гроші на зміну своїх платформ, щоб заблокувати канадцям доступ до якісних і місцевих новин, ніж платитимуть свою справедливу частку новинним компаніям», – заявив Родрігес.
Контекст
Закон зобовʼязує онлайн-платформи вести переговори з видавцями новин та платити за їхній контент. Аналогічний закон, ухвалений в Австралії у 2021 році, викликав погрози з боку Google та Facebook обмежити їхні послуги. Обидва уклали угоди з австралійськими медіакомпаніями після внесення поправок до законодавства.
Google стверджує, що закон Канади ширший, ніж в Австралії та Європі, заявивши, що він встановлює ціну на посилання на новини, які відображаються в результатах пошуку, і може застосовуватися до ЗМІ, які не публікують новини.
Гігант пошукових систем запропонував, щоб відображення контенту новин, а не посилань, було підставою для оплати, і що, право на виплати мали тільки підприємства, які виробляють новини відповідно до журналістських стандартів.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.