Британська дизайнерка Стелла Маккартні представила на подіумах сумочки з міцелієвої шкіри, штучне хутро на рослинній основі та сукні з мікрошовку, створені за допомогою біоінженерії, і тепер зміцнює звʼязки зі стартапами, що стоять за цими матеріалами, через фонд на $200 млн, пише Financial Times.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Маккартні, радниця Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) зі сталого розвитку, є однією із засновників венчурного фонду Collab SOS, яким управлятиме нью-йоркська група з управління активами Collaborative Fund. «Я вже налагодила відносини в галузі досліджень та розробок з багатьма молодими компаніями, віддавала їм замовлення, а потім займалася їх піаром, – сказала Маккартні. – Тепер я створюю фонд, щоб інвестувати в них далі».
- За словами партнера Collaborative Fund Софі Бакалар, фонд Collab SOS орієнтований на стартапи в галузі матеріалів, енергії та ланцюжка поставок на ранній стадії, які можуть принести користь навколишньому середовищу та принести прибуток.
- Фонд призначений для прискорення термінів виходу портфельних компаній на ринок за рахунок залучення потенційних клієнтів, таких як McCartney та LVMH.
- 14 початкових інвестицій фонду охоплюють стартапи, що виходять за межі модних матеріалів, такі як вертикальні ферми, через нью-йоркську компанію Square Roots, співзасновником якої є брат Ілона Маска Кімбал, а також «вуглецево негативний» цемент через Brimstone Energy, одним із перших інвесторів якого є фонд Breakthrough Energy, підтримуваний Біллом Гейтсом.
- Компанії – виробники біоматеріалів у фонді включають бруклінську Keel Labs, яка створила пряжу на основі морських водоростей, яка, на думку Маккартні, може стати життєздатною веганською альтернативою вовни. Ще одна інвестиція вкладена в компанію Protein Evolution з Коннектикуту, що займається переробкою відходів, яка намагається зробити пластмаси, зокрема складні поліефірні, акрилові та нейлонові суміші, придатними для нескінченної переробки. З цією метою Маккартні передає залишки поліестеру та нейлону з минулих колекцій компанії Protein Evolution для переробки у «нові» волокна, які будуть показані у майбутніх колекціях на подіумах.
- «Нині ми знаходимося в переломному моменті, коли кліматичні технології стають венчурним простором. І клімат тепер є частиною культури, чого не було 10 років тому», – каже Бакалар.
Контекст
LVMH є найбільшим у світі виробником предметів розкоші, яка має 75 модних брендів. Зокрема, компанії належать: Louis Vuitton, Moet&Chandon, Dom Perignon, Veuve Cliquot і Krug, TAG Heuer, Hublot, Zenith, Tiffany&Co., Bulgari, Chaumet, Christian Dior, Guerlain, Givenchy, Kenzo та інші. Кількість магазинів компанії перевищує 5000, а співробітників – близько 150 000 осіб.
LVMH контролює французький мільярдер Бернар Арно. Нещодавно голова групи компаній Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH) Бернар Арно витіснив з першого місця в рейтингу найбагатших людей світу засновника компаній Tesla і SpaceX Ілона Маска.
Покупці продовжать витрачати гроші на люксові товари, незважаючи на можливу глобальну рецесію, що, згідно з новим дослідженням, збільшить сектор вартістю €353 млрд наступного року як мінімум на 3–8%. Хоча люксові речі не захищені від рецесії, вони краще підготовлені до фінансових потрясінь, ніж під час фінансової кризи 2008–2009 років. Це повʼязано з тим, що наразі продажі більшою мірою сконцентровані серед надбагатих людей, на чиї доходи навряд чи вплине економічний спад.
Очікується, що глобальне зростання цього ринку ще більше прискориться після 2023 року, при цьому Bain прогнозує збільшення продажів на 60% із 2022 до 2030 року.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.