Інвесткомпанія InSoft Partners разом з маркетинговою агенцією Belkins купили 25% акцій компанії Cloudfresh, про угоду написало видання AIN.UA. Forbes розповідає деталі.
Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго».
Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!
Історія і бізнес-модель Cloudfresh
Основа бізнесу Cloudfresh — продаж і подальше обслуговування ліцензій на програмне забезпечення від провідних вендорів, серед них Google, Asana, Zendesk. Також компанія продає фірмові пристрої Google. Бізнес у 2017 році заснували українці Богдан Кубенко і Олег Максимович разом з чехом Радеком Левіцеком. Всього у компанії більше 1000 клієнтів з України та країн EMEA-регіону, штат перевищує 50 спеціалістів. Серед клієнтів: сервіс замовлення поїздок Uklon, холдинг Fozzy Group, аутсорсери GlobalLogic, SoftServe та EPAM.
Чому вони не купують продукти, наприклад, Google, напряму? Реселлер виставляє рахунки, які зручніше оплачувати українським юридичним особам, а крім того — забезпечує більш оперативну підтримку і може надати знижки. Реселери також не ставлять вимог за обсягом виручки і іншими показниками. «Особливість Cloudfresh в тому, що крім продажів і підтримки вони можуть забезпечити міграцію, глибоку інтеграцію або дописати сполучні модулі», — розповідає Віталій Горовий, керуючий партнер Insoft Partners. «Ми допомагаємо бізнесу вирішувати реальні завдання. Наприклад, за контрактом з Fozzy повинні допомогти побудувати найкращу підтримку в Європі», — розповідає CEO і один із засновників Cloudfresh Богдан Кубенко. Головна перевага цієї бізнес-моделі в низькому показнику відтоку клієнтів і постійному потоці виручки.
Як була структурована інвестиція
Insoft Partners купує частки в діючому IT-бізнесі і оптимізує внутрішні процеси. Наприклад, допомагає налагодити фінансові моделі або структурувати юридичні процеси. Після того, як бізнес зростає в кілька разів — виходить з капіталу. Так, з квітня по вересень 2016-го Insoft консолідували у себе 81% акцій аутсорсера CoreValue, а потім продали його в лютому 2019 року.
В капітал Cloudfresh вони зайшли в синдикаті, разом з маркетинговим агентством Belkins Владислава Подоляко і Михайла Максимова на таких умовах: Insoft купують 15% компанії, Belkins — 10%. Це перша їхня спільна інвестиція, але не першою досвід співпраці. Раніше вони працювали над розвитком іншого проекту Insoft Partners — асоціації компаній ITernal Group, в якій у Insoft контролюючий пакет. Belkins спеціалізується на тому, щоб шукати і закривати угоди з потенційними клієнтами з США і Європи, в її штаті понад 150 фахівців.
Раунд за Cloudfresh закрили в кілька етапів: спілкуватися партнери почали в січні 2021 року а 1 квітня підписали договір про перший транш інвестицій — з можливістю повернення протягом трьох місяців. «Ми не проводили тривалого due diligence, трохи ризикнули — але застрахували себе пробним періодом», — пояснює Горовий. «Не чекали підступу, але хотіли зрозуміти, чи зможемо ми працювати разом, зійдемося чи в цінностях», — розповідає Подоляко.
Insoft Partners інвестує в бізнеси з річним обсягом продажів від $3 до $15 млн, в даному випадку угода пройшла «по верхньому порогу», розповідає Горовий. Видання AIN.UA оцінює річний оборот Cloudfresh в $14 млн і за словами співзасновника компанії Богдана Кубенко, це реалістична сума. Традиційно реселлери працюють при маржі близько 10-20%, завдяки більш глибокої технічну експертизу, Clodufresh може розраховувати на великі показники, запевнили Forbes Горовий і засновники Belkins. За словами партнера Aventures Capital Євгена Сисоєва, Insoft зазвичай інвестує близько $1 млн. Якщо раунд не вийшов за межі стандартного чека, це дозволяє оцінити весь бізнес Cloudfresh в суму, близьку до $ 5 млн.
Після входження в капітал, Insoft Partners зайнялися оптимізацією юридичного та фінансового департаменту, а також допомогли налагодити процес найму. Belkins допомогли компанії структурувати маркетингові процеси і найняти фахівців, які вибудували продажі та забезпечили більший потік запитів на співпрацю. «Для нас брати когось в партнери — майже як одружитися. Тому зважитися на продаж частку допомогло те, що ми сходимося по підприємницькому бачення», — розповів Кубенко. Найближча його завдання – збільшити оборот і виручку Cloudfresh на 50% у найближчому календарному році за рахунок посилення команди і оптимізації процесів. Подоляко і Максимов з Belkins планують і далі експериментувати з невеликими інвестиціями в компанії зі сфери технологій маркетингу і продажів.
Дисклеймер: Forbes Ukraine є клієнтом Cloudfresh.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.