Категорія
Новини
Дата

Мінералка за $4 млн. Навіщо компанія Томаша Фіали Dragon Capital купила бренд «Трускавецька»

Портфель Dragon Capital поповнився незвичайним для неї активом – виробником мінеральної води. Навіщо інвестиційній компанії це придбання

Фото «Трускавецька» / Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна

Фото «Трускавецька» / Ілюстрація Shutterstock / Анна Наконечна

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Dragon Capital купує 100% акцій компанії «Аква-Еко», яка виробляє і продає мінеральну воду під брендом «Трускавецька». Актив купили у міжнародної групи компаній IDS Borjomi International. Сума угоди не розголошується, але генеральний директор Dragon Capital Томаш Фіала заплатив $4 млн, припускає Олексій Олейников, керуючий партнер InVenture Investment. Forbes оцінює операцію у $3–5 млн.

Прибуток «Аква-Еко» у 2020 році – 5 млн грн за виручки 60 млн грн, за даними «Спарк-Інтерфакс». Придбати цю компанію Dragon Capital хотів понад 10 років тому, але не вдалося домовитися про умови, говорить Євген Баранов, керуючий директор із прямих інвестицій Dragon Capital.

Антимонопольний комітет дозволив угоду в квітні 2021 року, зазначивши, що після цієї покупки частка IDS Borjomi на ринку України скоротитися і це поліпшить конкуренцію. У 2020 році група займала більше 40% ринку питної води України, обсяг якого 6,1 млрд грн, за даними Pro-Consulting. Компанія володіє трьома заводами мінеральних вод і продає продукцію під марками: Borjomi, «Моршинська», «Миргородська», «Aqua Life», «Аква Няня» та «Аляска». Після продажу частка Borjomi зменшиться на 1,4 відсоткових пункти, говорять аналітики.

Люди все більше дотримуються здорового способу життя, говорить Фіала. «У тандемі з меншим споживанням мінеральної води в Україні, ніж у країнах Східної Європи, це показує великий потенціал сфери мінеральної води в Україні», – говорить він у пресрелізі компанії 2 вересня.

Щорічно споживання покупної води в Україні зростає на близько 7%, говорить Анатолій Гордєєв, маркетинг-директор IDS Borjomi в Україні. Однак українці все ще пʼють удвічі менше бутильованої води, ніж жителі країн ЄС – кожна людина там пʼє 118 літрів мінералки на рік.

Після покупки Dragon Capital планує модернізувати виробництво «Аква-Еко» і поліпшити мережу дистрибуції. Не виключено, що інвесткомпанія займеться консолідацією виробників мінеральної води у Львівській області, вважає Микола Кміть, колишній президент IDS Borjomi. За його словами, поряд з «Аква-Еко» є ще одна компанія з такою ж назвою – «Трускавецька», – яку контролює «Фірма Т.С.Б». Вона видобуває близько 10% мінеральної води у Трускавці.

Бренди на ринку води України не надто розвинені, вважає Кміть. Наприклад, у пивному ринку є кілька великих і дрібні гравці, а на ринку води великий гравець один – IDS Borjomi. «За прикладом пивної галузі, для ринку води не за горами поява ще кількох великих гравців», – говорить він.

Dragon Capital може призначити саме Кмітя новим главою «Трускавецької», каже топменеджер конкурента Borjomi на правах анонімності. Саме Кміть придумав бренд «Моршинська» і в 2008 році обʼєднав для Borjomi шість підприємств у Трускавецькому районі, писало видання Delo. Сам Кміть каже, що поки не отримував пропозиції розвивати «Трускавецьку». «Збираємо гроші на акції, – жартує він. – З Томашем завжди цікаво вести бізнес». Кміть стверджує, що «Аква-Еко» очолить його партнер у сироварні МУККО Сергій Таратута. Таратута підтвердив це Forbes.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні