Категорія
Новини
Дата

Google слідом за Meta погрожує заблокувати доступ до новини в Канаді через новий закон

Google, що належить Alphabet, видалятиме посилання на канадські новини з результатів пошуку та інших продуктів у Канаді, коли тамтешній закон набуде чинності приблизно через шість місяців, пише Reuters. Компанія приєдналася до Meta у кампанії проти нового закону, який зобовʼязує платити авторам новин.

Ключові факти

  • Meta Platforms Inc зробив аналогічну заяву минулого тижня після ухвалення Закону про онлайн-новини.
  • Президент Google з глобальних відносин Кент Вокер заявив, що закон залишається неробочим і що компанія не вірить, що процес регулювання зможе вирішити «структурні проблеми із законодавством».
  • «Тепер ми поінформували уряд, що коли закон набуде чинності, нам, на жаль, доведеться видалити посилання на канадські новини з наших продуктів Search, News і Discover в Канаді», — сказав він.
  • Google також заблокує свою програму News Showcase в Канаді, в рамках якої компанія має угоди зі 150 новинними виданнями по всій країні.
  • Минулого року незалежний орган контролю за бюджетом у Канаді підрахував, що новинні компанії можуть отримувати близько 330 млн канадських доларів (249 млн доларів) на рік від угод, передбачених новим законодавством.
  • Міністр канадської спадщини Пабло Родрігес, який представив законопроєкт минулого року, заявив, що платформи не несуть жодних зобовʼязань відповідно до закону і що уряд відкритий для консультацій з ними з питань регулювання та реалізації. Facebook та Google заявили, що ці пропозиції неприйнятні для їхнього бізнесу, і протягом кількох місяців сигналізували про можливе припинення доступу до новин у Канаді, якщо до закону не буде внесено поправок.
  • Федеральний уряд Канади виступив проти пропозицій про внесення змін, а премʼєр-міністр Джастін Трюдо в червні звинуватив компанії у використанні тактики залякування.
  • «Великі технологічні компанії швидше витратить гроші на зміну своїх платформ, щоб заблокувати канадцям доступ до якісних і місцевих новин, ніж платитимуть свою справедливу частку новинним компаніям», – заявив Родрігес.

Контекст

Закон зобовʼязує онлайн-платформи вести переговори з видавцями новин та платити за їхній контент. Аналогічний закон, ухвалений в Австралії у 2021 році, викликав погрози з боку Google та Facebook обмежити їхні послуги. Обидва уклали угоди з австралійськими медіакомпаніями після внесення поправок до законодавства.

Google стверджує, що закон Канади ширший, ніж в Австралії та Європі, заявивши, що він встановлює ціну на посилання на новини, які відображаються в результатах пошуку, і може застосовуватися до ЗМІ, які не публікують новини.

Гігант пошукових систем запропонував, щоб відображення контенту новин, а не посилань, було підставою для оплати, і що, право на виплати мали тільки підприємства, які виробляють новини відповідно до журналістських стандартів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні