НАБУ і САП повідомили ексміністру інфраструктури України і його колишньому першому заступнику про підозру у зловживаннях, через які держава зазнала збитків на понад $30 млн, повідомила пресслужба бюро. З огляду на дані НАБУ, йдеться про Андрія Пивоварського та Володимира Шульмейстера.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Дії експосадовців кваліфіковані за ч.2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем, що спричинило тяжкі наслідки).
- За даними слідства, у липні 2015 року тогочасний міністр спільно зі своїм заступником (на той час також головою Тарифної ради Мінінфраструктури) прийняли наказ, за яким корабельний збір із суден в морському порту «Південний» разом із ДП «АМПУ» почали стягувати й приватні компанії (у пропорції 50:50). Тоді як за законом стягнення такого збору є виключною прерогативою ДП як користувача акваторії порту, що належить державі, йдеться у повідомленні.
- Слідство вважає, що наказ ухвалили без належного економічного обґрунтування і всупереч зауваженням департаменту економіки та фінансів Мінінфраструктури та ДП «АМПУ». При цьому, зазначили в НАБУ, одним із бенефіціарних власників згаданих приватних компаній виявилася особа, яку НАБУ і САП підозрюють у корупції в ПАТ «ДПЗКУ» і яка перебуває в розшуку та під санкціями РНБО. Ймовірно, йдеться про російського олігарха Олексія Федоричева.
- За результатами експертизи, впродовж 2017–2021 рр. через незаконний наказ держава недоотримала понад $30 млн, які наразі й інкримінують підозрюваним.
- Оновлено коментарем Андрія Пивоварського. За його словами, 22 лютого вранці до нього прийшли детективи НАБУ та вручили підозру в рамках справи, яка розслідується майже сім років. Він підкреслив, що не може розголошувати будь-які дані, що містяться у підозрі, оскільки має зберігати таємницю досудового розслідування.
- Наказ Мінінфраструктури, яким був змінений порядок розподілу коштів корабельного збору, був попередньо погоджений рядом міністерств та відомств, у тому числі Кабінетом міністрів України, написав Андрій Пивоварський на свої сторінці у Facebook.
- Наказ був завізований Мін’юстом, а значить, і перевірений на відповідність чинному законодавству України, пише він.
- Саме на Мінінфраструктури, за словами Пивоварського, чинне законодавство покладає здійснення повноважень у сфері регулювання питань, пов‘язаних із визначенням та зміною порядку справляння портових зборів, у тому числі й корабельного збору. «Тому дивують спроби правоохоронців підмінити уповноважений державний орган власним, «більш правильним» баченням специфічних питань діяльності профільного Міністерства», – пише Пивоварський.
Контекст
У НАБУ повідомили, що розслідування зловживань у Мінінфраструктури детективи розпочали восени 2019 року, для чого витребували матеріали з СБУ і Нацполіції, коли ті «намагались закрити відповідні провадження».
Відтоді НАБУ неодноразово зверталося до Кабміну, Мінюсту, Мінінфраструктури, ДП «АМПУ», аби вони припинили дію незаконної схеми, заявляють слідчі. Проте, наголошують в НАБУ, відомства не прислухались до аргументів бюро, не скасували протиправний наказ та не подали позови про повернення приватними компаніями безпідставно отриманих сум корабельного збору.
У положеннях наказу Мінінфраструктури від 24 липня 2015 року говориться про певні коефіцієнти, що вилучаються в рамках корабельного збору з суден, що входять в акваторію морського порту «Південний». Йдеться про причали № № 18- 22, які є безпосередньою власністю компаній «ТІС-Руда» і ТОВ «ТІС-КТ». При цьому на момент перевірки підприємств у їх власників були відсутні документи, які могли б підтвердити їх право власності на згадані причали порту «Південний», заявляли в НАБУ.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.