Категорія
Новини
Дата

Мінералка за $4 млн. Навіщо компанія Томаша Фіали Dragon Capital купила бренд «Трускавецька»

2 хв читання

Портфель Dragon Capital поповнився незвичайним для неї активом – виробником мінеральної води. Навіщо інвестиційній компанії це придбання

Фото «Трускавецька» / Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна

Фото «Трускавецька» / Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Dragon Capital купує 100% акцій компанії «Аква-Еко», яка виробляє і продає мінеральну воду під брендом «Трускавецька». Актив купили у міжнародної групи компаній IDS Borjomi International. Сума угоди не розголошується, але генеральний директор Dragon Capital Томаш Фіала заплатив $4 млн, припускає Олексій Олейников, керуючий партнер InVenture Investment. Forbes оцінює операцію у $3–5 млн.

Прибуток «Аква-Еко» у 2020 році – 5 млн грн за виручки 60 млн грн, за даними «Спарк-Інтерфакс». Придбати цю компанію Dragon Capital хотів понад 10 років тому, але не вдалося домовитися про умови, говорить Євген Баранов, керуючий директор із прямих інвестицій Dragon Capital.

Антимонопольний комітет дозволив угоду в квітні 2021 року, зазначивши, що після цієї покупки частка IDS Borjomi на ринку України скоротитися і це поліпшить конкуренцію. У 2020 році група займала більше 40% ринку питної води України, обсяг якого 6,1 млрд грн, за даними Pro-Consulting. Компанія володіє трьома заводами мінеральних вод і продає продукцію під марками: Borjomi, «Моршинська», «Миргородська», «Aqua Life», «Аква Няня» та «Аляска». Після продажу частка Borjomi зменшиться на 1,4 відсоткових пункти, говорять аналітики.

Люди все більше дотримуються здорового способу життя, говорить Фіала. «У тандемі з меншим споживанням мінеральної води в Україні, ніж у країнах Східної Європи, це показує великий потенціал сфери мінеральної води в Україні», – говорить він у пресрелізі компанії 2 вересня.

Щорічно споживання покупної води в Україні зростає на близько 7%, говорить Анатолій Гордєєв, маркетинг-директор IDS Borjomi в Україні. Однак українці все ще пʼють удвічі менше бутильованої води, ніж жителі країн ЄС – кожна людина там пʼє 118 літрів мінералки на рік.

Після покупки Dragon Capital планує модернізувати виробництво «Аква-Еко» і поліпшити мережу дистрибуції. Не виключено, що інвесткомпанія займеться консолідацією виробників мінеральної води у Львівській області, вважає Микола Кміть, колишній президент IDS Borjomi. За його словами, поряд з «Аква-Еко» є ще одна компанія з такою ж назвою – «Трускавецька», – яку контролює «Фірма Т.С.Б». Вона видобуває близько 10% мінеральної води у Трускавці.

Бренди на ринку води України не надто розвинені, вважає Кміть. Наприклад, у пивному ринку є кілька великих і дрібні гравці, а на ринку води великий гравець один – IDS Borjomi. «За прикладом пивної галузі, для ринку води не за горами поява ще кількох великих гравців», – говорить він.

Dragon Capital може призначити саме Кмітя новим главою «Трускавецької», каже топменеджер конкурента Borjomi на правах анонімності. Саме Кміть придумав бренд «Моршинська» і в 2008 році обʼєднав для Borjomi шість підприємств у Трускавецькому районі, писало видання Delo. Сам Кміть каже, що поки не отримував пропозиції розвивати «Трускавецьку». «Збираємо гроші на акції, – жартує він. – З Томашем завжди цікаво вести бізнес». Кміть стверджує, що «Аква-Еко» очолить його партнер у сироварні МУККО Сергій Таратута. Таратута підтвердив це Forbes.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд