Мінфін Японії та відомства інших країн G7 планують з 20 лютого посилити для імпортерів російської нафти правила обмеження цін, пише видання Nikkei.
⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.
Ключові факти
- Зараз від перевізників і страхових компаній необхідно отримувати декларацію-підтвердження, що ціна на російську нафту не перевищує встановлений поріг у $60 за барель. Цей документ діє весь період договору страхування чи транспортування.
- Мінфін Японії запропонував посилити ці правила та зобовʼязати показувати цей документ при кожному завантаженні.
- Зазначається, що декларації не будуть потрібні, якщо ціни прописані в контракті. Якщо влада запідозрить імпортера у перевищенні цінового порогу, вона зможе вимагати від нього більше інформації про транспортні витрати та страхові внески.
Контекст
У грудні 2022 року країни G7, ЄС та Австралія встановили цінове обмеження на російську нафту у розмірі $60 за барель. Також з 5 лютого 2023 року діє обмеження цін на нафтопродукти з РФ на рівні $100 і $45 за барель.
Водночас найбільшим західним страховим компаніям заборонили надавати послуги власникам суден, які обходять санкції щодо російських нафти та нафтопродуктів.
Доходи Росії від експорту нафти у грудні 2023 року впали до шестимісячного мінімуму. Розслідування США щодо дотримання санкцій трейдерами та власниками суден посилило тиск на російську нафту, свідчать дані Міжнародного енергетичного агентства (МЕА).
Протягом кількох місяців Росія успішно ігнорувала обмеження, накопичивши великий тіньовий флот танкерів для транспортування своєї нафти покупцям у Китаї, Індії, Туреччині та Латинській Америці. Проте в останні місяці США посилили моніторинг дотримання обмежень, націлившись на пов’язаних з Росією трейдерів та судновласників за порушення порогу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.