Категорія
Новини
Дата

Корабельний збір на $30 млн. НАБУ підозрює ексміністра інфраструктури Пивоварського у збитках державі (Оновлено)

НАБУ і САП повідомили ексміністру інфраструктури України і його колишньому першому заступнику про підозру у зловживаннях, через які держава зазнала збитків на понад $30 млн, повідомила пресслужба бюро. З огляду на дані НАБУ, йдеться про Андрія Пивоварського та Володимира Шульмейстера.

Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.

Ключові факти

  • Дії експосадовців кваліфіковані за ч.2 ст. 364 КК України (зловживання владою або службовим становищем, що спричинило тяжкі наслідки). 
  • За даними слідства, у липні 2015 року тогочасний міністр спільно зі своїм заступником (на той час також головою Тарифної ради Мінінфраструктури) прийняли наказ, за яким корабельний збір із суден в морському порту «Південний» разом із ДП «АМПУ» почали стягувати й приватні компанії (у пропорції 50:50). Тоді як за законом стягнення такого збору є виключною прерогативою ДП як користувача акваторії порту, що належить державі, йдеться у повідомленні.
  • Слідство вважає, що наказ ухвалили без належного економічного обґрунтування і всупереч зауваженням департаменту економіки та фінансів Мінінфраструктури та ДП «АМПУ». При цьому, зазначили в НАБУ, одним із бенефіціарних власників згаданих приватних компаній виявилася особа, яку НАБУ і САП підозрюють у корупції в ПАТ «ДПЗКУ» і яка перебуває в розшуку та під санкціями РНБО. Ймовірно, йдеться про російського олігарха Олексія Федоричева.
  • За результатами експертизи, впродовж 2017–2021 рр. через незаконний наказ держава недоотримала понад $30 млн, які наразі й інкримінують підозрюваним. 
  • Оновлено коментарем Андрія Пивоварського. За його словами, 22 лютого вранці до нього прийшли детективи НАБУ та вручили підозру в рамках справи, яка розслідується майже сім років. Він підкреслив, що не може розголошувати будь-які дані, що містяться у підозрі, оскільки має зберігати таємницю досудового розслідування.
  • Наказ Мінінфраструктури, яким був змінений порядок розподілу коштів корабельного збору, був попередньо погоджений рядом міністерств та відомств, у тому числі Кабінетом міністрів України, написав Андрій Пивоварський на свої сторінці у Facebook. 
  • Наказ був завізований Мін’юстом, а значить, і перевірений на відповідність чинному законодавству України, пише він. 
  • Саме на Мінінфраструктури, за словами Пивоварського, чинне законодавство покладає здійснення повноважень у сфері регулювання питань, пов‘язаних із визначенням та зміною порядку справляння портових зборів, у тому числі й корабельного збору. «Тому дивують спроби правоохоронців підмінити уповноважений державний орган власним, «більш правильним» баченням специфічних питань діяльності профільного Міністерства», – пише Пивоварський. 

Контекст

У НАБУ повідомили, що розслідування зловживань у Мінінфраструктури детективи розпочали восени 2019 року, для чого витребували матеріали з СБУ і Нацполіції, коли ті «намагались закрити відповідні провадження».

Відтоді НАБУ неодноразово зверталося до Кабміну, Мінюсту, Мінінфраструктури, ДП «АМПУ», аби вони припинили дію незаконної схеми, заявляють слідчі. Проте, наголошують в НАБУ, відомства не прислухались до аргументів бюро, не скасували протиправний наказ та не подали позови про повернення приватними компаніями безпідставно отриманих сум корабельного збору.

У положеннях наказу Мінінфраструктури від 24 липня 2015 року говориться про певні коефіцієнти, що вилучаються в рамках корабельного збору з суден, що входять в акваторію морського порту «Південний». Йдеться про причали № № 18- 22, які є безпосередньою власністю компаній «ТІС-Руда» і ТОВ «ТІС-КТ». При цьому на момент перевірки підприємств у їх власників були відсутні документи, які могли б підтвердити їх право власності на згадані причали порту «Південний», заявляли в НАБУ.

Матеріали по темі

26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні