Парламент Австралії ухвалив новий закон, який зобов’язує техгігантів, таких як Facebook і Google, платити місцевим ЗМІ за контент. Це перший у світі крок, спрямований на захист незалежної журналістики, пише CNBC.
Ключові факти
- Документом передбачено, що компанії Big Tech мають домовлятися з місцевими видавцями та мовниками про суму плати за контент, який з'являється на їхніх платформах.
- Якщо уряд вирішить, що плати за контент видавництвам недостатньо, то рішення щодо суми прийматиме призначений урядом арбітр.
- У цьому випадку буде відведено не менше місяця на прийняття прямих домовленостей між суб'єктами, і тільки після цього вживатимуть примусові заходи.
- Закон прийняли з поправками, які внесли через конфлікт із Facebook. Вони передбачають двомісячний період на укладення угод між компаніями і видавцями.
- Також за техкомпаніями буде збережено право вирішувати, чи з'являтимуться новини на їхніх платформах.
- Facebook пообіцяла витратити $1 млрд за три роки на підтримку видавців після конфлікту з владою Австралії.
Контекст
Розробку законопроєкту Австралія завершила на початку грудня 2020 року. Однак він викликав супротив у техгігантів. Зокрема, Facebook 18 лютого 2021 року заборонила публікувати новини на своїх сервісах в Австралії. Місцеві користувачі не могли переглядати чи ділитися новинами, розміщеними в стрічці цієї соцмережі, тоді як міжнародні користувачі не мали доступу до австралійських новин. Окрім того, під блокування потрапили урядові сторінки охорони здоров'я та надзвичайних ситуацій у Facebook.
Згодом уряд Австралії погодився внести зміни до законопроєкту. Тому Facebook відновила можливості публікувати або переглядати новини на своїх сервісах у країні.
Google також погрожувала заблокувати свою пошукову систему в Австралії. Однак вона домовилася про угоди з місцевими медіакомпаніями, у тому числі Nine Entertainment, Seven West Media та News Corporation.
Услід за Австралією змусити великі технологічні компанії, такі як Google і Facebook, платити за новини видавцям планують депутати Європейського парламенту.
До цього часу більшість країн залишалися осторонь цього питання. Рекламодавці перенаправляли свої витрати на вебсайти соціальних мереж і пошукові системи, що позбавляло видавничі редакції основних джерел доходу й призводило до масового зупинення й втрати робочих місць.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.