У червні внаслідок ворожих атак група компаній ОККО втратила дві нафтобази, попередня сума збитків оцінюється у $8,5 млн, повідомила Forbes Ukraine пресслужба компанії. Після цієї дронової атаки з метою подальшої безпеки компанія вирішила перейти на роботу «з коліс», тобто без накопичення пального на нафтобазі.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Протягом червня російські безпілотники атакували дві нафтобази ОККО, потерпілих немає, але зруйновано резервуари з пальним, інфраструктуру об’єктів і адміністративні приміщення.
- За словами віцепрезидента ОККО Юрія Кучабського, з метою подальшої безпеки компанія вирішила перейти на роботу «з коліс», тобто без накопичення пального на нафтобазі.
- «Власний автопарк дозволяє нам це робити так, щоб клієнт не відчув перебоїв з поставками», – заявив він.
- Також ОККО розглядає варіанти оренди терміналів у сусідніх з Україною державах.
- Протягом 2022-2024 років була знищена або зазнала значних пошкоджень низка нафтобаз та автозаправних комплексів компанії. Загалом сума збитків по групі компаній ОККО станом на сьогодні становить $70 млн.
Контекст
У березні 2023 року СЕО компанії Василь Даниляк розповів у інтервʼю Forbes, що у 2022-му російські військові знищили 13 500 т нафтопродуктів на нафтобазах ОККО, а також пошкодили чи окупували 46 АЗК. Тоді загальні втрати компанія попередньо оцінила у $75 млн.
7 червня 2024-го росіяни завдали удару по двох нафтобазах в Україні, повідомляв директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, не вказуючи про які саме нафтобази йдеться. Тоді він наголосив, що атаки не вплинуть на наявність пального в Україні. Із початку року відомо про 10 атакованих нафтосховищ.
Український паливний ринок – це понад 10 млн т пального на загальну суму понад 500 млрд грн, за даними «Консалтингової групи А-95». Третину роздрібного ринку займають дві компанії, які у 2023 році закріпили лідируючі позиції: ОККО Віталія Антонова і WOG Сергія Лагура та Світлани Івахів. У порівнянні з довоєнним 2021 роком ОККО наростила частку на ринку на п’ять відсоткових пунктів, до 18,7%, WOG – на 3,5 в.п., до 13,6%. Детальніше про те, кому належать та скільки заробляють найбільші паливні компанії України – у матеріалі Forbes Ukraine.

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.