Німецький виробник спортивних автомобілів Porsche, який минулого року розмістив свої акції, заявив, що операційний прибуток у 2022 році підскочив на 27% – до €6,7 млрд, при цьому дохід становив €37,6 млрд, пише Financial Times.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- Компанія Porsche повідомила про зростання продажів і прибутків за перший рік після першого публічного розміщення акцій. Генеральний директор Олівер Блюм сказав, що це «найсильніший результат в історії Porsche».
- У Porsche прогнозують маржу прибутку в діапазоні від 17 до 19% та дохід у розмірі €40–42 млрд на 2023 рік, «якщо економічні складні умови не стануть ще більшими».
- Минулого року компанія випередила свою материнську компанію Volkswagen і стала найдорожчим автовиробником у регіоні лише через кілька днів після виходу на біржу.
Контекст
У 2021 році дохід Porsche склав €33,1 млрд, а рентабельність продажів – 16%. Це на 9,7% більше, ніж під час фінансової кризи 2009 року.
Глобальні продажі Porsche у 2021 році становили 301 915 автомобілів, що на 11% більше, ніж у 2020 році. Найбільше зростання зафіксовано на Американському континенті – 84 657 (+22%). Китай – найбільший ринок збуту для Porsche – 95 671 (+8%). Клієнтам у Європі продано 86 160 автомобілів – на 7% більше, ніж 2020 року.
Німецький автоконцерн Volkswagen AG провів первинне розміщення акцій Porsche AG за верхньою межею раніше озвученого цінового діапазону, пише The Wall Street Journal.
IPO стало найбільшим у Європі після розміщення акцій Glencore Plc обсягом близько $10 млрд, що відбулося у 2011 році. Загалом VW, який володіє 75% акцій Porsche, планував залучити до €19,5 млрд від їхнього продажу. Компанія заявила, що планує розподілити майже половину доходів серед акціонерів VW у вигляді спеціальних дивідендів.
6 жовтня компанія Porsche посіла перше місце в рейтингу найдорожчих автовиробників Європи, обігнавши материнський концерн Volkswagen, оскільки ціна нещодавно зареєстрованих акцій виробника спортивних автомобілів різко зросла.
У 2022 році автовиробник поставив клієнтам 309 884 автомобілі, що на 3% більше, ніж попереднього року, свідчать дані компанії з німецького Штутгарта. Поставки в Європі зросли на 7% й сягнули 62 685 авто.

26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.