Інвесткомпанія InSoft Partners та агенція Belkins купили частку в IT-компанії Cloudfresh. Деталі
Категорія
Головне
Дата

Інвесткомпанія InSoft Partners та агенція Belkins купили частку в IT-компанії Cloudfresh. Деталі

Зліва направо: засновники Belkins Михайло Максимов і Владислав Подоляко, керуючий партнер Insoft Partners Віталій Горовий. Фото з особистого архіву / Ілюстрація Анна Наконечна

Інвесткомпанія InSoft Partners разом з маркетинговою агенцією Belkins купили 25% акцій компанії Cloudfresh, про угоду написало видання AIN.UA. Forbes розповідає деталі.

Історія і бізнес-модель Cloudfresh

Основа бізнесу Cloudfresh — продаж і подальше обслуговування ліцензій на програмне забезпечення від провідних вендорів, серед них Google, Asana, Zendesk. Також компанія продає фірмові пристрої Google. Бізнес у 2017 році заснували українці Богдан Кубенко і Олег Максимович разом з чехом Радеком Левіцеком. Всього у компанії більше 1000 клієнтів з України та країн EMEA-регіону, штат перевищує 50 спеціалістів. Серед клієнтів: сервіс замовлення поїздок Uklon, холдинг Fozzy Group, аутсорсери GlobalLogic, SoftServe та EPAM.

Чому вони не купують продукти, наприклад, Google, напряму? Реселлер виставляє рахунки, які зручніше оплачувати українським юридичним особам, а крім того — забезпечує більш оперативну підтримку і може надати знижки. Реселери також не ставлять вимог за обсягом виручки і іншими показниками. «Особливість Cloudfresh в тому, що крім продажів і підтримки вони можуть забезпечити міграцію, глибоку інтеграцію або дописати сполучні модулі», — розповідає Віталій Горовий, керуючий партнер Insoft Partners. «Ми допомагаємо бізнесу вирішувати реальні завдання. Наприклад, за контрактом з Fozzy повинні допомогти побудувати найкращу підтримку в Європі», — розповідає CEO і один із засновників Cloudfresh Богдан Кубенко. Головна перевага цієї бізнес-моделі в низькому показнику відтоку клієнтів і постійному потоці виручки.

Як була структурована інвестиція

Insoft Partners купує частки в діючому IT-бізнесі і оптимізує внутрішні процеси. Наприклад, допомагає налагодити фінансові моделі або структурувати юридичні процеси. Після того, як бізнес зростає в кілька разів — виходить з капіталу. Так, з квітня по вересень 2016-го Insoft консолідували у себе 81% акцій аутсорсера CoreValue, а потім продали його в лютому 2019 року.

В капітал Cloudfresh вони зайшли в синдикаті, разом з маркетинговим агентством Belkins Владислава Подоляко і Михайла Максимова на таких умовах: Insoft купують 15% компанії, Belkins — 10%. Це перша їхня спільна інвестиція, але не першою досвід співпраці. Раніше вони працювали над розвитком іншого проекту Insoft Partners — асоціації компаній ITernal Group, в якій у Insoft контролюючий пакет. Belkins спеціалізується на тому, щоб шукати і закривати угоди з потенційними клієнтами з США і Європи, в її штаті понад 150 фахівців.

Раунд за Cloudfresh закрили в кілька етапів: спілкуватися партнери почали в січні 2021 року а 1 квітня підписали договір про перший транш інвестицій — з можливістю повернення протягом трьох місяців. «Ми не проводили тривалого due diligence, трохи ризикнули — але застрахували себе пробним періодом», — пояснює Горовий. «Не чекали підступу, але хотіли зрозуміти, чи зможемо ми працювати разом, зійдемося чи в цінностях», — розповідає Подоляко.

Insoft Partners інвестує в бізнеси з річним обсягом продажів від $3 до $15 млн, в даному випадку угода пройшла «по верхньому порогу», розповідає Горовий. Видання AIN.UA оцінює річний оборот Cloudfresh в $14 млн і за словами співзасновника компанії Богдана Кубенко, це реалістична сума. Традиційно реселлери працюють при маржі близько 10-20%, завдяки більш глибокої технічну експертизу, Clodufresh може розраховувати на великі показники, запевнили Forbes Горовий і засновники Belkins. За словами партнера Aventures Capital Євгена Сисоєва, Insoft зазвичай інвестує близько $1 млн. Якщо раунд не вийшов за межі стандартного чека, це дозволяє оцінити весь бізнес Cloudfresh в суму, близьку до $ 5 млн.

Після входження в капітал, Insoft Partners зайнялися оптимізацією юридичного та фінансового департаменту, а також допомогли налагодити процес найму. Belkins допомогли компанії структурувати маркетингові процеси і найняти фахівців, які вибудували продажі та забезпечили більший потік запитів на співпрацю. «Для нас брати когось в партнери — майже як одружитися. Тому зважитися на продаж частку допомогло те, що ми сходимося по підприємницькому бачення», — розповів Кубенко. Найближча його завдання – збільшити оборот і виручку Cloudfresh на 50% у найближчому календарному році за рахунок посилення команди і оптимізації процесів. Подоляко і Максимов з Belkins планують і далі експериментувати з невеликими інвестиціями в компанії зі сфери технологій маркетингу і продажів.

Дисклеймер: Forbes Ukraine є клієнтом Cloudfresh.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків