На Новий рік найбільше туристів зупинилося у львівських та буковельських готелях. Проте готельєри не очікують прибутків, хоча ціни й зросли, йдеться у матеріалі Forbes.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- В середньому львівські обʼєкти на Новий рік заповнені на 67%, тоді як готелі на гірськолижному курорті Буковель у Карпатах – на 66%. Якщо порівнювати з минулим роком, Буковель був заповнений на 97%, Львів – на 89%. Такі дані станом на 28 грудня для приводть керівник сервісу готельної аналітики Hotel Matrix Ольга Міщенко.
- Недозавантаженими на новорічні свята залишаються готелі в Одесі. У цьому місті вони заповненні на 18%.
- Причин цієї ситуаціъ три: виїзд частини українців за кордон, відсутність іноземних туристів та зменшення доходів, пояснюють опитані Forbes готельєри.
- Попри низький попит ціни на номери у готелях зросли. За даними Hotel Matrix, ціни на новорічний номер у карпатських та львівських готелях зросли на 10–30% у гривні. Найменше готельєри піднімали вартість номерів в Одесі – на 10-15%.
- Власники не очікують прибутків, хоча ціни й зросли. Засновник керуючої компанії та мережі готелів Ribas Hotels Group Артур Лупашко прогнозує, що на новорічні свята його мережа недоотримає 20–30% доходів. У львівському !Fest Hotel, можлива різниця доходу у порівнянні з минулим роком на рівні 20%, припускає генеральна менеджерка Юліана Татарінова.
Контекст
У перші місяці війни готельний бізнес фактично завмер. Потік гостей зупинився, усі заплановані івенти й туристичні / бізнес-поїздки довелося скасувати. У центральній, південній та східній частинах країни показник відмов від бронювання виріс до 85-98%.
Через небезпеку сотні тисяч людей виїжджали з рідних міст на захід України, тому готелі там були переповнені. Дехто з власників закладів розміщення надавав житло переселенцям безкоштовно, хтось, навпаки, підіймав ціни в десятки разів. У інших регіонах об’єкти або втратили увесь дохід та працювали в збиток, або взагалі закрилися.
Зараз український готельний ринок працює максимум на 2–3% у грошовому виразі. На півдні цей показник становить 3–5% від планового, в Києві й області – 10–15%, на сході через бойові дії та окупацію територій більшість готелів призупинили роботу.
Цікава ситуація склалася у західних областях. Там у лютому–квітні заклади розміщення були завантажені на 100%. Це спричинило суттєве підвищення туристичного збору. За статистикою Державного агентства розвитку туризму, за перші шість місяців 2022 року сума склала 89,4 млн грн, що майже на 28,8% більше в порівнянні з сумою в аналогічний період 2021 року — тоді до бюджету надійшло 69,4 млн грн.
До п’ятірки лідерів увійшли місто Київ та чотири області. Столиця поповнила свій бюджет більше ніж на 20 млн грн. Найбільше зростання в порівнянні з аналогічним періодом у 2021 році зафіксовано у Львівській області – 193%. До бюджетів громад цього регіону надійшло 19,7 млн грн. У Івано-Франківській області сума турзбору зросла 76,4% і склала 9 млн грн. Закарпатська область заробила 8,7 млн грн турзбору, що на 144% більше, ніж за аналогічний період торік.
Рівень завантаженості готелів почав спадати наприкінці весни. Не відбувся й курортний сезон. Понад 2000 об’єктів готельної нерухомості, що розташовуються на півдні та сході України, не відкрилися зовсім. Винятком стала відносно безпечна Одеса, у якій нині працює 90% закладів розміщення з середньою завантаженістю 60%. У Києві готелі відновили роботу в травні, однак досі тримають невисокий показник – 15–25%.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.