Війна перевернула з ніг на голову новинне медіаполе: вперше у сучасній історії України телевізор програв іншому медіа. Telegram у 2022 році став основним провайдером новин. Хто зараз формує картину дня в голові українців
Уточнення. Ideal Media – це не новинний сайт, а мережа, яка допомагає новинним сайтам монетизувати трафік. Компанія зареєстрована в США в 2013 році. Олеся Бацман немає жодного відношення до компанії Ideal Media. ТОВ «ІДЕАЛ МЕДІА» - це українська компанія, яка не має жодного відношення до Ideal Media.
60% українців отримують новини з Telegram-каналів, тоді як з телебачення споживають новини лише 36% співгромадян. Це результати дослідження USAID-Internews щодо споживання медіа, опублікованого наприкінці 2022 року.
Навіть онлайн-медіа обійшли ТБ. «Людям життєво важлива оперативна інформація, а ТБ, сайти, медіа не можуть конкурувати з Telegram-каналами, у яких одна мета – опублікувати інформацію першими», – каже Оксана Мороз, засновниця ініціативи «Як не стати овочем». Вона додає, що суттєвий недолік більшості Telegram-каналів – відсутність мінімальної перевірки інформації на достовірність.
Агреговані цифри мало що кажуть про інформаційну потужність конкретного ЗМІ чи квазімедіа, яким є анонімні Telegram-канали. Основний новинний продукт на телебаченні зараз – марафон «Єдині новини», який цілодобово транслюється на шести каналах.
Частка за останні тижні – десь 10–11%, каже директор з ТБ-інвестицій Razom Group Ігор Полосьмак. За його розрахунками, тижневе охоплення марафону по всій Україні – близько 10,3 млн глядачів. Жодне інше ЗМІ не може похвалитися таким охопленням. Найбільші сайти ТСН, УНІАН та «Українська правда» мають зіставні цифри, але місячного охоплення.
До того ж на цих сайтах у рази більша кількість контенту, ніж у марафоні, тобто число споживачів однієї новини в середньому менше. Показник середнього охоплення однієї одиниці контенту дуже високий у найбільших Telegram-каналів, наприклад, кожну новину на каналі «Мир сегодня с Юрий Подоляка» і «Труха» читає (або принаймні скролить) понад 1 млн людей.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.