Meta Platforms Inc планує припинити доступ до новин у Facebook та Instagram для всіх користувачів у Канаді, як тільки набуде чинності схвалений парламентом закон, який зобовʼязує інтернет-гігантів платити авторам новин, пише Reuters.
Ключові факти
- Документ, відомий як Закон про онлайн-новини, схвалила верхня палата Сенату в четвер, 22 червня, і він стане законом після отримання згоди від генерал-губернатора, що є формальністю.
- Закон був запропонований після скарг канадської медіаіндустрії, яка потребує жорсткішого регулювання технологічних компаній, щоб вони не витісняли новинні компанії з ринку онлайн-реклами.
- «Сьогодні ми підтверджуємо, що доступ до новин у Facebook та Instagram буде припинено для всіх користувачів у Канаді до набрання чинності Законом про онлайн-новини», – йдеться в заяві Meta.
- Facebook і раніше попереджав, що піде на такий крок, і стверджував, що новини не мають економічної цінності для компанії та що її користувачі не використовують платформу для отримання новин.
- У законі викладено правила, які змушують такі платформи, як Facebook та Alphabet Google, укладати комерційні угоди та платити видавцям новин за їхній контент, що аналогічно до новаторського закону, прийнятого в Австралії в 2021 році.
- Google стверджує, що закон Канади ширший за закони, прийняті в Австралії та Європі, заявивши, що він встановлює ціну на посилання на новини, які відображаються в результатах пошуку, і може застосовуватися до ЗМІ, які не публікують новини. Гігант пошукових систем запропонував переглянути законопроєкт, щоб зробити відображення контенту новин, а не посилань, як основу для оплати та вказати, що право на винагороду мають тільки компанії, які виробляють новини та дотримуються журналістських стандартів.
- Представник Google заявив у четвер, що законопроєкт залишається «непрацездатним» і компанія терміново прагне консультацій з урядом.
Контекст
Раніше цього місяця премʼєр-міністр Канади Джастін Трюдо заявив, що Meta і Google використовують «тактику залякування» у ході своєї кампанії проти законодавства.
Раніше Google і Facebook також погрожували скоротити свої послуги в Австралії, коли були ухвалені аналогічні правила. Обидві компанії зрештою уклали угоди з австралійськими медіакомпаніями після того, як було запропоновано поправки до законодавства.
У звіті уряду Австралії, опублікованому в грудні, зроблено висновок про те, що закон значною мірою спрацював.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.