Компанія Facebook оголосила про відновлення можливості публікувати або переглядати новини на своїх сервісах в Австралії. Уряд країни погодився внести зміни до законопроєкту про плату місцевим ЗМІ за контент, пише BBC.
Ключові факти
- Cторінки новин Facebook в Австралії буде відновлено через кілька днів.
- Facebook збереже можливість вирішувати, чи з'являтимуться новини в стрічці, сказала віцепрезидентка з глобальних новинних партнерств компанії Кемпбелл Браун.
- Уряд дасть цифровим платформам та видавцям новин два місяці на укладення комерційних угод, перш ніж застосовувати обов'язковий арбітраж, як це передбачено в законопроєкті, пише CNBC.
- Якщо обидві сторони не досягнуть угоди, то урядові арбітри можуть прийняти рішення про остаточну ціну.
Контекст
Google та Facebook борються проти австралійського закону про ЗМІ з минулого року. Через це Facebook 18 лютого 2021 року заборонила публікувати новини на своїх сервісах в Австралії. Місцеві користувачі не могли переглядати чи ділитися новинами, розміщеними у стрічці цієї соцмережі, тоді як міжнародні користувачі не мали доступу до австралійських новин. Окрім того, під блокування потрапили урядові сторінки охорони здоров'я та надзвичайних ситуацій у Facebook.
Google також погрожувала заблокувати свою пошукову систему в Австралії. Однак нещодавно вона домовилася про угоди з місцевими медіакомпаніями, у тому числі Nine Entertainment, Seven West Media та News Corporation.
Розробку законопроєкту Австралія завершила на початку грудня 2020 року. Це перший у світі крок, спрямований на захист незалежної журналістики. Документом передбачено, що компанії Big Tech мають домовлятися з місцевими видавцями та мовниками про суму плати за контент, який з'являється на їхніх платформах. Якщо вони не можуть укласти угоду, рішення прийматиме призначений урядом арбітр.
Услід за Австралією депутати Європейського парламенту також хочуть змусити великі технологічні компанії, такі як Google і Facebook, платити за новини видавцям.
До недавнього часу більшість країн залишалися осторонь цього питання. Рекламодавці перенаправляли свої витрати на вебсайти соціальних мереж і пошукові системи, що позбавляло видавничі редакції основних джерел доходу й призводило до масового зупинення й втрати робочих місць.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.