Євген Комаровський, 59, зустрів коронакризу у відмінній медійній формі. Найвідоміший у російськомовному світі популяризатор здорового способу життя з 2005 року випустив 15 книг накладом 7 млн примірників, у нього 8,2 млн читачів в Instagram, а під час пандемії його канал у YouTube додав понад мільйон підписників.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Комаровському від цього радості мало: перегляди – вгору, ціни на рекламу – вниз. За оцінкою засновника рекламного агентства Shatyrko Андрія Шатирка, у грудні 2019-го – лютому 2020 року канал «Доктор Комаровский» заробляв $220 за мільйон переглядів, а в березні-квітні 2020-го – у 2,2 разу менше.
Пандемія вдарила не лише по монетизації YouTube-каналу, а й по інших джерелах доходу Комаровського. 10-денний тур п’ятьма містами Росії довелося перенести з квітня на червень, але й це ще надвоє баба ворожила. Під знаком питання й інший напрям бізнесу – продаж книжок. «Книги Комаровського – завжди в топі в категоріях «медицина» та «книги для батьків», каже власник видавництва «Брайт Букс» Дмитро Кириченко, але із закриттям магазинів залишився тільки онлайн і продажі загалом по ринку впали на 70–80%».
Збільшення аудиторії під час карантину – явище тимчасове і вже починає йти на спад. «У березні відео Комаровського в Instagram набирали в середньому від 1,3 до 2,2 млн переглядів, у квітні цей показник впав до 0,8–1 млн», – говорить засновник рекламного агентства MokCo Тетяна Мокренко. «Хоча ролики про вірус і набирають мільйони переглядів, але інші сюжети на каналі Комаровського куди менш популярні», – каже Шатирко.
Лікар думає над новим рецептом. «Мало клієнтів, готових платити реальну ціну за акаунт 8 млн фоловерів», – нарікає він. Ідея – створити сайт із платним доступом, на якому буде опубліковано найкорисніші його статті й відео.
Матеріал вийшов в першому номері журналу Forbes (червень 2020).
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.